Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 37.8 miehellä kova kuume?

Vierailija
28.03.2015 |

Kun on sellanen ettei voi mitään tehdä, tyyliin edes puhua lapsille tai ärisee vaan... Itse olen viimeisilläni ja pitäisi olla vuodelevossa mutta joudunkin hoitamaan 2 ja 3 v lapset.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä. Voi myös olla, että miehesi on muista syistä väsynyt, eli olet juoksuttanut raskaana ukkoasi aina tilaisuuden tullen, ja kuume vie lopunkin energian. 

Vierailija
22/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:47"]On yksilöllistä. Voi myös olla, että miehesi on muista syistä väsynyt, eli olet juoksuttanut raskaana ukkoasi aina tilaisuuden tullen, ja kuume vie lopunkin energian. 
[/quote]

Juoksuttanut = pyytänyt osallistumaan omien lastensa hoitoon ja tekemään oman osuutensa kotitöistä kun vaimo on raskaana ja määrätty vuodelepoon supisteluiden takia? On se miehen osuus niin _kamalan raskas_.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli hyvin asetettu. Se on nimenomaan miehellä kova kuume. Me naiset pystytään tuossa kuumeessa toimimaan, eikä ruikuteta.

Vierailija
24/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]NAISET opiskelkaa helvetti biologiaa.. aina sama kysymys.

FAKTAA: miesten aivot ovat keskimäärin isommat, eli miesten aivoissa on enemmän reseptoreja mm. sairasteluun liittyen, toisin sanoen sama tauti miehellä ja naisella = mies kokee itsensä kipeämmäksi ja huonovointisemmaksi.

Itsellä ei tule kuumetta kuin TODELLA harvoin yli 37.5. MUTTA jo 37.0 voi saada olon todella sairaaksi ja huonovointiseksi. Ja flunssa voi kestää myös kuukausikaupalla oireineen.
[/quote]

Mitä jos itse opettelisit biologiaa? Jos raskaana oleve nainen on määrätty vuodelepoon, niin taustalla on erittäin vakava keskenmenon uhka. Isukki ottaa sitten vaikka kaksi buranaa niitä useampia reseptoreitaan varten, mutta äiti ei tuossa tilanteessa tee mitään muuta kuin turvaa syntymätyömän vauvan.

Vierailija
25/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kun mulla on kuumetta 37+ niin olen työkyvytön. Olen petipotilaana pienestäkin kuumeesta.

SJ

Vierailija
26/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]

NAISET opiskelkaa helvetti biologiaa.. aina sama kysymys.

FAKTAA: miesten aivot ovat keskimäärin isommat, eli miesten aivoissa on enemmän reseptoreja mm. sairasteluun liittyen, toisin sanoen sama tauti miehellä ja naisella = mies kokee itsensä kipeämmäksi ja huonovointisemmaksi.

Itsellä ei tule kuumetta kuin TODELLA harvoin yli 37.5. MUTTA jo 37.0 voi saada olon todella sairaaksi ja huonovointiseksi. Ja flunssa voi kestää myös kuukausikaupalla oireineen.

[/quote]

Älä nyt sössötä tosissas tuollaista:D.

Vierailija
27/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on niin vaarassa menettää sikiö,niin silloin sairaalaan. Tämä ketju on taas täynnä katkeria ämmiä.

Vierailija
28/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]

NAISET opiskelkaa helvetti biologiaa.. aina sama kysymys.

[/quote]

Älä nyt sössötä tosissas tuollaista:D.

[/quote]Anteeksi, tuli vahingossa alapeukku! Olen kanssasa täsmälleen samaa mieltä :)

Vierailija
29/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla jo sanottiinkin, kysymys on myös yksilöeroista. Oma normi lämpöni on ~37, parhaalla ystävälläni usein alle 36. Itse en välttämättä edes huomaisi, jos lämpötilaa kohoaa 37.8, mutta paras ystäväni on noilla lukemilla jo vuodepotilas. Olemme molemmat naisia.

Miesten "aivoreseptori" höpöhöpö ei pidä paikkaansa. Miesten aivot ovat isommat, mutta merkittävästä erosta ei ole kyse. Jos pelkkä koko määrittäisi tämän, niin sinivalas olisi kaikkein eniten kuumeessa kipua kokeva nisäkäs ja ei varmaan pystyisi edes toimimaan, kun niitä reseptoreita nyt vaan on NIIIIN paljon. Naisillahan on sitten vastaavasti poimuttuneemmat aivot, joka tasaa reseptoreiden määrää. Ja jälleen kerran, näissähän on yksilöllisiä eroja vahvasti. Esimerkiksi Einsteinen aivot olivat biologisesti puhuen naismaisemmat kuin miesmäisemmät (aivojen kaksi puoliskoa olivat enemmän yhteydessä keskenään). Olet poiminut tietosi Daily Mailista, mutta eivät kaikki Amanda Ellisonin kanssa ole samaa mieltä siitä, että näin pienet erot aiheuttaisivat suuria muutoksia. Plasebo sitten erikseen.

Vierailija
30/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:47"]On yksilöllistä. Voi myös olla, että miehesi on muista syistä väsynyt, eli olet juoksuttanut raskaana ukkoasi aina tilaisuuden tullen, ja kuume vie lopunkin energian.  [/quote] Juoksuttanut = pyytänyt osallistumaan omien lastensa hoitoon ja tekemään oman osuutensa kotitöistä kun vaimo on raskaana ja määrätty vuodelepoon supisteluiden takia? On se miehen osuus niin _kamalan raskas_.

[/quote]

keskivertofeministin puolestauhriutumisnopeus yli 9000

Vierailija
31/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:09"]

Jos olet kerta viimeisilläsi niin mitäs se haittaa jos synnytys käynnistyy? Vai miksi se vuodelepo on määrätty?

[/quote]

Tämä.
[/quote] sekö?

Vierailija
32/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you ap. Omalla miehelläni on kavala sairaus, joka on vaivannut jo monta kuukautta vaikka yksikään lääkäri tai labrakoe ei ole löytänyt mitään poikkeavaa. Se alkoi vähän raskauspahoinvointini alkamisen jälkeen ja vaihtelevat oireet mukailevat omia terveydentilojani. Esim. Jos kerron, että liitoskipujen vuoksi nukuin huonosti, hänkin nukkui huonosti ja lisäksi lihaksia särkee selittämättömästi. Jos en kerro että minulla on kova päänsärky, hänellä on oireiden puolesta hyvä päivä. Tänään, kun sairastan ankaraa flunssaa ja aloin aamulla itkeä silkasta uupumuksesta tehdessäni esikoiselle aamiaista (miehen jo herättyä mutta mentyä takaisin sänkyyn loikoilemaan), hän toki käski minun levätä mutta, voi ei, hänellä ilmeni kovaa vihlontaa ja sairauden oireet ovat pahemmat kuin koskaan. Hoitaa kyllä pakolliset esikoisen kanssa mutta muuten on naama mutrussa tietokoneella. Odotan innolla loppuraskautta ja lapsivuodeaikaa.

Vierailija
33/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 17:55"]I feel you ap. Omalla miehelläni on kavala sairaus, joka on vaivannut jo monta kuukautta vaikka yksikään lääkäri tai labrakoe ei ole löytänyt mitään poikkeavaa. Se alkoi vähän raskauspahoinvointini alkamisen jälkeen ja vaihtelevat oireet mukailevat omia terveydentilojani. Esim. Jos kerron, että liitoskipujen vuoksi nukuin huonosti, hänkin nukkui huonosti ja lisäksi lihaksia särkee selittämättömästi. Jos en kerro että minulla on kova päänsärky, hänellä on oireiden puolesta hyvä päivä. Tänään, kun sairastan ankaraa flunssaa ja aloin aamulla itkeä silkasta uupumuksesta tehdessäni esikoiselle aamiaista (miehen jo herättyä mutta mentyä takaisin sänkyyn loikoilemaan), hän toki käski minun levätä mutta, voi ei, hänellä ilmeni kovaa vihlontaa ja sairauden oireet ovat pahemmat kuin koskaan. Hoitaa kyllä pakolliset esikoisen kanssa mutta muuten on naama mutrussa tietokoneella. Odotan innolla loppuraskautta ja lapsivuodeaikaa.
[/quote]

Halusit sitten toisenkin lapsen tollasen ukon kanssa?

Vierailija
34/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa pilistä. Jos nousee terhakkaasti jöpöttämään jaksaa hoitaa lapset ja kotiaskareet. Jos ei, mies on sairas.

Vierailija
35/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole kuumetta, se on LÄMPÖÄ. Sun vuodelepo on huomattavasti tärkeämpi, joten mies nousee sieltä sängystä ja hoitaa lapset. Sä menet lepäämään. Kotiäidit (ja myös -isät) hoitaa pienessä flunssassa koko ajan lapsia. Tuollainen pikkulämpö ei vielä mikään vuodelepoa vaativa sairaus. Jos mies ei mitenkän pysty hommiaan hoitamaan, niin sitten hankkii lapsille hoitajan.

Vierailija
36/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 17:55"]I feel you ap. Omalla miehelläni on kavala sairaus, joka on vaivannut jo monta kuukautta vaikka yksikään lääkäri tai labrakoe ei ole löytänyt mitään poikkeavaa. Se alkoi vähän raskauspahoinvointini alkamisen jälkeen ja vaihtelevat oireet mukailevat omia terveydentilojani. Esim. Jos kerron, että liitoskipujen vuoksi nukuin huonosti, hänkin nukkui huonosti ja lisäksi lihaksia särkee selittämättömästi. Jos en kerro että minulla on kova päänsärky, hänellä on oireiden puolesta hyvä päivä. Tänään, kun sairastan ankaraa flunssaa ja aloin aamulla itkeä silkasta uupumuksesta tehdessäni esikoiselle aamiaista (miehen jo herättyä mutta mentyä takaisin sänkyyn loikoilemaan), hän toki käski minun levätä mutta, voi ei, hänellä ilmeni kovaa vihlontaa ja sairauden oireet ovat pahemmat kuin koskaan. Hoitaa kyllä pakolliset esikoisen kanssa mutta muuten on naama mutrussa tietokoneella. Odotan innolla loppuraskautta ja lapsivuodeaikaa. [/quote] Halusit sitten toisenkin lapsen tollasen ukon kanssa?

[/quote]

Tämä mystinen sairaus puhkesi ensimmäistä kertaa vasta nyt. Kolmatta lasta ei toki tule. :D

Vierailija
37/46 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää olla yli 39 että edes huomaan. Paras oli 41 intissä ja meinasivat lähettää otilta takaisin kasarmille ennenkuin tajusivat kattoa mittaria. Kuumeen vaikutus on yksilöllistä.

Vierailija
38/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mun ukolla oli influensassa yki viikon 40 astetta ja sitten nousi toisella viikolla melkein 41 asteeseen ja edessä oli pitkä sairaalahoito jossa hengitystä avustettiin koneella. ei tullut entiselleen. sen jälkeen on otettu rokotukset.

Vierailija
39/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä vaihtelee jo normaalilämpökin 36.4 ja 37.8 välillä, joten ei todellakaan ole kova kuume. Väsyneempi silloin on, mutta ei muuta.

Vierailija
40/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]NAISET opiskelkaa helvetti biologiaa.. aina sama kysymys.

Mitä jos itse opettelisit biologiaa? Jos raskaana oleve nainen on määrätty vuodelepoon, niin taustalla on erittäin vakava keskenmenon uhka. Isukki ottaa sitten vaikka kaksi buranaa niitä useampia reseptoreitaan varten, mutta äiti ei tuossa tilanteessa tee mitään muuta kuin turvaa syntymätyömän vauvan.

No ap oli viimeisillään, joten tässä tuskin on keskenmenosta enää kysymys.