Olenko idiootti kun ajattelen syövästä näin?
Otsikossa kysymys.
Minulla on toispuoleista rintakipua ja uusia, epäsymmetrisiä luomia. Ajattelen kuitenkin, etten jaksa tutkituttaa niitä, sillä jos minulla olisi syöpä, diagnoosi todennäköisesti pilaisi loppuelämäni ja saisin aina elää pelon alla ja ns. katkaista normaalielämäni ravatakseni hoidoissa jne. Ilman diagnoosia kuolisin syöpään verraten nopeasti, ja saisin nauttia elämästäni lähes loppuun asti vailla huolia.
Syövistä parantumista pidän epätodennäköisenä, lähipiirini kokemusten vuoksi. Nyt elän täysillä.
Olenko mielestänne idiootti?
Kommentit (30)
#21 sun kannattaisi mennä toiselle lääkärille. Toi ei kuullosta hyvälle
Syöpään kuoleminen ilman lääkitystä ei välttämättä ole helppo juttu.
Isoäitini yritti sitä. Hän joutui sitten sairaalaan eri syystä, keuhkokuumeen takia. Siellä huomattiin, että muorilla oli pitkälle edennyt rintasyöpä ja aloitettiin sädehoidot ynnä muut. Loppuvaiheessa kivut ennen kuolemaa olivat kovat. Syöpää ehti levitä laajalle.
Joten en nyt ihan suosittelisi tuota ap:n menetelmää, mutta tietysti aikuisella on oikeus valita, miten toimii.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:32"]Et ole :)
Nykyinen ajattelutapani lähellä tuota... sillä erotuksella, että rintasyöpä dg parin vuoden takaa. Aggresiivinen oli, rankat hoidot kävin läpi.... Toista kertaa en hoitoja vastaanota. Yksi kerta riitti. Nykyisellään en ole käynyt kontrolleissa tai käyttänyt 5v lääkitykstä... Ei kiinnosta, haluan keskittyä elämään, en kuoleman odotteluun. Ja hei, olen erittäin tyytyväinen päätökseeni :)
[/quote]
Jos jo kävit ne rankat hoidot läpi, mitä ihmeen ideaa on heittää koko se läpikäyty kärsimys hukkaan olemalla käyttämättä sitä melko helppoa 5v uusimisenestolääkitystä?
5v uusiutumisenestolääkitys ei suinkaan ollut helppo. Sivuoireet oli järkyttävät ja suuresti elämänlaatua heikentävät. Vaikka käyttäisi tuota lääkettä,uusiutumisen riski edelleen fifti-sixti... Ei kärsimys ollut turha, opin paljon tuolta "matkalta".
Äitini sairastaa nyt kolmatta kierrosta. Rintasyöpä metastaasit keuhkoissa. 5 v hormilääkitys ei riittänyt ja nyt on kertoimet jo heikohkot. Ekat 2 rintasyöpää " voitettiin ". Nyt syöpää sairastetaan. Ennen kuin se voittaa lopulta. Vittumaista.
Hyvillä kipulääkkeillä sinnittelee loppuun saakka. Se on minun suunnitelmani
Et ole :)
Nykyinen ajattelutapani lähellä tuota... sillä erotuksella, että rintasyöpä dg parin vuoden takaa. Aggresiivinen oli, rankat hoidot kävin läpi.... Toista kertaa en hoitoja vastaanota. Yksi kerta riitti. Nykyisellään en ole käynyt kontrolleissa tai käyttänyt 5v lääkitykstä... Ei kiinnosta, haluan keskittyä elämään, en kuoleman odotteluun. Ja hei, olen erittäin tyytyväinen päätökseeni :)
Olet idiotti. Minulla on syöpä leikattu ja olen nyt terve, mutta jos ei syöpääni olisi voinut leikata tai hoitaa niin päätin jo tutkimuksen aikana, että kitumaan en ala joten olisin elänyt täysillä siihen asti kun pystyy ja lähtenyt oman käden kautta ennen kärsimyksiä. Joten mars tutkimuksiin ja teet loppuelämän suunnitelmat sitten siltä pohjalta.
Et ole idiootti. Minulla on ollut myös vasemman rinnan kipua mutta en ole tutkituttanut enkä aiokaan. Välillä olen jopa herännyt kipuun. Äidilläni on rintasyöpä.
Kamalaa kieltä tässäkin ketjussa. Pelottaako kuolema tosiaan noin paljon?
Minä en pelkää