Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin viikon lihattomalla ruokavaliolla, enkä koskaan ole voinut näin huonosti

Vierailija
18.12.2021 |

Energiaa ei ollut lainkaan, vatsa jatkuvasti kipeä, kylmä hiki seistessä...
Kaikkea sitä ihminen tekeekin ihastuksen takia, mutta tulipa itselle todistettua, etten voi elää kasvisruoalla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarvisin itse apua. Minä myös tunnen oloni heikoksi jos olen kasvis- tai vegaaniruokavaliolla. Turvaan kyllä rasvan- ja proteiininsaannin, mutta silti on sellainen heikko olo. Samoin tuntuu myös ravitsemuksellisesti "vajaalta". Että jotain puuttuu, jotain joka antaa energiaa ja erityisesti maadoittaa. Haluaisin kovasti olla kasvissyöjä tai vegaani. Nyt olen ottanut hitaan lähestymistavan eli pikkuhiljaa olen jättänyt lihaa pois. Melkein päivittäin lihaa tulee syötyä, mutta vähemmän kuin ennen. Oikeasti tarvin vinkkejä ja kokemuksia kuinka onnistua jättämään liha ruokavaliosta kokonaan pois!

Vierailija
22/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lihan pois jättäminen mitään vatsavaivoja voi aiheuttaa. Älä syö suuria määriä papuja ja linssejä, vaan totuttele pikkuhiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tarvisin itse apua. Minä myös tunnen oloni heikoksi jos olen kasvis- tai vegaaniruokavaliolla. Turvaan kyllä rasvan- ja proteiininsaannin, mutta silti on sellainen heikko olo. Samoin tuntuu myös ravitsemuksellisesti "vajaalta". Että jotain puuttuu, jotain joka antaa energiaa ja erityisesti maadoittaa. Haluaisin kovasti olla kasvissyöjä tai vegaani. Nyt olen ottanut hitaan lähestymistavan eli pikkuhiljaa olen jättänyt lihaa pois. Melkein päivittäin lihaa tulee syötyä, mutta vähemmän kuin ennen. Oikeasti tarvin vinkkejä ja kokemuksia kuinka onnistua jättämään liha ruokavaliosta kokonaan pois!

Kai sinä nyt olet aikaisemminkin viettänyt kasvisruokapäiviä, esim. koulu-, opiskelija-tai työpaikkaruokailussa. Luulisi, että jokaiselle on tuttuja kasvissosekeitot, pinaattikeitot, pinaattiletut, kasvistortillat yms. nykypäivänä. Voithan lisätä aluksi näitä kasvisruokapäiviä pikkuhiljaa, etkä lopeta lihan syöntiä ihan yhtäkkiä kertaheitolla.

Vierailija
24/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aiemmin syönyt siis joka ikinen päivä lihaa, että koskaan pidä kasvisruokapäiviä? 

Vierailija
25/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme. Liha on ihmisen ruokaa.

Olen ollut syömättä lihaa jo monta vuotta. Kalaa syön. Kolesterolit loistavalla tasolla, eikä kilojakaan kerry. Ei ihminen punaista lihaa tarvitse.

Vierailija
26/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä nyt olet aikaisemminkin viettänyt kasvisruokapäiviä, esim. koulu-, opiskelija-tai työpaikkaruokailussa. Luulisi, että jokaiselle on tuttuja kasvissosekeitot, pinaattikeitot, pinaattiletut, kasvistortillat yms. nykypäivänä. Voithan lisätä aluksi näitä kasvisruokapäiviä pikkuhiljaa, etkä lopeta lihan syöntiä ihan yhtäkkiä kertaheitolla.

No juuri noin olen nyt syönytkin? En vaan ymmärrä kauanko siinä sitten kestää että se heikko, väsynyt ja psyykkisesti hauras olo menee ohi kun sen lihan syömisen on lopettanut kokonaan.

Vierailija
27/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pitää saada riittävästi energiaa. Toiseksi syöttää ruokansa Fineliin tai Cronometriin niin että varmistaa saavansa kaikkia ravintoaineita. Kun näin tekee ja on saanut settinsä kuntoon, niin on mahtavan hyvä ja energinen olo koko ajan. Mutta se vaatii vähän osaamista.

Vierailija
28/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena 90-luvulla kasvissyöjä, join toki maitoa ja söin kananmunia. Kalaa en syö, olen kala-allerginen. Yritin saada rytmihäiriöt pois. Liikuin myös paljon ja olin hoikka. Ei auttanut. Olin sairaalassa, niin lääkäri vaan nauroi ja sanoi, että kyllä ihmisen pitää lihaakin syödä. Kyllästyin kun terveys ei parantunut ja lopetin koko touhun. T. Valis

Vierailija
29/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, viikossa ei TODELLAKAAN saa kehitettyä itselleen mitään puutostiloja tai heikotuksia. Nälkä voi tulla, mutta viikon paastolla vasta saa aikaan kuvaillun olotilan.

Pyskosomaattiset oireet ovat sitten eri asia, ja tunnettu tosiasiahan on, että etenkin vatsa oireilee helposti, jos nupissa heittää.

Vierailija
30/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan tottuminen vie aikaa. Pehmeä lasku uuteen ruokavalioon olisi parempi vaihtoehto.

Osalla voi nopeasti lisääntynyt kuidun määrä aiheuttaa vatsanväänteitä.

Vierailija
31/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas "jouduin" syömään 700 g valmista kinkkua tämän viikon aikana. Syön tavallisesti lähes kokonaan vegeä. Tekipä tiukkaa ja on vähän huono olo - söin vielä lounaaksi osan siitä, onneksi nyt loppui. Ei mahtunut em. kinkkuviipaleet pakkaseen enkä voinut tehdä siitä esim. kiusausta, koska pakkasessa ei vaan ole niin paljoa tilaa. Joten massuun vaan, örps. Enpä koske lihaan taas pitkään aikaan; liian täyttävää, liian 'lihaisaa' eli ei minun makuuni, turhan suolaistakin tämä oli. Kyllä minä ainakin kyllästyin, kun joka päivä oli kinkkua... ja vähän lisää kinkkua. Syön yleensä vähän kalaa silloin tällöin, harvakseltaan kananmunaa enkä juuri koskaan punaista lihaa, kanaa joskus. Oli vähän liian raju muutos päivittäiseen ruokavalioon näin äkillinen lisäys. En suosittele.

Vierailija
32/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee lihaa. Kautta aikojen ihminen käynyt metsällä hakemassa lihaa ja riistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi