Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokoksen/ Emotionin kosmetiikkaosaston näytteet

Vierailija
18.12.2021 |

Olen 37- vuotias, siististi pukeutunut ja korkeakoulutettu ihminen. Käyn usein kosmetiikkaliikkeissä. Monesti kassalla on samaan aikaan joku toinen asiakas. Ostan itse esim. 150€ ostokset. Viereiselle asiakkaalle esim. vanhempi naishenkilö annetaan näytteitä. Minulle ei noilla ostoksilla anneta yleensä mitään tai joku näyte, mitä saa lehtien mukana. Miksi? Miksi minä en ole sen arvoinen asiakas, että minuun kannattaisi panostaa, että tulen toistekin? Ottaako ne myyjät ne näytteet omiin taskuihinsa mielummin kuin antaisivat asiakkaille?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljollako se viereinen sitten ostaa? Monesti noissa on, että niitä annetaan samaa tuotemerkkiä ostaneelle, ainakin Stockalla seurasin kerran tuota. Sain muuten itsekin erilaisen näytteen, samaa merkkiä kuin ostamani tuote, enkä edes noin paljoa käyttänyt.

Kuulin jonkun myös kyselevän näytteiden perään ostaessaan paljollakin.

Vierailija
2/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut eri merkkejä ja silti en ole saanut mitään näytteitä, jotka olisi olleet samaa sarjaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
4/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä (28v) oon saanu yhen kerran jonkun lumenen näytteen. Ja kyllä, nähnyt myös monesti kun joku toinen saa ties mitä hajuvesinäytteistä lähtien.. En myöskään osta suurella summalla kerralla, käyn nimittäin kys liikkeissä suht usein ja aina melkein tarttui jotain mukaan. Olen mainonnan uhri ja tekee monesti mieli ostella jotain uutta, kenties ostaisin vieläkin usemmin jos saisin testereitä. Hajuvesiäkin löytyy kaapista varmaan kymmenen, lancomea ym "parempaa", mitä haluaisin myös testailla testerien muodossa ennen ostosta.

Vierailija
5/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksella ei ole juuri näytteitä kalleimmista merkeistä kuten Estee Lauder, YSL, Lancome. Luulen, että myyjät ottaa ne omaan käyttöönsä. Rasittavaa, kun alkavat testereistä niitä pieniin purkkeihin laitella näin covid aikana. Tilasin heidän verkkokaupasta hiljattain yhden kalliimman tuotteen, niin se oli kerätty jotain heidän myymälästä ns. viimeinen kappale, josta oli ale liimatarrat revitty pois, selvästi näki. Olin yhteydessä sinne heidän verkkokauppaan tästä tuli vaan hyvin ympäripyöreää vatausta.

Vierailija
6/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko myymälästä? Mä saan aina hajuvesinäytteen, vaikka ostan yleensä aika pienellä summalla (30-40 €) ja näytän köyhältä. Tai sitten ehkä haisen pahalta?

Vierailija
7/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että se myös vaikuttaa että otatko vastaan myyjän palveluksia ja etsitte yhdessä sopivia tuotteita, sitten kassalla ollaan niin hymyä että "minäpä laitan sinulle viel näytteen tästä kasvovoiteesta sekä naamiosta ja tässä vielä meidän uutuustuotteen testeri, olkaat hyvät". Kun taas minä "kiitos, kysyn apua jos tarvitsee" saan vain kuitin lähtiessäni, tai no nykyään sekin pitää ottaa itse.

Vierailija
8/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37- vuotias, siististi pukeutunut ja korkeakoulutettu ihminen. Käyn usein kosmetiikkaliikkeissä. Monesti kassalla on samaan aikaan joku toinen asiakas. Ostan itse esim. 150€ ostokset. Viereiselle asiakkaalle esim. vanhempi naishenkilö annetaan näytteitä. Minulle ei noilla ostoksilla anneta yleensä mitään tai joku näyte, mitä saa lehtien mukana. Miksi? Miksi minä en ole sen arvoinen asiakas, että minuun kannattaisi panostaa, että tulen toistekin? Ottaako ne myyjät ne näytteet omiin taskuihinsa mielummin kuin antaisivat asiakkaille?

Miksi kysyt näin kun näethän itsekin että kyllä niitä annetaan asiakkaille, sille sun vieressä olevalle "vanhemmalle naishenkilölle". Tiedät siis jo vastauksen kysymykseesi, eli eivät myyjät ota niitä näytteitä mieluummin omiin taskuihinsa. Oletko sittenkään korkeakoulutettu?

Vierailija
9/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ap!

Huippu oli kun sain kerran Emotionista hajuvesinäytteet, jotka olivat tyhjiä, kun kotona innoissani katsoin niitä. Oikein myyjä ojensi ne kassalla minulle henkilökohtaisesti, mutta niistä puuttuivat ne hajuvesipullot! Joku oli nyysinyt ne. Olisi ollut vielä mun lempimerkin hajuvesinäytteitä. Otti kyllä päähän. En mennyt valittamaan, mutta kerronpa nyt tässä teille kaikille.

Vierailija
10/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, ap!

Huippu oli kun sain kerran Emotionista hajuvesinäytteet, jotka olivat tyhjiä, kun kotona innoissani katsoin niitä. Oikein myyjä ojensi ne kassalla minulle henkilökohtaisesti, mutta niistä puuttuivat ne hajuvesipullot! Joku oli nyysinyt ne. Olisi ollut vielä mun lempimerkin hajuvesinäytteitä. Otti kyllä päähän. En mennyt valittamaan, mutta kerronpa nyt tässä teille kaikille.

Kukakohan, jos kassalta saatu??  :))

Vierailija
11/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuuko myymälästä? Mä saan aina hajuvesinäytteen, vaikka ostan yleensä aika pienellä summalla (30-40 €) ja näytän köyhältä. Tai sitten ehkä haisen pahalta?

Riippuu. Täällä ei saa tolla summalla edes hymyä.

Vierailija
12/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioit usein saman myyjän kanssa, esim. pyydät häneltä neuvoja tai suosituksia ja hän esittelee sinulle eri vaihtoehtoja, taatusti saat niitä näytteitäkin.

Niin minä ainakin saan, eikä minun ostokseni todella ole 150 euron luokkaa kerralla.

Mutta teen kaikki kosmetiikka ostokseni Sokoksen kemppariosastolta.

Tuttu myyjä tuntee jo asiakkaan.

Sen sijaan jos kassalla on nuoria tyttöjä tai oudompi myyjä toiselta osastolta tuuramassa, mitään näytteitä ei tule, koska olen heille täysin tuntematon asiakas.

Ja olen vanhempi ihminen, kohta eläkkeelle jäävä, ja pukeudun aivan tavallisesti, niin kuin kuka tahansa toimistohommissa katukuvassa liikkuva nainen.

Vierailija
13/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoista tilatessa olen saanut paremmin näytteitä.

Vierailija
14/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laittaa aina surkeat palautteet kun tulee niitä kyselyitä että kuinka asiointi myymälässämme sujui. Ehkä menee palaute joskus myyjillekin asti, hymyilyt ym. Meidän emotionissa on kaksi sellaista hieman vanhempaa myyjää, jotka hyvä kun tervehtivät edes ja hymyä turha odottaa. Nuoremmat taas aina hymyssäsuin palvelemassa.

Vierailija
15/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, hyvä AP, että korkekoulutaustastasi huolimatta Sinulta puuttuu sittenkin jotain? Nimittäin sivistys!

Vierailija
16/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva jos tän keskustelun näkisi joku näissä paikoissa työskentelevä ja kertoisi miten on näytteiden laita 😁

Vierailija
17/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä myymälässä, jossa myydään myös kosmetiikkaa. Kosmetiikkaosastosta vastaava myyjä usein antaa kassalla näytteitä asiakkaille. Me muiden osastojen vastaavat emme usein muista niitä antaa emmekä edes tiedä, mikä on mikäkin näyte.

Vierailija
18/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa kiva jos tän keskustelun näkisi joku näissä paikoissa työskentelevä ja kertoisi miten on näytteiden laita 😁

Olin joskus kesätöissä kempparissa. Yksinkertaisesti minua ei kiinnostanut niitä jakaa, koska olin vain töissä siellä. Annoin tietenkin jos joku pyysi, mutta en mitenkään rutiinisti niitä antanut, koska keskityin vain asiakkaan rahastamiseen. Me myyjät emme niitä ottanut itselle.

Vierailija
19/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Täällä ei saa tolla summalla edes hymyä.

Missä päin? Itse käyn Emotionissa Helsingin Redissä ja Triplassa, ja saan aina nuo hajuvesinäytteet. 

Vierailija
20/34 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden välivuoden töissä kosmetiikkaliikkeessä. Siellä oli todella motivoituneita myyjiä, jotka mielellään auttoivat asiakkaita ja jakoivat näytteitä lähes kaikille. Sitten oli niitä, jotka olivat töissä vain rahan takia ja menivät sieltä, mistä aita oli matalin (minä mukaanlukien) ja joita ei paljon kiinnostanut tehdä muuta kuin minimi. En ole enää missään myyntihommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi