Mikä mua vaivaa?
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, mutta ei kuitenkaan vajaatoimintaa. TSH 1.80 ja T4v 12.9 eli viitearvojen sisällä. Mihin muihin sairauksiin liittyy samanlaisia oireita?
Kommentit (45)
Väsymysoireyhtymää on lähipiirissä, joten se on mulle tuttu sairaus. Ei voi lääkärin mielestä olla CFS, ku mulla ei oo jatkuva kuume. Tunnen monia, jotka on saanu dg:n ilman kuumettaki. Ap
Kyse on varmasti luulotaudista eli hypokondriasta.
Minkä ikäinen olet, olisiko hormonin eritys tai imeytymisongelmia, vaihdevuodet?
Elämäntapani EI voi olla enää terveellisemmät!!! Ap
Minä menisin eri lääkärille, yksityiselle. Pyytäisin koelääkitystä vedoten suvussa esiintyvään vajaatoimintaan ts. normaalit arvot ja kuitenkin lääke auttanut.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:35"]
Täällä ei on ajanvaraus labraan, joten sinne ei voi noin vain mennä. Hoitaja antoi ajan ja sanoi, että on riittävän aikasin. Ajat oli kyllä aika paljon myöhässä, mutta koe otettiin silti ennen kymmentä. Siis voiko unihommat oikeasti vaikuttaa ratkaisevasti kilpirauhasarvoihin? Jos voi, niin huonontaa vai paranta arvoja? Nukuin koko verikokeen ottoa edeltäneen yön ja edellisenki yönki iha pikku pätkissä. Oli kaikenlaisia oireita, enkä siksi pystyny nukkumaan vaan heräilin jatkuvasti, vaikka väsytti ihan älyttömästi. En juo ollenkaan alkoholia ja kahvia, enkä myöskään tupakoi. Ap
[/quote]
Ei ne nukkumiset ja aamupalat oikeasti vaikuta, olen kysynyt lääkäriltä. Netissä kiertää vain sellainen huhu että vaikuttais. Kellonaika kuitenkin vaikuttaa eli ennen kymmentä pitää ottaa. Itse olen käynyt täysin nukkumatta kilpirauhaskokeissa ja lievä vajaatoiminta näkyi silti.
Kyllä ne lääkärien mielestä vaikuttaa, ja joillain ratkaisevastikin. Jää sairaus hoitamatta, jos arvot näyttää normaalilta, vaikka ovat oikeasti pielessä.
Mä menen aina ennen kuin labra aukeaa, että pääsen mahdollisimman nopeasti sisään. Vältän myös kävelyä ja liikkumista ylipäätään, se kuulemma vaikuttaa myös tuloksiin.
Jatkan vielä. Useimmilla tk lääkäreillä on mitättömät tiedot kilpirauhassairauksista ja hoidosta. Erikoislääkärit tietää paremmin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:56"]Lääkärin sano, että on samanlaiset oireet kuin kilpirahasen vajaatoiminnassa. Kysyin koelääkityksestä, mutta sitä ei luvattu. Suvussa paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa ym. kilpirauhasongelmia. Monella on arvot ollu kunnossa, mutta jotku on saanu koelääkityksen, niin oireet on parantuneet ja elämä muuttunu huomattavasti paremmaksi. Ap
[/quote]
Mene yksityiselle.
T.hoidettu vajislainen
Googletapa krooninen väsymysoireyhtymä. Aika hyvin oireet tuntuu täsmäävän siihen.
Täällä ei on ajanvaraus labraan, joten sinne ei voi noin vain mennä. Hoitaja antoi ajan ja sanoi, että on riittävän aikasin. Ajat oli kyllä aika paljon myöhässä, mutta koe otettiin silti ennen kymmentä. Siis voiko unihommat oikeasti vaikuttaa ratkaisevasti kilpirauhasarvoihin? Jos voi, niin huonontaa vai paranta arvoja? Nukuin koko verikokeen ottoa edeltäneen yön ja edellisenki yönki iha pikku pätkissä. Oli kaikenlaisia oireita, enkä siksi pystyny nukkumaan vaan heräilin jatkuvasti, vaikka väsytti ihan älyttömästi. En juo ollenkaan alkoholia ja kahvia, enkä myöskään tupakoi. Ap
Uusiin kokeisiin tuskin pääsee, kun näihinkin sain kerjätä yli kaksi vuotta.
Ei todellakaan oo kyse hypokondriasta! Ap
Mullakin on samat oireet ja vielä hengitysvaikeudet ja jatkuva palelu päälle
Lääkärin sano, että on samanlaiset oireet kuin kilpirahasen vajaatoiminnassa. Kysyin koelääkityksestä, mutta sitä ei luvattu. Suvussa paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa ym. kilpirauhasongelmia. Monella on arvot ollu kunnossa, mutta jotku on saanu koelääkityksen, niin oireet on parantuneet ja elämä muuttunu huomattavasti paremmaksi. Ap