Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö hallitus jo lopulta kansan köyhyyden?

Vierailija
17.12.2021 |

Rahat ei riitä ja työttömyys vaivaa. Minnekään en työllisty. Koulutusta ja kokemusta kyllä on. Joulua on varaa laittaa ruoan verran, mutta lahjoihin ei ole varaa. Lapset pettyy kun rahaa on yhteen lahjaan, vanhemmat jää ilman. Leluja he eivät kaipaa vaan teineillä erilaiset, liian suuret toiveet meidän taloudellemme. Tiedän jo mikä itku seuraa aattona kun paketeista paljastuu vain suklaata eikä mitään toivelistalta. Ei ole ollut varaa säästää sillä kaikki menee normaaleihin kuluihin ja pelkkä hammaslääkärilasku saa monen kuukauden budjetin romahtamaan.

Viimeisin vuosi menty kiikan kaakan myymällä kaikki mikä kodissa liikaa. Kirkosta erottu, jotta sekin jää rahapussiin. Keksitty selvitymiskeinoja ja säästetty ihan kaikesta, jopa vessapaperista ja terveyssiteistä. Enää ei pysty ja kohta lankeaa pakollisia menoja kuten pesukone joka ei kohta enää toimi.

En tiedä miten ensi vuodesta selvitään, ellei töitä löydy. Milloin tämä ihmisten kurjistuminen hajoaa käsiin sillä tuskin olemme ainoita sinnittelijöitä lapsinemme.

Ensimmäisen kerran kadun sitä, että ryhdyin suhteeseen ja sain lapsia. Sinkkuna olisi ollut jotain toivoa selviytymisestä ilman äitiyslomia tai edes pariskuntana pelkästään töihin keskittyen.

En ihmettele yhtään miksi suomalaiset ei enää tee lapsia. Se on loukku naisille ja miehille rasite.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tietää kansan köyhyyden paljon perusteellisemmin kuin sinä.

Vierailija
2/32 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa ainakin näkee hallituksen ja pääministerin järjenköyhyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eikä ole tarkoituskaan välittää.

Vierailija
4/32 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on omituista, ettei niille omille lapsille kovinkaan moni näissä ketjuissa halua lahjoittaa läsnäoloaan ja lapsen henkistä tukemista lapsen elämässä. Purnataan vaan materiasta.

Joka joulu täällä on aattona klo 20 pitkä ketju epämieluisista joululahjoista. Se kertoo paljon suomalaisista ihmisinä. Ainakin tällä palstalla kävijöistä.

Vierailija
5/32 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentäs kaikilla ei mene huonosti Suomessa.

Se tietty porukka on aina olemassa, jolla menee aina huonosti.

Köyhät meillä on aina keskuudessamme.

Ja Suomessa sentäs on jokaisella katto päänpäällä ja ruokaa ja lääkäriin pääsee ja kaikki hoidetaan.

Hallitukset menee ja tulee, ei se hallitus sinänsä pysty koskaan mitään köyhyyttä Suomesta poistamaan.

Joskus vois aattella, että mitä minä itse voin tehdä, että voisimme paremmin.

Eikä aina odottaa sitä, että jonkun muun on tehtävä jotain, että mulla olisi asiat paremmin.

Vierailija
6/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän surkeita on korttimaksajat toimimattomine kortteineen. Usein taitaa todellisuudessa olla niin että ruoka maksetaan luotolla. Näin ainakin ulosottofirmojen mukaan. Itse maksan aina käteisellä. Pysyy rahankäyttö kontorollissa.

Vierailija
7/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän surkeita on korttimaksajat toimimattomine kortteineen. Usein taitaa todellisuudessa olla niin että ruoka maksetaan luotolla. Näin ainakin ulosottofirmojen mukaan. Itse maksan aina käteisellä. Pysyy rahankäyttö kontorollissa.

Eli sinulta puuttuu kyky abstraktiin ajatteluun ja tarvitset jonkun fyysisen merkin että käsität määriä.

Minä maksan aina luottokortilla, rahankäyttö pysyy kontrollissa, itseasiassa todella hyvin. Tänä vuonnakin olen vaurastunut noin 6000 euron kuukausivauhtia.

Vierailija
8/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä akkalauma ei todellakaan välitä normaali ihmisistä.

Juu kyllä edellinen ukkolauma oli selkeästi paremmin pienen ihmisen asialla 2015-2019.

Vierailija
9/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää APn puolesta. Suomi on hieno sosialistinen maa jossa kaikilla on hyvät valtion maksamat palvelut ja hyvä elää. Sosialismissa ei voi olla rikkaita, se on asia joka on hyvä ymmärtää kun valittaa omalla kohdallaan rikkauksien puutetta. Moni köyhyydestä Suomeen tullut on kiitollinen siitä mitä voimme heille tarjota.

Vierailija
10/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät ovat useimmiten varsin mukavasti toimeen tulevia ihmisiä. Nekin, jotka ovat lähtöisin vähävaraisista oloista, unohtavat ennen pitkää sen, miltä puute tuntuu. Varakas voi käydä tutustumassa köyhien tölleihin ja tarkastella näiden toimeentuloa paperilla, mutta ymmärrystä ei edes voi olla. Sellaista kliseistä "syökööt sitten leivoksia" -meininkiä.

Vierailija
11/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta samalla valitsevat olla tekemättä sille mitään. 

Tänäänkin näkyi uutisissa vihreiden Emma Kari vinkuvan, kuinka ilmastoulinan takia pitää saada lisää hintaa ihmisten liikkumiseen ja asunnon lämmittämiseen.

Vierailija
12/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi Suomen joulupöydässä istuu aina vain suurempi määrä kutsumattomia vieraita. Selitä se lapsillesi, kyllä he ymmärtävät.

veikkaan että sinäkin kuulut noihin vapaamatkustajiin...

Vierailija
13/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät näe yhteyttä omien toimiensa ja talouden välillä. Opiskellaan alaa, josta kukaan ei ole valmis maksamaan kunnon palkkaa. Sitten äänestetään puolueita, joiden kauniit ideologiat taloudellisesti kurjistavat kansaa. 

Kuitenkaan ei nähdä malkaa omassa silmässä, vaan kaikki on yhteiskunnan ja "niiden muiden" vika.

Vierailija
14/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä nyt niin kauan ole, kun eräs ministeri oli sitä mieltä, ettei Suomessa kukaan tienaa alle 3000 €  kuukaudessa. Hän ei ollut pitkään ministerinä. Meilläkin pitäisi ottaa sellainen käytäntö, että kansanedustajat työskentelisivät 1-2 kuukautta joka toinen vuosi kansan parissa kykyjään vastaavassa työläisammatissa. Ehkä he eivät silloin vieraantuisi niin paljon kansasta.

Vierailija
15/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille opetetaan toivelistan laatimista? Turha syyttää muita että lapset pettyy, kun itse ei pysty täyttämään lapsen jokaista mielivaltaista toivetta.

Fiksut vanhemmat sanovat lapselle, et kouluttaudu hyvään ammattiin ja hanki itse ne mieluisat lahjat omilla kyvyilläsi.

Vierailija
16/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluista ottaa eniten päähän sähkön siirtomaksut ja bensan hinta.

Vierailija
17/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei minua harmita. Minulle tulee sähköyhtiöistä enemmän osinkoa vuodessa kuin kuluu sähköön. Mitä korkeampi sähkön hinta, sitä paremmat osingot minulle.  Ja bensaan minulla ei mene rahaa kun käytän sähköautoa ja öljy-yhitöistäkin tulee mukavasti osinkoja...

Vierailija
18/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi Suomen joulupöydässä istuu aina vain suurempi määrä kutsumattomia vieraita. Selitä se lapsillesi, kyllä he ymmärtävät.

veikkaan että sinäkin kuulut noihin vapaamatkustajiin...

Kuulun heittämällä ylimpään tulodesiiliin ja asiakkaani ovat jenkeissä(eli olen vientiteollisuudessa). Veikkauksesi meni siis metsään niin pahasti kun vain suunnilleen voi. Parempi onni ensi kerralla.

Minä taas veikkaan että sinä olet julkkarilla ja osa ongelmaa, et ratkaisua.

Vierailija
19/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Meillä lisäksi syntinen öljylämmitys vielä ja hirvittää jo valmiiksi kun kohta tarttis tilata lisää. Hinta ei ole meidän omakotiasumisaikana käynyt näin korkealla mitä se nyt on.

Vierailija
20/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä akkalauma ei todellakaan välitä normaali ihmisistä.

Äänestä kokoomusta, niin köyhät häviää. Ne kuolee nälkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi