Voisiko joku kertoa minkä takia eristykseen ei laiteta vaan riskiryhmiä?
Tämä on nyt maksanut varmaan miljardeja, eikä loppua näy. Virus kiertää ja suurin osa ihmisistä ei edes tiedä sairastaneensa, koska oireita ei ole tai on niin lievät ettei osaa yhdistää.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Liian iso mörkö tehty koko koronasta. Kuitenkin 99% perusterveille vaaraton.
On paljon ei perusterveitä, joilla on kuitenkin oikeus elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei maailmaa voida sulkea. Tai pankit kaatuu j asitten tavarantoimittajat lopettaa tavarantuomisen. Se johtaa kaaokseen, paniikkiin ja ihmissyöntiin kun ruoka loppuu.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:94.6/centery:28.9/zoo…
Taas yksi hyvä syy asua maaseudulla ja olla metsästäjä-kalastaja-maanviljelijä-keräilijöiden jälkeläinen. Aah the great outdoors!
Koska rokotettukin voi levittää tautia ja joutua sairaalaan joten ei sillä olisi mitään merkitystä ja tuohon on todella hankala soveltaa ainoaa hyväksyttyä syrjinnän muotoa eli positiivinen syrjintä
Tosi asia on ja olkoot vaikka kuinka epämiellyttävä, mutta jos niissä piikeissä jotain pitkäaikaishaittaa ilmenee niin riskiryhmän takia koko Suomen tervein ja nuorin väestöpohja on tuhottu eikä tämä maa koskaan selviä siitä.
Kuka sitten maksaa vuokrani, ruokani ja laskuni, jos minä vaikea-asteisesta munuaisten vajaatoiminnastani huolimatta täysin työkykyinen ihminen jään kotiin? Työtäni ei voi tehdä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astmainen opiskelija kirjoitti:
Koska eristys on vaaraksi mielenterveydelle, eikä kukaan voi vaikuttaa ikäänsä, sairauksiinsa (esim. astma ja downin syndrooma) tai niiden hoitoihin (valkosoluja hetkellisesti tuhoavat syöpähoidot). Tuolla logiikalla ihmiset käytännössä pantaisiin vankilaan ilman että ovat tehneet mitään. Muista myös että moni riskiryhmäläinen käy töissä.
Ei astma tarkoita että kuuluu riksiryhmään. Ainostaan jos se on huonossa hoitotasapainossa.
No kyllä mun mielestä kuuluu astmaatikko riskiryhmään vaikka olisi astma hoitotasapainossa. Ihan tavallinen flunssa aiheuttaa jonkin asteisia hengitysvaikeuksia saati sitten mitä korona aiheuttaa.
Ai se onkin jokaisen oma mielipide kuka on riskiryhmää. No sitten ihan eri asia jos et ole kiinnostanut viranomaisten kannasta.
Toiset pystyvät eristäytyyn ja toiset vaativat jatkuvaa huomiota muilta ettei tule mielenterveys ongelmia
Miksi minun pitäisi olla riskiryhmäläisenä eristyksissä vaikka olen flunssien osalta ollut täysin vapaa. Siinä missä perusterve sairastaa pari flunssaa vuodessa.
Minä voin jäädä kotiin, jos joku taho maksaa minulle normaalin kuukausipalkkani.