Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko käytettynä ostaminen vastuullista jos ostaa koko ajan jotain?

Vierailija
18.12.2021 |

Minulla on työkaveri, joka mainostaa somessa kovasti vastuullisuuttaan, kuinka hän hankkii kaikki vaatteensa pelkästään second hand -kaupoista ja kirpputoreilta eikä osta koskaan mitään uutta. Oikein pyrkii näillä päivityksillään nostamaan itseään muiden yläpuolelle ja korostamaan tuota omaa vastuullisuuttaan. Kuitenkin tämä ihminen ostaa uusia (käytettyjä) vaatteita käytännössä päivittäin ja hänellä on aivan valtava määrä vaatteita joita myös sitten dumppaa takaisin kirpputoreille ja second hand -kauppoihin kun on pitänyt pari kertaa yllään. Minä ostan aina uutta, mutta ostan laadukasta ja kestävää ja pidän vaatteeni niin sanotusti loppuun saakka ennen kuin ostan uusia, mutta tämä ihminen on pari kertaa kritisoinut jotain ostostani epäekologisiksi valinnoiksi ja sen jälkeen korostanut omaa vastuullisuuttaan ja ekologisuuttaan kun HÄN ostaa aina kaiken käytettynä.
Olen vaan miettinyt, että samalla tavalla tämä ihminen tukee ja lisää tätä kertakäyttökulttuuria vaikka hän onkin tuossa ketjussa se lenkki joka ei osta sitä uutta. Hän kuitenkin pitää jonkinlaista muotiblogia tuolla somekanavillaan ja esittelee näitä uusia vaatteitaan päivittäin, ja ostaa näitä uusia vaatteita silkkaa turhamaisuuttaan ilman oikeaa tarvetta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli hän palauttaa ne kiertoon, niin sehän on hyvä kirpputoreille eli rahaa kiertää siinä samalla.

Se taas onko siinä järkeä onkin eri asia, mutta jokainen tyylillään.

Pääasia ettei roskiin joudu käyttökuntoista.

Vierailija
2/2 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille tuo oma mielipide,ihan suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan