Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin viikon lihattomalla ruokavaliolla, enkä koskaan ole voinut näin huonosti

Vierailija
18.12.2021 |

Energiaa ei ollut lainkaan, vatsa jatkuvasti kipeä, kylmä hiki seistessä...
Kaikkea sitä ihminen tekeekin ihastuksen takia, mutta tulipa itselle todistettua, etten voi elää kasvisruoalla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni myös maha ihan jumiin ja vuoroin oli vesiripulilla. Ei sovi soija/tofu eikä monet muutkaan vegaanisörsselit omalle ruuansulatukselle :/

Vierailija
2/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan tottuminen vie aikaa. Pehmeä lasku uuteen ruokavalioon olisi parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme. Liha on ihmisen ruokaa.

Vierailija
4/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkki siitä mitä söit päivän aikana?

Vierailija
5/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöllä kestää hetki tottua lihan ahmimisen jälkeen.

Vierailija
6/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, mitä söit viikon aikana ja miten suuri muutos oli? Jos olet aiemmin vetänyt punaista lihaa joka päivä ja sitten siirryt pelkkiin papuihin niin onhan se tosi iso muutos vatsalle.

Vierailija
7/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinä söit sitten?

Vierailija
8/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sit söit?

Jotkut luulee, että kasvissyönti tarkoittaa sitä että puputetaan pelkkää salaattia eivätkä tajua korvata proteiinia ja turvata rasvansaantia.

Itse olin joskus 12 vuottakasvissyöjä ja ihan hyvin voin.

Eikö sulla olisi käynyt esim että pidät vaikka kalan ja kananmunat edes ruokavaliossa mukana? Ei aina tarvitse mennä ääripäästä toiseen.

Vierailija
9/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla löytyy paras ruokavalio ja tosiaan vie aikaa tottua. Itse en pysty syömään (edes hyvin liotettuja) papuja, koska tulee turvotusta ja vatsakipuja, mutta linssit ja tofu taas käy mulle ihan ok. Samaten lehtikaali on sellainen mitä en pysty ollenkaan syömää, mutta pinaatti taas sopii vallan mainiosti.

Vierailija
10/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkki siitä mitä söit päivän aikana?

Salaattia, leipää, falafel pyöryköitä ja tofu bolognesea.

Ihastus on vegaani joten kokeilin huvikseni jättää lihan pois ruokavaliosta.

Vierailija
11/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän syön pelkkää lihaa ja suosittelen sitä sinullekin. Vatsa toimii kuin unelma.

Vierailija
12/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sit söit?

Jotkut luulee, että kasvissyönti tarkoittaa sitä että puputetaan pelkkää salaattia eivätkä tajua korvata proteiinia ja turvata rasvansaantia.

Itse olin joskus 12 vuottakasvissyöjä ja ihan hyvin voin.

Eikö sulla olisi käynyt esim että pidät vaikka kalan ja kananmunat edes ruokavaliossa mukana? Ei aina tarvitse mennä ääripäästä toiseen.

Olen kalalle allerginen, joten sitä en syö muutenkaan. Kananmuniakaan en kauhean usein syö.

Vierailija
13/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kauhean vatsakivun pavuista ja linsseistä, joten ei kyllä elämä vegaanina onnistuisi.

Vierailija
14/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ressukka! Jaxuhali.

Vierailija
15/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yhtäkkiä vaihtaa ruokavaliota tuolla lailla. Ei ihme että suolisto protestoi. Kun on köyhä mikrobisto suolistossa, niin eihän se kykene suoriutumaan kun tulee yhtäkkiä kuitua moninkertaisesti entiseen verrattuna.

Vierailija
16/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kaikkiruokainen, hänen hampaistonsa on sekasyöjän, joten ihan turha taistella luonnonlakeja vastaan.

Biologinen totuus.

Vierailija
17/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni taas tuli huono olo ja vatsa kipeäksi lihasta, joten jätin lihan pois. Soijaa en tosin voi syödä rajattomasti, tulee myös vatsavaivoja.

Vierailija
18/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa uskoa, että tuo on totta. Oletko siis aikaisemmin syönyt pelkkää lihaa ja nyt siirryit vihanneksiin? Jos olet aikaisemmin syönyt lihan kanssa ihan samat perunat, salaatit, pastan, riisin, vihannekset, hedelmät ynnä muut, niin ei se lihan pois jättäminen vatsaasi kipeäksi saa. 

Vierailija
19/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kauhean vatsakivun pavuista ja linsseistä, joten ei kyllä elämä vegaanina onnistuisi.

Ei varmaan onnistuisi tuolta tietopohjalta. Ei papuja ja linssejä ole mikään pakko syödä. Täydellisen proteiinin saa koostettua valtavan monesta muustakin kasvilähteestä. En tällä tarkoita tofua ja muita valmisteita, vaan kasviksia, siemeniä, kokojyväviljaa jne.

Vierailija
20/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just valehtelematta kilon kinkkua, ai juma mitä herkkua kyllä nyt kelpaa. Mitäs vihreille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme