Onko 37.8 miehellä kova kuume?
Kun on sellanen ettei voi mitään tehdä, tyyliin edes puhua lapsille tai ärisee vaan... Itse olen viimeisilläni ja pitäisi olla vuodelevossa mutta joudunkin hoitamaan 2 ja 3 v lapset.
Kommentit (46)
36,9 on miehellä kova kuume. Man flu, you know 😉
Tutkitusti mies kärsii enemmän. Yleensähän naiset kärsivät (mielestään enemmän asiasta kuin asiasta)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkija-kyllastyi-miesflunssan-vaha…
Mulla on kuumeinen olo jo 36,9. Tuo 37,8 kaataa sänkyyn yhtä tehokkaasti kuin korkeampikin kuume ja päänsärky on hirmuinen.
Kuume on myös tavallisesti hyvä juttu, koska se nitistää kehoa rasittavan pöpön, mikä se nyt sitten onkin.
Suurempi ongelma on alilämpö, joka minua yleensä vaivaa. Olo on kuumeinen, mutta lämpötila alle 36. Silloin se tauti kestää ja kestää, eikä parane nopeasti, kuten silloin, kun kuume nousee.
Ja siis nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kova kuume, juuri ja juuri kuumeen puolella. Miesflunssassa 37,1 on jo kova kuume, ainakin miehen itsensä mielestä.
Näin...
Sitten taas 36,5 on miehen mielestä alilämpöä. Mieheni voivotteli ja puhui päiväkausia, kuinka on sairas ja on alilämpöä. Lopulta tulin kysyneeksi, että paljonko. Oli 36,5... Totesin, että se on ihanteellinen lämpötila terveellä ihmisellä.
Toki mies voi olla oikeastikin tosi kipeä, omani oli kerran vakavasti sairas ja se olikin ainoa kerta, kun hän ei valitellut kertaakaan. Silloin kun oli oikeasti kipeä, ei jaksanut ylimääräisiä dramatisoida
Minä olin töissä vielä kun kuume huiteli päälle 39 asteen. Eli melkoisen yksilöllistä tuo. Ja kotityötkin tuli tehtyä. Kelpais varmaan mammoillekin tämmöinen.
M43 mies miesflunssanen.