Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatti laittaa palautetta kauppakeskuksen häiriköivistä myyjistä!!!

Vierailija
28.03.2015 |

Laitoin erään kauppakeskuksen johtajalle palautetta Fortumin päällekäyvistä kaupustelijoista, jotka joka ikinen kerta kaupassa käydessäni repivät hihasta huudellen arvonnoista jne pahimmillaan useasti ostosreissun aikana. Luulisi heidänkin jo tajuavan että en kymmenien yritysten jälkeen halua ostaa heiltä sähköä? Tilanteen teki vielä vaikeammaksi se, että citymarket on samassa rakennuksessa, eli joudun kaupustelijoiden ahdistelemaksi useita kertoja viikossa, ellei heillä satu olemaan joku mummoreppana kynittävänä

Noh, laitoin kauppakeskuksen johtajalle palautetta tämän keskistelun inspiroimana

vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4427335/tuppautuvat_kaupittelijat_kauppakeskuksissa/sivu/3

Ja tässä johtajan vastaus :)

Hei *nimeni*

Kiitos oikein paljon palautteesta, joka on varmasti enemmän kuin aiheellinen. Olemme sen tiedostaneet ja asiaan puuttuneet mm. ohjeistamalla heidän toimintaansa. Se ei ole kuitenkaan tuottanut toivottavaa tulosta ja nyt olemmekin päätyneet irtisanomaan Fortumin promootiopaikan. Heidän toimintansa aulassa loppuu maaliskuun loppuun. TeleFinland jatkaa toistaiseksi aulassa sillä heistä valituksia ei ole tullut ennen Fortumin tuloa ja ongelman kärjistyttyä, mutta seuraamme tilannetta edelleen.

Kiitos siis erittäin tärkeästä palautteesta. Asiakkaan viihtyvyys kauppakeskuksessamme on erittäin tärkeää. Pahoittelemme syvästi aiheutunutta häiriötä ja toivommekin teidän asioivan jatkossakin Kolmisopessa. Lämpimästi tervetuloa!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 08:52"]

Voi kuulkaas mammat.. Te olette varmaan niin hyvin koukutettuja ettette ole ikinä tehneet paska töitä. Valitettavasti näidenkin poikien on hankittava perheeseen leipä pöytään. Luuletteko tosisaan että joku tekisi tätä työtä vapaaehoisesti jos parempaakin työtä olisi tarjolla? Tällä hetkellä töitä on niin vähän että niitä paska hommiakin on vaan jonkun tehtävä, sit on tälläisiä ihmisiä jotka oikeesti jaksaa valittaa asiasta..huhhuh.. Mieti ittes tuossa tilanteessa. Vituttasko seista siinä päivästä toiseen ja yrittää saada asiakkaita, kun joka toiselta saat haistavittu vastauksen!? Kauppakeskuksessa on kyllä toinenkin ovi mistä pääsee sisään niin ei tarvitse vaivautua sanomaan heille esim "ei kiitos nyt on kiire". Tai olisit vaihtanut kauppaa! Ihmetyttää ihmisten asenne, työtä he vaan tekevät. ei muuta kun mieti omalle kohalle.. Ei kato mitään, eihän siitä lähtenyt kun mieheltäni työpaikka! :)

[/quote]

Olen itse ollut vuosia töissä erään -tässäkin ketjussa mainitun-  kauppakeskuksen liikkeessä ja nähnyt päivittäin näitä häiritseväksi koettuja myyjiä. Ikinä en ole kuullut kenenkään vastaavan heille "Haista vittu"-asenteella. Sitävastoin olen useammin kuin 100x nähnyt tilanteita, joissa heille on vastattu kohteliaasti "Kiitos ei", mutta tuputtaminen, lähentely, iholle tulo, jatkaminen ja jatkaminen on vain jatkunut. Ei ihme että hermo menee ihmisillä. 

Vierailija
62/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai itse en ole kenenkään nähnyt käyvän iholle kiinni. Tosin epäkohteliaita asiakkaita siitäkin edestä. Mutta mulle aivan sama mitä mieltä ootte. Myönnän että on ärsyttävää jos kerrasta toiseen tuleevat kyselemään.. Mutta voiko kaikkia ohitse käveleviä muistaa? Edelleen jonkun on sitä työtä tehtävä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 03:35"]

Laitoin erään kauppakeskuksen johtajalle palautetta Fortumin päällekäyvistä kaupustelijoista, jotka joka ikinen kerta kaupassa käydessäni repivät hihasta huudellen arvonnoista jne pahimmillaan useasti ostosreissun aikana. Luulisi heidänkin jo tajuavan että en kymmenien yritysten jälkeen halua ostaa heiltä sähköä? Tilanteen teki vielä vaikeammaksi se, että citymarket on samassa rakennuksessa, eli joudun kaupustelijoiden ahdistelemaksi useita kertoja viikossa, ellei heillä satu olemaan joku mummoreppana kynittävänä Noh, laitoin kauppakeskuksen johtajalle palautetta tämän keskistelun inspiroimana vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4427335/tuppautuvat_kaupittelijat_kauppakeskuksissa/sivu/3 Ja tässä johtajan vastaus :) Hei *nimeni* Kiitos oikein paljon palautteesta, joka on varmasti enemmän kuin aiheellinen. Olemme sen tiedostaneet ja asiaan puuttuneet mm. ohjeistamalla heidän toimintaansa. Se ei ole kuitenkaan tuottanut toivottavaa tulosta ja nyt olemmekin päätyneet irtisanomaan Fortumin promootiopaikan. Heidän toimintansa aulassa loppuu maaliskuun loppuun. TeleFinland jatkaa toistaiseksi aulassa sillä heistä valituksia ei ole tullut ennen Fortumin tuloa ja ongelman kärjistyttyä, mutta seuraamme tilannetta edelleen. Kiitos siis erittäin tärkeästä palautteesta. Asiakkaan viihtyvyys kauppakeskuksessamme on erittäin tärkeää. Pahoittelemme syvästi aiheutunutta häiriötä ja toivommekin teidän asioivan jatkossakin Kolmisopessa. Lämpimästi tervetuloa!

[/quote] Tiiätkö minä katon aina heitä niin vihaisesti että eivät uskalla myydä mulle mitään! Kuopion kolmesopessa siis :) Ei telen jätkät eikä ne sähköukoT!

Vierailija
64/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:12"]

Ai itse en ole kenenkään nähnyt käyvän iholle kiinni. Tosin epäkohteliaita asiakkaita siitäkin edestä. Mutta mulle aivan sama mitä mieltä ootte. Myönnän että on ärsyttävää jos kerrasta toiseen tuleevat kyselemään.. Mutta voiko kaikkia ohitse käveleviä muistaa? Edelleen jonkun on sitä työtä tehtävä..

[/quote]

Minua on muutaman kerran seurannut mielestäni melko pitkällekkin yksi ja sama puhelinliittymämyyjä, joka ei ymmärtänyt useampaan kertaan sanotut ei kiitos ja kävelyvauhdin nopeuttaminen. Ymmärrän toki, ettei niitä ihmisiä muista, mutta miten tuo edistää myyntiä, että ahdistelee myynnillään kohtuullisen pitkän aikaa asiakasta, joka selkeästi ei ole tuotteesta kiinnostunut.

Tuossa hommassa tarvitaan silmää ymmärtää vetä koukku takaisin ja jatkaa tehokasta kalastelua. Se ei ole hyvä mielikuva, että ihmiset lähestulkoon juoksee karkuun yli-innokasta myyjää. Alitajuisesti se karkoittaa potentiaalisetkin asiakkaat, koska näkevät negatiivista käyttäytymistä myydyn tuotteen ympärillä. Tutkitusti on huomattu, että jos liikkeissä on asiakkaita, se tuo liikkeeseen lisää asiakkaita. Sama pätee myös näihin puhelinliittymäkojuihin. Porukkaa alkaa kerääntymään enemmän, jos vaikkapa molemmat myyjät juuri keskustelevat uuden potentiaalisen asiakkaan kanssa. Kolmanne ei tarvitse kalastella ollenkaan, kun asiakas hyppää kyytiin iihan vapaahtoisesti.

Vierailija
65/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan mene enää niihin paikkoihin missä näitä myyjiä on. Se on helpoin tapa välttyä niistä 

Vierailija
66/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää jo se kun kysellään valtavan ihmisjoukon seassa huutaen että hei maksatko sä oman sähkölaskun? Ja kun vastaan että joo, alkaa tämä myyjä hokemaan ai oikeesti hei vähä siisti juttu no sit otat sähkön meiltä, mistäs sun sähkö tulee, nii ja paljonko on vuodessa ja hei pitäshän sun nää muistaa ulkoa ku ite maksat sähkölaskut. Tai jos olet tilapäisesti toimeentulotuella ja sähkölaskusi maksaa sossu, ja sanot tälle myyjälle ettet maksa niin alkaa kamala tivaaminen että ai miks et maksa? Meni kerran hermot niin sanoin sille roikkuvalle myyjälle joka seurasi perässä, että voi hänkin sen laskun maksaa jos noin paljon kiinnostaa :D

Joo työtähän se sekin on ja paskaa kuten puhelinmyynti (kokeiltu on), mutta eiköhän jokainen joka tarvitsee sähköä osaa ihan itse hoitaa ne sähkösopimuksensa ja kilpailuta tarvittaessa. Eipä ole suuri vaiva. Ei minun kiinnosta jossain keskellä kauppoja alkaa hoitamaan tuommoisia. Puhelimet ja netti on aika helvetin kätevä keino hoitaa lähes kaikki.

Vierailija
67/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisopissa sanoin aina vain, ettei ole aikaa nyt ja kyllä ne pojat uskoivat. Ei alkaneet jahtaamaan tms

Vierailija
68/70 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden pienehkön kaupungin cittarin aulassa tekemässä just tuota hommaa. Yks ja puoli päivää kestin ja sanoin pomolle et minusta ei ole ahistelemaan näitä ihmisiä et niiden katseista jo näkee mitä mieltä ne on näistä arvonnoista, ja et samat ihmiset täällä pyörii. Pomo väitti vastaan et "tiiäksä miten paljo asukkaita tääl kaupungis on?". En jäänny väittelemään vaan täytin irtisanomisilmotuksen koeajalla ja lähdin kotiin valtavaa helpotusta tuntien.

Vierailija
69/70 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mm. kurkkuani myöten täynnä erään sähköyhtiön "myyntitykkejä". Tuntuu mahdottomalta käyttäytyä itse kohtealiaasti, kyn myyntiyritykset ovat niin aggressiivisia.

Nykyään tahallaan kiihdytän tahtia ja tiskin kohdalla säntään juoksuun. Tuo on helpoin tapa säästyä noilta myyntipuheilta ja kenenkään mielen pahoittamiselta.

Vierailija
70/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, oletteko todella näin ahdistuneita, että oikein vituttaa kun tuntematon ihminen tulee tervehtimään ja pahimmillaan kysyy sinun sähköyhtiötäsi? Hän todennäköisesti ei kysy sitä loukataksesi sinua vaan yllätys yllätys: kannattaisi joskus pysähtyä siihen ständille! Hän myy sinulle halvemman sähkösopimuksen tai halvemman puhelinliittymän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi