Ajattelin äänestää RKP:n edustajaa
Onko yhtään syytä miksi ei kannattaisi?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:42"]Mamutus on aika oleellinen syy äänestää jotain järkevämpää puoluetta.
[/quote]
Ja nämä "järkevämmät" vaihtoehdot ovat? Persut ja IPu? Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:47"]RKP ajaa rikkaan suomenruotsalaisen eliitin etua. Jos kuulut siihen, kannattaa äänestää, muuten ei.
[/quote]
Rkp ajaa myös esim. Natojäsenyyttä :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:47"]RKP ajaa rikkaan suomenruotsalaisen eliitin etua. Jos kuulut siihen, kannattaa äänestää, muuten ei. [/quote] Rkp ajaa myös esim. Natojäsenyyttä :)
[/quote]
Mä luulen, että Nato-jäsenyys on kansalaisten keskuudessakin aika suosittua tällä hetkellä :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:43"]Haluatko päättää itse lapsesi kieliopinnoista vai onko parempi, että RKP päättää asian puolestasi? [/quote] Olen ehdottomasti ruotsin kielen opiskelun kannalla :) todella tarpeeseen tulee täällä Länsirannikolla varsinkin, ja sietää sitä itäsuomalaisetkin lukea jos vaikka joskus pääsisivät sieltä periferiasta ihmisten ilmoille :D (tarkoituksella provosoivaa, älkää takertuko mutta ymmärtänette pointin, ruotsi on Länsi-Suomessa ja pk-seudulla ehdoton osata ihan jo työelämässäkin). Ap
[/quote]
En ottanutkaan kantaa siihen, kannattaako ruotsia opiskella, vaan siihen, haluatko SINÄ päättää asian, vai haluatko ulkoistaa päätöksenteon perheesi asioista yhdelle pikkupuolueelle?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:43"]Haluatko päättää itse lapsesi kieliopinnoista vai onko parempi, että RKP päättää asian puolestasi? [/quote] Olen ehdottomasti ruotsin kielen opiskelun kannalla :) todella tarpeeseen tulee täällä Länsirannikolla varsinkin, ja sietää sitä itäsuomalaisetkin lukea jos vaikka joskus pääsisivät sieltä periferiasta ihmisten ilmoille :D (tarkoituksella provosoivaa, älkää takertuko mutta ymmärtänette pointin, ruotsi on Länsi-Suomessa ja pk-seudulla ehdoton osata ihan jo työelämässäkin). Ap
[/quote]
Olen akateemisesti koulutettu ja asunut ja tehnyt töitä pääkaupunkiseudulla yli 10 vuotta, enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia.
RKP:n näkeminen vain pakkoruotsin pakottajana on aikamoista kapeakatseisuutta. Sitä paitsi kun siitä pakkoruotsin poistosta tehdystä lakialoitteesta äänestettiin, käytännöllisesti katsoen vain perussuomalaiset kannattivat sitä.
Pakkoruotsi sinne tai tänne on minulle lähes samantekevää. RKP on liberaali puolue, tukee pienyrittäjiä, puolustaa syrjäseutuja.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:36"]
RKP:n näkeminen vain pakkoruotsin pakottajana on aikamoista kapeakatseisuutta. Sitä paitsi kun siitä pakkoruotsin poistosta tehdystä lakialoitteesta äänestettiin, käytännöllisesti katsoen vain perussuomalaiset kannattivat sitä.
Pakkoruotsi sinne tai tänne on minulle lähes samantekevää. RKP on liberaali puolue, tukee pienyrittäjiä, puolustaa syrjäseutuja.
[/quote]
RKP:n ainoa kynnyskysymys hallitusneuvotteluissa on se, että pakkoruotsi pysyy. Joten mielikuva pakkoruotsipuoleesta on aika osuva.
Yli puolet nykyisistä kansanedustajista vastusti pakkoruotsia vaalikoneissa, mutta olivat RKP:n säätiörahoilla voideltuina pakotetut äänestämään toisin. Siten tuolla äänestyksellä ei voi oikein mitään perustella, koska se ei vastannut kansanedustajien tahtoa ja vielä vähemmän kansan tahtoa (75% kansasta haluaa pakkoruotsin pois).
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:36"]
[/quote]
RKP:n ainoa kynnyskysymys hallitusneuvotteluissa on se, että pakkoruotsi pysyy. Joten mielikuva pakkoruotsipuoleesta on aika osuva.
Yli puolet nykyisistä kansanedustajista vastusti pakkoruotsia vaalikoneissa, mutta olivat RKP:n säätiörahoilla voideltuina pakotetut äänestämään toisin. Siten tuolla äänestyksellä ei voi oikein mitään perustella, koska se ei vastannut kansanedustajien tahtoa ja vielä vähemmän kansan tahtoa (75% kansasta haluaa pakkoruotsin pois).
[/quote]
Yksi demari juuri kitisi Västra Nylandissa sitä, että miksi demarit saivat suomenruotsalaiselta säätiöiltä niin vähän vaalirahaa, VAIKKA he äänestivät pakkoruotsia poistoa vastaan! Eli myönsi suoraan, että säätiörahalla oli vaikutusta äänestyspäätökseen.
En kyllä keksi miksei kannattaisi. Itsekin aion äänestää RKP:n ehdokasta.
Huonoja puolia, tjaa,a, eipä taida olla. Taitaa olla, jopa niin, että Rkp:tä ei tarvitse edes äänestää, koska yleisestä vaalituloksesta riippumatta Rkp.llä on, myös tulevassa hallituksessa, ainakin kaksi ministeriä...
Mamutus on aika oleellinen syy äänestää jotain järkevämpää puoluetta.
Haluatko päättää itse lapsesi kieliopinnoista vai onko parempi, että RKP päättää asian puolestasi?
Mäkin. RKP ajaa myös syrjäseutujen asiaa, mutta on kuitenkin liberaalimpi kuin keskusta.
RKP ajaa rikkaan suomenruotsalaisen eliitin etua. Jos kuulut siihen, kannattaa äänestää, muuten ei.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:43"]Haluatko päättää itse lapsesi kieliopinnoista vai onko parempi, että RKP päättää asian puolestasi?
[/quote]
Olen ehdottomasti ruotsin kielen opiskelun kannalla :) todella tarpeeseen tulee täällä Länsirannikolla varsinkin, ja sietää sitä itäsuomalaisetkin lukea jos vaikka joskus pääsisivät sieltä periferiasta ihmisten ilmoille :D (tarkoituksella provosoivaa, älkää takertuko mutta ymmärtänette pointin, ruotsi on Länsi-Suomessa ja pk-seudulla ehdoton osata ihan jo työelämässäkin).
Ap