Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suklaanvärinen vuoto

Vierailija
28.03.2015 |

mun menkat on parin viime kerran aikana olleet ihan kummalliset. 1,5kk sitten tuli niukat menkat 3pv ajan. Vain yhtenä päivänä käytin tampaxeja. 2vk siitä alkoi menkat uudelleen. Tällä kertaa normaalimmat, mutta ei ihan yhtä runsaat kuin yleensä. Nyt oli taukoa 4,5vk ja tuloksena kaakaonvärisiä limakalvon pätkiä 2pv. Yleensä vuoto alkaa ensi merkeistä parissa tunnissa.

Normaalisti kuukautisteni väli on vajaa 4vk ja ovat runsaat.

Raskaana en varmastikaan ole.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hormonihäiriötä varmaan... Varsinkin vanhemmiten tuollaisia tulee, mutta muutenkin joskus voi olla. Jos ei ole mitään tulehdukseen viittaavia oireita, niin ihan rauhassa voi katsella muutaman kuukauden olisiko itsestään ohimenevää. Jos jatkuu ja jatkuu, kannattaa mennä lääkäriin, koska saattaa esim. alkaa kerätä paksuntunutta limakalvoa kohtuun jos ei hormonitoiminta toimi normaalisti - silloin tarvitaan keltarauhashormonia lääkkeenä.

Vierailija
2/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oon hikoillut 3 viimeisimmän menkan yhteydessä (pari päivää ennen ja jälkeen vielä) ihan hirveästi. Ikää 37v joten ei pitäisi vielä olla vaihdevuosiakaan.

Raskaudenmahdollisuus on häviävän pieni. Eikä minkäänlaisia oireita ole. Laihtunutkin olen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ihmettelet suklaalimojasi? Voitele vaikka pullaa!

Vierailija
4/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:15"]

Jotain hormonihäiriötä varmaan... Varsinkin vanhemmiten tuollaisia tulee, mutta muutenkin joskus voi olla. Jos ei ole mitään tulehdukseen viittaavia oireita, niin ihan rauhassa voi katsella muutaman kuukauden olisiko itsestään ohimenevää. Jos jatkuu ja jatkuu, kannattaa mennä lääkäriin, koska saattaa esim. alkaa kerätä paksuntunutta limakalvoa kohtuun jos ei hormonitoiminta toimi normaalisti - silloin tarvitaan keltarauhashormonia lääkkeenä.

[/quote]Ei ole tulehdukseen viittaavia oireita onneksi myöskään. Ap

Vierailija
5/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:20"]

Miksi täällä ihmettelet suklaalimojasi? Voitele vaikka pullaa!

[/quote]

Koska täällä palstailevista 90% on naisia, joilla kokemusta kuukautisista. Ap

Vierailija
6/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oon hikoillut 3 viimeisimmän menkan yhteydessä (pari päivää ennen ja jälkeen vielä) ihan hirveästi. Ikää 37v joten ei pitäisi vielä olla vaihdevuosiakaan.

Raskaudenmahdollisuus on häviävän pieni. Eikä minkäänlaisia oireita ole. Laihtunutkin olen.

ap

[/quote]

No jaa, itselläni alkoi juuri 37 vuoden iässä nuo esivaihdevuosivaivat, eli alkoi tulla useammin ovuloimattomia kiertoja ja niihin liittyviä erilaisia vuotohäiriöitä, välillä oli hikoiluja, limakalvot kuivui jne. Esivaihdevuosioireista voi olla vielä kymmenenkin vuotta varsinaiseen menopaussiin, joten voi ihan hyvin olla että ovat sinullakin jo luonnollisia ikään liittyviä asioita.

Vierailija
7/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:30"]

ap

[/quote]

No jaa, itselläni alkoi juuri 37 vuoden iässä nuo esivaihdevuosivaivat, eli alkoi tulla useammin ovuloimattomia kiertoja ja niihin liittyviä erilaisia vuotohäiriöitä, välillä oli hikoiluja, limakalvot kuivui jne. Esivaihdevuosioireista voi olla vielä kymmenenkin vuotta varsinaiseen menopaussiin, joten voi ihan hyvin olla että ovat sinullakin jo luonnollisia ikään liittyviä asioita.

[/quooho, onpa sinulla alkanut nuorena. Mulla on ensi kuussa gynekologi, mutta toivon ettei tää vielä vaihdevuosia enteile. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi