Näkeekö hallitus jo lopulta kansan köyhyyden?
Rahat ei riitä ja työttömyys vaivaa. Minnekään en työllisty. Koulutusta ja kokemusta kyllä on. Joulua on varaa laittaa ruoan verran, mutta lahjoihin ei ole varaa. Lapset pettyy kun rahaa on yhteen lahjaan, vanhemmat jää ilman. Leluja he eivät kaipaa vaan teineillä erilaiset, liian suuret toiveet meidän taloudellemme. Tiedän jo mikä itku seuraa aattona kun paketeista paljastuu vain suklaata eikä mitään toivelistalta. Ei ole ollut varaa säästää sillä kaikki menee normaaleihin kuluihin ja pelkkä hammaslääkärilasku saa monen kuukauden budjetin romahtamaan.
Viimeisin vuosi menty kiikan kaakan myymällä kaikki mikä kodissa liikaa. Kirkosta erottu, jotta sekin jää rahapussiin. Keksitty selvitymiskeinoja ja säästetty ihan kaikesta, jopa vessapaperista ja terveyssiteistä. Enää ei pysty ja kohta lankeaa pakollisia menoja kuten pesukone joka ei kohta enää toimi.
En tiedä miten ensi vuodesta selvitään, ellei töitä löydy. Milloin tämä ihmisten kurjistuminen hajoaa käsiin sillä tuskin olemme ainoita sinnittelijöitä lapsinemme.
Ensimmäisen kerran kadun sitä, että ryhdyin suhteeseen ja sain lapsia. Sinkkuna olisi ollut jotain toivoa selviytymisestä ilman äitiyslomia tai edes pariskuntana pelkästään töihin keskittyen.
En ihmettele yhtään miksi suomalaiset ei enää tee lapsia. Se on loukku naisille ja miehille rasite.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluista ottaa eniten päähän sähkön siirtomaksut ja bensan hinta.
ei minua harmita. Minulle tulee sähköyhtiöistä enemmän osinkoa vuodessa kuin kuluu sähköön. Mitä korkeampi sähkön hinta, sitä paremmat osingot minulle. Ja bensaan minulla ei mene rahaa kun käytän sähköautoa ja öljy-yhitöistäkin tulee mukavasti osinkoja...
Koita nyt käydä koulut loppuun niin pääset maksamaan itse laskujasi.
Sinun hyvinvointisi tai taloutesi ei ole hallituksen vastuulla. Vastuu on sinulla itselläsi. Olet tehnyt huonoja valintoja tai olet osaamaton tms. Typerää kitinää tuollainen.
Hah, ei välitä tämä hallitus kuin yhdestä suomalaisesta, eli itsestään. Nykyistä kurjemmat ajat koittavat pian, kun edes hieman järkevämmät ihmiset joutuvat korjaamaan näiden sotkemaa taloutta rankalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Sentäs kaikilla ei mene huonosti Suomessa.
Se tietty porukka on aina olemassa, jolla menee aina huonosti.
Köyhät meillä on aina keskuudessamme.
Ja Suomessa sentäs on jokaisella katto päänpäällä ja ruokaa ja lääkäriin pääsee ja kaikki hoidetaan.
Hallitukset menee ja tulee, ei se hallitus sinänsä pysty koskaan mitään köyhyyttä Suomesta poistamaan.
Joskus vois aattella, että mitä minä itse voin tehdä, että voisimme paremmin.
Eikä aina odottaa sitä, että jonkun muun on tehtävä jotain, että mulla olisi asiat paremmin.
Absoluuttinen köyhyys lisääntyy koko ajan; Meillä koko ajan enemmän ihmisiä, joilla rahat eivät riitä edes ruokaan. Absoluuttista köyhyyttä on sitä enemmän, mitä ennemmän on työttömiä. Se on perussääntö. Absoluuttinen köyhyys pystytään toki poistamaan, mutta kaikista ei saa rikkaita. Asunnottomia on myös olemassa, ei kaikilla ole edes kotia tai mitään paikkaa minne mennä. Täytyy muistaa, että ihmisen vapaa tahto on rajallinen. Ihminen voi elämässä vaikuttaa vain tiettyihin asioihin, ei kaikkeen.
Ap. Kokoomus ja Keskustakin näkevät kansan köyhyyden, mutta he haluavat köyhdyttää kansaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Sentäs kaikilla ei mene huonosti Suomessa.
Se tietty porukka on aina olemassa, jolla menee aina huonosti.
Köyhät meillä on aina keskuudessamme.
Ja Suomessa sentäs on jokaisella katto päänpäällä ja ruokaa ja lääkäriin pääsee ja kaikki hoidetaan.
Hallitukset menee ja tulee, ei se hallitus sinänsä pysty koskaan mitään köyhyyttä Suomesta poistamaan.
Joskus vois aattella, että mitä minä itse voin tehdä, että voisimme paremmin.
Eikä aina odottaa sitä, että jonkun muun on tehtävä jotain, että mulla olisi asiat paremmin.
Lääkäriin ei muuten enää pääse. Aika voi olla puolen vuoden päähän, jos ylipäätään pääsee hoitoon. Mistä sinulla on kuvitelma, että lääkäriin pääsee? Edes synnytykseen ei välttämättä pääse ja lapsivuodekuumeessakaan ei pääse päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tietää kansan köyhyyden paljon perusteellisemmin kuin sinä.
Miten voisivat auttaa? Vähentämällä ulkomaan tukia, laittaa rajat kiinni?
Suomalaisia alistaa pieni poliitikkojen joukko, vaikka väkeä olisi heittämään pellolle poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Sinun hyvinvointisi tai taloutesi ei ole hallituksen vastuulla. Vastuu on sinulla itselläsi. Olet tehnyt huonoja valintoja tai olet osaamaton tms. Typerää kitinää tuollainen.
Muistapa tämä, jos joskus sairastut johonkin erittäin kallishoitoiseen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Eikä ole tarkoituskaan välittää.
Al-Hoolin Håliin eli reikään rahat!
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voisivat auttaa? Vähentämällä ulkomaan tukia, laittaa rajat kiinni?
Esim. työtakuu, työmarkkinatuen reilu korotus.
Vaikka näkisi, niin miksi kuvittelet, että välittäisi?