Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 luokkalaisten äidit!!

Vierailija
28.03.2015 |

Millainen tyyli tyttärelläsi on? Liikkuuko millasissa porukoissa yms. 

Oma tyttäreni pukeutuu mustaan, ehkä välillä sattuu olemaan ruutupaita missä väriä, mikä tosin myös on todella tummaa.

Viihtyy vain "gangsteri-porukoissa" tiedän, että ehkä vain kaksi hänen kavereistaan ei käytä päihteitä. Oma tyttäreni pari kertaa on jäänyt kiinni alkoholista, tosin vain parista siideristä (tarinan mukaan).

Meikkaa suht vahvasti mistä olen huomautellut mutta homman se osaa, ei rumalta näytä, mutta en haluaisi hänen näyttävän niin rock- henkiseltä. Black Veil Brides, Arctic Monkeys, Nirvana ja Bring me the Horizon on ihan ykkösiä musa maussaan. Venytys on korvassa, tosin vain 4mm sen laittoi salaa. 2kpl korviksia molemmissa korvissa ja rustokoru toisessa. Haluaa lävistyksiä paljon, mutta en anna laittaa tämän ikäisenä.

Tatuointi konetta kinuu, mitä tosin isä innoistaa, harjoittelisi vain sianlihaan, appelsiiniin yms. EI IHMISEEN!! tatuoija ollut pienestä pitäen unelma ammatti, ties mistä tullut se. En silti kannusta ideaa tämän ikäisenä. Poikaystävää ole näkynyt, mutta mitä mieltä olette tämän ikäisen yökyläilyistä ja ylipäätään suhteesta jos tämmöinen kohdalle sattuu. 

Kotona tyttö silti käyttäytyy todella kiltisti ja omaa mahtavan huumorintajun. Onko tällainen tyyli valtava villitys?? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, kuulostit siltä että luulet olevasi "parempi ihminen" (verrattuna ap:n 6v nuorempaan tyttäreen) kun kuuntelet IHAN OIKEAA metallimusiikkia. Luulis sunkin olevan sen ikäinen että ei jaksaisi todistella "paremmuuttaan" netissä ;)

Tv. Saman ikäinen

Vierailija
22/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi oh my god. Itse ainakin tuon ikäisenä olin ihan samanlainen ja pahempikin. Nyt on lävistykset pois ja meikin määrä vähentynyt, mutta olen kuitenkin ylpeä, että uskalsin olla erilainen kuin muut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään koulussa 380 oppilaan yläkoulu) tuo ei ole yleistä. Nuoret kuuluvat mieluiten massaan, ja harvat uskaltavat erottautua. Lävistykset ja tatuoinnit ovat pysyvämpiä, niiden kanssa kannattaa olla tiukempi, mutta muuten antaa mennä vaan. Itsellä on kasiluokkalainen, kotona viihtyvä jalkapalloilija, jolla ei toistaiseksi oikein mitään teinin elkeitä. Kai pitäis huolestua siitäkin - eikö tuo aio venytellä napanuoraa ollenkaan?

Vierailija
24/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan ei oikeasti ole kasiluokkalaisen äiti vaan teini itse. Ei kai kukaan aikuinen oikeesti tiedä noiden emobändien nimiä tai ymmärrä venytysten kokojen päälle? :D Mikäköhän tänkin alotuksen idea nyt oli...
N20

Vierailija
25/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kuuluu kapinoidaan vanhempiaan vastaan. Se on välttämätöntä, jotta oma identiteetti muotoutuu. Kuuluu normaaliin kehitykseen. Omia vanhempia täytyy vastustaa. Omaa ajatusmaailmaa ja sisäisyyttä synnyttäessään, on tarpeellista irtautua kodin piiristä, tavoista/tottumuksista ja kyseenalaistaa ne. Näin toimii terve nuori. Jos tätä ei tapahdu, ei irtautuminen vanhemmista omaksi ajattelevaksi yksilöksi pääse tapahtumaan.
On kaikkien etu että nuori irrottautuu, kapinoi ja itsenäistyy. Kaikki vanhemmat eivät sitävastoin tätä ymmärrä vaan pitävät lastaan hankalana ja omituisena, vaikka hän vaan toteuttaa normaalia kehitysvaihettaan. Nuori tarvitsee irrottautumisvsiheessaaan paljon omaa tilaa ja aikaa mutta myös hyväksyntää ja rakkautta.

Vierailija
26/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 05:45"]

No voi oh my god. Itse ainakin tuon ikäisenä olin ihan samanlainen ja pahempikin. Nyt on lävistykset pois ja meikin määrä vähentynyt, mutta olen kuitenkin ylpeä, että uskalsin olla erilainen kuin muut. :)

[/quote]

mun lapseni pukeutuu ihan tavallisesti, mutta se uskaltaa olla eri mieltä monessa asiassa ja tuntuu ajattelevan ihan omilla aivoillaan. Minusta se vaatii enemmän rohkeutta...

Vierailija
27/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku on jokaisen oma asia eikä tyttärelläsi se huono olo. Oma tyttäreni kuuntelee myös samanlaisia bändejä ja itsekin tykkään tuollaisesta musiikista aina välillä. Vaatteet on vaan vaatteita ja eri "kausia" kokee jokainen. Itse en antaisi laittaa venytysvistyksiä enkä tatskoja. Kulmalävistys on ja meikkiä kuluu. Näyttää paljon hurjemmalta kuin mitä on :) kaverit on "hajanaista sakkia" pari vähän tuhmempaakin mutta sitten ihan tavis sakkia ja nördejä jos niin voi sanoa. Pääasiahan se on mitä valintoja itse tekee!! Kotona viihtyy ja kavereiden kanssa, ei hankaluuksia ole ollut ja koulusta ei wilmaan merkintöjä ole tullut kuin pari

Vierailija
28/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:38"]

Ei ole tuollainen tyyli mikään villitys ainakaan meidän koulussa Helsingissä. Opetan noin sataa 8-luokkalaista ja yksikään oppilaistani ei täsmäisi kuvaukseen. 98% tytöistä on tosi luonnollisen näköisiä, pitkät suorat hiukset ja jos on meikkiä, niin niin vähän, että sitä ei oikein edes huomaa. Ne kaksi prosenttia onkin sitten jotain emoja raitasukkineen ja lyhyine hameineen. Lävistyksiä tai muita sellaisia ei meidän koulussa ole.

maikka helsinkiläiseltä yläasteelta

[/quote]

Ihan sama juttu keskisuuren kaupungin isohkossa yläkoulussa. Muotia on luonnollisen värinen pitkä tukka, luonnollinen meikki, ja rennot vaatteet. Ei näyttäviä lävistyksiä. Yhtään kasiluokkalaista meillä ei ole, joka sopisi aloittajan kuvaukseen. YSillä ehkä yksi. Joskus 80-luvullahan tuo oli yleisempää.

Vierailija
29/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 07:02"]Aloittajahan ei oikeasti ole kasiluokkalaisen äiti vaan teini itse. Ei kai kukaan aikuinen oikeesti tiedä noiden emobändien nimiä tai ymmärrä venytysten kokojen päälle? :D Mikäköhän tänkin alotuksen idea nyt oli...
N20
[/quote]

Itse ainakin (39v) tiedän nuo bändit. Tyttäreni kuuntelee tollasta musiikkia ja kuunteluttaa sitä minullakin ja selittää bändikuviot.

Vierailija
30/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 luokkalainen tyttö joka on aivan lapsi vielä! Kaikki muut tytöt luokallaan ovat jo aivan teinejä! Tyttöni on vielä todella lapsellinen. Kaikki vaatteet mitä ostan kelpaavat, eikä meillä pauha poppi. Onko tämä nyt siis tyyntä myrskyn edellä?!

Vierailija
31/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 08:34"]Meillä 6 luokkalainen tyttö joka on aivan lapsi vielä! Kaikki muut tytöt luokallaan ovat jo aivan teinejä! Tyttöni on vielä todella lapsellinen. Kaikki vaatteet mitä ostan kelpaavat, eikä meillä pauha poppi. Onko tämä nyt siis tyyntä myrskyn edellä?!
[/quote]
Kyllä. Kohta rytisee. Nauti vielä kun voit. 1.5 vuotta ja olet kusessa.

Vierailija
32/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole lainkaan tuollasta. Plussaa sinulle, että olet selvästi perillä hänen menemisistäään ja kiinnostuksen kohteistaan.

Oma kasiluokkalainen tyttöni haluaa pukeutua hyvin hillitysti tavallisiin vaatteisiin (farkut, toppi ja neule). Ei halua meikata. Ei liiku missään "porukoissa", ei ole käyttänyt päihteitä, viettää illat kotona, piirtää, tekee koulutehtäviä (ka. 9,5) harrastaa ratsastusta ja kuvataidekerhoa, ystävät ovat samanhenkisiä kilttejä tyttöjä. Ystävien kanssa käy välillä kauppakeskuksessa shoppailemassa ja syömässä. Kuuluu luokassa varmasti hiljaisempaan "nörttiosastoon", josta olen äärimmäisen iloinen.

Vierailija
33/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 08:34"]Meillä 6 luokkalainen tyttö joka on aivan lapsi vielä! Kaikki muut tytöt luokallaan ovat jo aivan teinejä! Tyttöni on vielä todella lapsellinen. Kaikki vaatteet mitä ostan kelpaavat, eikä meillä pauha poppi. Onko tämä nyt siis tyyntä myrskyn edellä?!
[/quote]
Parissa vuodessa ehtii tapahtua paljon. Esikoiseni muuttui täysin seiskaluokan keväällä.

Vierailija
34/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen tyttö kuin numerolla 36. Hyvä koulussa, harrastaa balettia, sosiaalinen ja puhelias. Kavereiden kanssa ovat jonkun kotona tai sitten touhuaa pikkusiskon ja koiran kanssa. Pitää koulua tärkeänä. Hyvä niin!

Vierailija
35/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija nro 17, olet varmasti mahtava iskä!

Juuri tuollaista asennetta tarvitaan, tyttäresi kunnioittaa sinua varmasti nyt ja tulevaisuudessa vielä enemmän.

Vierailija
36/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen siitä, että tyttö ei ole napapaitoihin ja minishortseihin pukeutuva massablondi, koska ois ikävää, jos et erottais tyttöös muista vastaantulijoista.

Vierailija
37/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 07:02"]Aloittajahan ei oikeasti ole kasiluokkalaisen äiti vaan teini itse. Ei kai kukaan aikuinen oikeesti tiedä noiden emobändien nimiä tai ymmärrä venytysten kokojen päälle? :D Mikäköhän tänkin alotuksen idea nyt oli...
N20
[/quote]

Heh, äiti joka on kiinnostunut lapsestaan tietää kyllä bändejä, joista lapsi tykkää. Samoin lävistykset. Aivan varmasti äiti on kiinnittänyt huomiota uudentyyppiseen korvikseen, jolla venytys aloitetaan ja keskustellut lapsen kanssa korusta ja sen funktiosta ja seuraavista vähän isompaa venytystä tekevistä koruista.

Vierailija
38/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti tekee alaikäiselle jotain kielilävistyksiä ja venytyksiä???

Vierailija
39/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruskouluikäinen käyttää päihteitä tai tupakoi niin jotain on pielessä. Vaikka käyttö olisi vähäistäkin tai sattuman varaista. Eri asia jos 17-vuotias ottaa ensikännin tai juo jossain kaveriporukassa, jossa on täysi-ikäisiä kavereita, puolikkaan viinipullon. Kunhan ei ota tapaa joka viikonloppuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme