Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokoksen/ Emotionin kosmetiikkaosaston näytteet

Vierailija
18.12.2021 |

Olen 37- vuotias, siististi pukeutunut ja korkeakoulutettu ihminen. Käyn usein kosmetiikkaliikkeissä. Monesti kassalla on samaan aikaan joku toinen asiakas. Ostan itse esim. 150€ ostokset. Viereiselle asiakkaalle esim. vanhempi naishenkilö annetaan näytteitä. Minulle ei noilla ostoksilla anneta yleensä mitään tai joku näyte, mitä saa lehtien mukana. Miksi? Miksi minä en ole sen arvoinen asiakas, että minuun kannattaisi panostaa, että tulen toistekin? Ottaako ne myyjät ne näytteet omiin taskuihinsa mielummin kuin antaisivat asiakkaille?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S kauppa kuuluttaa kaupoissa mopiili tarjouksia menen tammikuussa pankista hakemaan mafia satasen pois ja etä kortti leikataan. 

Vierailija
22/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkamyyjänä saa jatkuvasti monella sadalla eurolla lahjoja, ihan täysikokoisia. Kotona joka paikka pursuaa. Kukaan meistä ei edes suostu ottamaan niitä pieniä näytteitä kotiin. Eli ei mene omiin taskuihin.

Kassalla katsotaan aina onko asiakkaalle mitään sopivaa. Ei oikeastaan ole mitään sääntöjä kenelle annetaan näytteitä ja kuinka paljon. Itse tykkään jakaa ihan pieniäkin ostoksia tekeville sekä ystävällisille asiakkaille. Joskus käyn antamassa tuoksunäytteen jos näen että joku katselee jotain tiettyä tuoksua. Gwp on tietty eri juttu, sen saamiseen omat ehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkamyyjänä saa jatkuvasti monella sadalla eurolla lahjoja, ihan täysikokoisia. Kotona joka paikka pursuaa. Kukaan meistä ei edes suostu ottamaan niitä pieniä näytteitä kotiin. Eli ei mene omiin taskuihin.

Kassalla katsotaan aina onko asiakkaalle mitään sopivaa. Ei oikeastaan ole mitään sääntöjä kenelle annetaan näytteitä ja kuinka paljon. Itse tykkään jakaa ihan pieniäkin ostoksia tekeville sekä ystävällisille asiakkaille. Joskus käyn antamassa tuoksunäytteen jos näen että joku katselee jotain tiettyä tuoksua. Gwp on tietty eri juttu, sen saamiseen omat ehdot.

Mikä on Gwp?

24/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös että näytteet on hävinneet. Ennen sai melkeen aina jonkun rasvan kokeiltavaksi!

Vierailija
25/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gwp siis lahjapussukka joka sisältää erikoiskokoja. Ehtona voi olla vaikka kahden Estee Lauderin tuotteen osto.

Vierailija
26/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteet tulevat maahantuojilta ja vuosi vuodelta niiden määrä on vähentynyt.

Vierailija
27/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gwp on kaupanpäällinen

Vierailija
28/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuuko myymälästä? Mä saan aina hajuvesinäytteen, vaikka ostan yleensä aika pienellä summalla (30-40 €) ja näytän köyhältä. Tai sitten ehkä haisen pahalta?

Riippuu. Täällä ei saa tolla summalla edes hymyä.

Missä päin? Itse käyn Emotionissa Helsingin Redissä ja Triplassa, ja saan aina nuo hajuvesinäytteet. 

Kanta-Häme.

Vierailija
29/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa odottanut jo vuosikymmeniä sitä aikaa. En ole ilmeisesti vanhentunut tarpeeksi vielä, kun näytteitä ei kuulu.

Vierailija
30/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluimpia ovat lehden tai mainoksen välissä tulevat näytteet. Niitä saa kaikki. Eikä vain kaverit.

Vierailija
31/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet kovasti tuotteista ja pyydä näytteitä älä osta heti ja palaa ostamaan vasta kun oleg testannut näytteen

Vierailija
32/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa, Ranskassa ja Itävallassa annetaan aina useita näytteitä, kun ostat kosmetiikkaa. Olen joskus kysynyt, miksi Suomessa ei , vastauson ollut, että "ei meillä ole".

Samoista merkeistä kuitenkin on kyse. 

Vierailija
33/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myymälään tulee kuorma kerran viikossa voidaan saada ainoastaan vaikka Lancomen 20 tuoksunäytettä. Ne on jaettu aika äkkiä. Ihan totta myyjä puhunut jos vastaus ollut että ei meillä ole näytteitä. Yksinkertaisesti hyvin nihkeästi myymälöihin lähetetään enää näytteitä.

Esim. Kicksin sivuilta jos tilaa niin ei sieltäkään enää näytteitä lähetetä paketin mukana. Ensin sai kolme näytettä, sitten vähennettiin kahteen. Sitten piti hoksata laittaa rasti ruutuun jos halusit näytteen mukaan ja enää ei tule ainuttakaan vaikka ostaisit kuinka isolla summalla.

Vierailija
34/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteet tulevat maahantuojilta ja vuosi vuodelta niiden määrä on vähentynyt.

Tämä on totta. Firmat tosi nihkeästi lähettää näytteitä. Ja niitä ei saa läheskään kaikista tuotteista. Onhan se ikävä asiakkaan kannalta ostaa sika säkissä jos ei ole edes testeriä mistä antaa, mutta me myyjät emme voi asialle mitään. Testereitäkin saa tyyliin max. 1/vuosi ja ne kuluu aika nopeasti kun asiakkaille antaa siitä mukaan. Eikä meillä saa avata myyntipakkauksia testereiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi