lasuudentrauma pääsiäisestä, seuraa yhä.
Riipii lukea täältä keskusteluita missä paheksutaan virpojia.
On se kauheaa, kun yksi aamu-päivä pilalla lasten ilon takia.
Itse taas joudun, joka vuosi pettymään ei ole virpojia käynyt. Toivottavasti virpomis perinne ei katoa. Olen asunut kolmessa asunnossa, ja ei ole kuin kerran käynyt yksi virpoja porukka, hekin olivat teini-ikäisiä, mutta olin iloinen että edes he kävivät. Mietin taas kaupassa, että ei kannata ostaa mitään, mutta kumminkin ostin, jos tänä vuonna joku virpoisi.
Koen jääväni pääsiäisestä kokonaan paitsi, on tyhjä ja yksinäinen olo. Mieskään ei ymmärrä, vaan pilailee, että jääpä hänelle herkut. Kuinka hän voi ajatella niin? Annan kaikki herkut, niille/sille virpojalle, joka eksyy meidän ovelle. Mutta sekin on toive ajattelua, ei kukaan ikinä tule... :(
Otan tämän siksi näin raskaasti, kun olen lapsuudessa jäänyt paitsi tästä.
Vanhempani oli juuri näiti, jotka ajattelivat "häiritä nyt vieraita, kerjätä karkkia" Meillä oltiin hiljaa valot kiinni, jos virpoja tuli, ja lähdettiin aina "pakoon" ulkoilemaan, sukulaisille kylään jne. Ettei vaan tarvi antaa mitään. Harmitti lapsena, mutta en osannut/kehdannut sanoa vanhemmille, kun he halveksivat tätä tapaa/virpojia. Olisi ollut kiva päästä virpomaan itsekkin muillekkin kuin isovanhemmille. Mutta meillä oltiin niin paljon parempia, kun ei mennä toisten oville häiriköimään.
Tuntuu etten pääse tästä yli, tämä lapsuuden virpomis perinteen sivussa olo seuraa varmaan hautaan asti, en edes nyt pääse osalliseksi lasten ilosta. Varasin ekana vuonna omassa asunnossa innolla hienot palkkiot virpojille, pettymys oli todella suuri kun ei ketään tullut. Tuntuu että olen kirottu, kolmessa asunnossa ekana pääsiäisenä olen toiveikas, mutta ei niin ei. Nyt kolmannessa asunnossa toinen pääsiäinen ja olen koko aamun ollut apea, kun en usko virpojia tulevan taaskaan.
Olen katsellut ikkunasta vähän väliä, mutta enpä ole nähnyt edes ikkunasta virpojia :(
Onko kohtalotovereita, Millaista on olla virpojien vihaajien lapsia?
Joudutko taas syömään itse virpomispalkat?
Hyvää pääsiäistä kaikille! :)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:07"]Etenkin, kun virpomisella ei ole yhtään mitään tekemistä pääsiäisen kanssa.
[/quote] pääsiäisellä ei ole alunperin tekemistä Jeesuksen kanssa. Mutta pitipä TÄMÄKIN pakanaperinne kristittyjen pölliä. Ps. Joulukuusi on fallossymboli alunperin.
Meillä ei käynyt alkuaikoina, kun tähän ok-taloon Tampereella muutimme. Nyt, kun meillä on oma lapsi ja hän virpoi nuorempana itsekin, on virpojia käynyt 1-4 porukkaa vuodessa.
Itse inhosin lapsena virpomista ja nyt lapseni inhoaa ajatustakin mennä kerjäämään karkkia vierailta. Sitähän se on vai mitä? Mut meille saa tulla virpomaan ja aina valmistaudun tähän päivään!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:07"]
Etenkin, kun virpomisella ei ole yhtään mitään tekemistä pääsiäisen kanssa.
[/quote]
Onpas. Ja paljon onkin.