Onko teillä vessassa erikseen vieraille pyyhe?
Mietin vaan, kun omassa kodissani on kasvo-ja käsipyyhkeet vessassa, mutta ei muuta. Jos joskus käy vieraita, oletan että käyttävät käsiensä kuivaamiseen pyyhettä, jonka yläpuolella lukee "Kädet". Monissa kodeissa on "Kädet" "Kasvot" ja "Vieraat". Miksi? En ole hyökkäävä, vaan haluan vaan tietää miksi vieraille erikseen oma pyyhe. Jos ei ole käynyt kuin vaikka yksi vieras viikon tai kahden aikana, vaihdatko pyyheen? Olenko jotenkin moukka kun mulla ei ole vieraspyyhettä vessassa?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:25"]
Kyltit kannattaa laittaa, muuten vieras voi kuivata naamansa/kätensä sun henkilökohtaiseen pyyhkeeseen.
[/quote]
Minä kuivaan vaattteisiini, jos ei ole kylttiä. En halua ottaa riskiä että kuivaan vahingossa jonkun pyllypyyhkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:44"]
Meillä on vessassa minun ja miehen käsipyyhe, minun naamapyyhe, persepyyhe, pillupyyhe ja vieraspyyhe.
[/quote]
Siitä sitten arvotaan, mihin noista uskaltaa kuivata.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:02"]
Ei ole vieraspyyhettä. Meillä ei käy koskaan vieraita, niin turhahan sellainen olisi.
Meillä on vain kaksi pyyhettä, joihin kumpaankin pyyhitään käsiä sekä kasvoja. Itse tosin kuivaan kasvoni aina omaan kylpypyyhkeeseen. Olen usein ajatellut laittaa jokaiselle oman pyyhkeen (meitä on 5), mutta on jäänyt aina suunnitteluasteelle. Ehkäpä seuraavan siivouksen yhteydessä.
[/quote]
Anteeksi että puutun, mutta MITEN VOI olla viisihenkinen perhe, jolla ei koskaan käy vieraita? Oletteko jotain syrjäytyneitä?
[/quote]
Ei meillä ole kavereita ja sukulaisetkin asuu kaukana. Lasten kaverit käy synttäreillä ja silloin pyyhkivät kätensä noihin meidän kahteen pyyhkeeseen, jotka olen vaihtanut puhtaisiin siivouksen yhteydessä. Yleensä sitten vaihdan taas puhtaan synttäreiden jälkeen.
Eli joo, käyhän meillä aina syntymäpäivillä muutama lapsivieras, en vain muistanut, kun on niin harvinaista. Sorry.
Ei ole erikseen vieraspyyhettä. Meillä on vessassa käsipyyhe, jota vaihdan tosi usein silloin kun on vieraita. Meillä on käsi- ja kasvopyyhkeet erikseen lapsille, mutta meille aikuisille ei ole. Sopivalla korkeudella on ainoastaan pyyhenaulakko, jossa lukee "kädet". Kylpypyyhkeet ja lasten omat pyyhkeet ovat matalammalla ja niissä on nimikyltit.
Mun yksillä ystävillä ei ollut yhdessä vaiheessa ollenkaan käsipyyhettä, vain kylpypyyhkeet. Nykyään on käsipyyhkeet, mutta ne ovat AINA likaiset. Voi tietty olla, että he pesevät ne neljässäkympissä, ja ne ovat siksi aina likaisia, mutta todennäköisesti vain vaihtamattomuuden puutetta. Se on kyllä vähän yök.
Vierasvessassa on vain yksi pyyhe, jonka vaihdan viikottain, koska vessaa käyttää myös oma perhe. Kylpypyyhkeet on kylpyhuoneessa, siellä on myös yksi käsipyyhe yhteiseen käyttöön.
On erillinen pyyhe.
Yllättävän useassa kodissa on pelkästään oman perheen kasvopyyhkeet. Tällöin käsienpesun jälkeen ravistan ne kuivaksi.
Laitan vieraille aina puhtaan käsipyyhkeen. Ihan eri asia on perheen käsi- ja kasvopyyhkeet.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:53"]Laitan vieraille aina puhtaan käsipyyhkeen. Ihan eri asia on perheen käsi- ja kasvopyyhkeet.
[/quote]
Miksi? Mä vaihdan käsi- ja kasvopyyhkeet pari kertaa viikossa. Mitä jos tulee yllätysvieraita? Juokset äkkiä laittamaan vieraille oman pyyhkeen vessaan?
Meillä jokaisella oma pyyhe vessassa, lisäksi vieraille oma. Nimikko pyyhkeisiin perheen jäsenet pyyhkivät kasvot/kädet- vaihdan viikoittain puhtaisiin. Vieraitten pyyhkeen kuukausittain. Jokaiselle omat pyyhkeet.
Meillä on oma pyyhe vieraille. Myös oma käsipyyhe kaikille neljälle perheenjäsenelle. Vieraiden käsipyyhe vaihdetaan samalla kun omatkin. Ällöttää joissain paikoissa kun on vain yksi käsipyyhe, joka on aivan läpimärkä kun kaikki siihen pyyhkivät.
Ei. Meillä on vaan kasvo- ja käsipyyhe, kylpypyyhkeet on henkilökohtaiset.
Jokaiselle oma, myös vieras pyyhe.
Vieraat pyyhkii pyllypyyhkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:57"]Meillä on oma pyyhe vieraille. Myös oma käsipyyhe kaikille neljälle perheenjäsenelle. Vieraiden käsipyyhe vaihdetaan samalla kun omatkin. Ällöttää joissain paikoissa kun on vain yksi käsipyyhe, joka on aivan läpimärkä kun kaikki siihen pyyhkivät.
[/quote]
Hmmm no tämä on jo ymmärrettävä pointti! Meillä tosin ainut kerta kun käsipyyhe on läpimärkä, on illanistujaiset jolloin porukkaa lappaa vessassa jatkuvasti. Muuten vaikka lapsiakin on kolme, ei ole märkä pyyhe. Tosin mä olen ainut meistä, joka usein käy vessassa. Ap
Kun tiedän vieraiden tulevan, vaihdan puhtaan käsipyyhkeen. Jos tulee yövieraita, annan heille kylpy- ja käsipyyhkeen. Joka tapauksessa vaihdan käsipyyhkeen sen jälkeen kun vieraat ovat lähteneet.
Jos vieraita ei käy, vaihdan käsipyyhkeen aina lauantaisin.
Yllätysvieraita kotonani ei käy, vaan kaikki ilmoittavat vähintään tekstarilla tulostaan.
Meillä on vessassa tasan yksi käsipyyhe. Vaihdan sen kyllä usein ja kasvojen pesuun käyttämääni pyyhettä säilön makkarissa tai hyllyn päällä vessassa. Enkä tosiaan vaihda pyyhettä vieraiden käytyä. Puhtaita käsiähän siihen pyyhitään.
Ei ole. Mulla on oven naulassa kasvopyyhe. Pöntön viereisellä seinällä hieman pönttöä ylempänä (HUOM en ole itse päättänyt näin typerää paikkaa, ja vessaan ei saa tehdä reikiä, joten pakko käyttää) käsipyyhe ja suihkuverhotangossa ei ole suihkuverhoa, vaan kuivatan siinä isoa pyyhettäni. Ei ole siis vieraille erillistä pyyhettä, eikä ole mitään lappusia/kylttejä, joissa pyyhkeiden käyttötarkoitus lukee.
Vieras kuuluu perheeseen, joten samaan pyyhkii.
On vieraille erikseen pyyhe. Jos on juhlat, niin useampi pyyhe.
Meillä kylpypyyhkeisiin (jokaisella oma) kuivataan naama ja pieni käsipyyhe on erikseen. Käsipyyhettä käyttävät kaikki ja se vaihdetaan usein joka tapauksessa. Aika usein myös ennen ja jälkeen vieraiden käynnin, riippuen hieman keitä ja montako käynyt.
Vieraalla ei sekoittumisvaaraa,koska joku jo aiemmin mainitsikin, en usko vieraiden luulevan isoa kylpypyyhettä käsipyyhkeeksi.