Tanska tutkii HPV rokotteen haittavaikutuksia
Papilloomavirusta vastaan teini-ikäisille tytöille annettavan hpv-rokotteen epäillään Tanskassa aiheuttaneen vakavia sivuvaikutuksia.
Sadat rokotteen saaneet tytöt ovat kärsineet väsymyksestä, huimauksesta, pääsärystä ja lihasheikkoudesta. TV2-kanavan torstaina lähettämän dokumentin mukaan osa tytöistä on joutunut lopettamaan koulunkäynnin ja istuu pyörätuolissa.
Terveysviranomaiset ovat jo aloittaneet rokotteen ja oireiden yhteyden selvittämisen. Tanska aloitti hpv-rokotukset vuonna 2009. Suomi aloitti 12–13-vuotiaiden tyttöjen rokottamisen marraskuussa 2013.
Tanskassa oireiden aiheuttajaksi epäillään Gardasil-nimistä valmistetta. Suomessa käytössä on Cervarix-merkkinen rokote.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:41"]
Rokotevastaisuus on kuin uskonlahko, on aivan turha yrittää muuttaa lahkolaisten mielipiteitä tutkimustiedolla tai tilastoilla. Vai oletko joskus onnistunut käännyttämään Jehovantodistajan kotiovellesi? :D
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/laaja_selvitys_homeopatia_on_yhta_tyhjan_kanssa/7180684
Mitäköhän jännittävää tanskalaiset löytää?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:46"]
Paukut lopussa vai?
[/quote]
jep.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:32"]
Lääkeyhtiöiden tekemiä. Nyt pitää saada neutraalia tietoa.
[/quote]
Tuo ensimmäinen linkkikin kertoo rahoituksesta, että: "This work was supported by Public Health England" ja tutkijoilla ei ole laisinkaan "conflict of interests" kohdassa mainintoja, niin kerrotko meile, miksi tämä ei kelpaa neutraaliksi tiedoksi ja mikä tästä tekee lääkeyhtiön tutkimuksen?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:31"]
[/quote]
Tuo ensimmäinen linkkikin kertoo rahoituksesta, että: "This work was supported by Public Health England" ja tutkijoilla ei ole laisinkaan "conflict of interests" kohdassa mainintoja, niin kerrotko meile, miksi tämä ei kelpaa neutraaliksi tiedoksi ja mikä tästä tekee lääkeyhtiön tutkimuksen?
[/quote]
Rokotevastaisuus on kuin uskonlahko, on aivan turha yrittää muuttaa lahkolaisten mielipiteitä tutkimustiedolla tai tilastoilla. Vai oletko joskus onnistunut käännyttämään Jehovantodistajan kotiovellesi? Riittikö vastaukseksi?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Rokotevastaisuus on kuin uskonlahko, on aivan turha yrittää muuttaa lahkolaisten mielipiteitä tutkimustiedolla tai tilastoilla. Vai oletko joskus onnistunut käännyttämään Jehovantodistajan kotiovellesi? Riittikö vastaukseksi?
[/quote]
Ei mun tarkoitukseni ole hörhöjä käännyttää, vaan nolata ne niin totaalisesti näyttämällä idioottimaiset virheensä, että kaikki normaaliälyiset ketjua lukevat ihmiset ymmärtävät missä mennään ja mikä totuus asiasta on.
Mutta kyllä mä olen nähnyt nuoren maan kreationistinkin muuttavan kantaansa vanhan maan kreationistiksi todisteiden edessä, eli ei ihan kaikkien hörhöjen kohdalla ole peli täysin menetetty.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei mun tarkoitukseni ole hörhöjä käännyttää, vaan nolata ne niin totaalisesti näyttämällä idioottimaiset virheensä, että kaikki normaaliälyiset ketjua lukevat ihmiset ymmärtävät missä mennään ja mikä totuus asiasta on.
Mutta kyllä mä olen nähnyt nuoren maan kreationistinkin muuttavan kantaansa vanhan maan kreationistiksi todisteiden edessä, eli ei ihan kaikkien hörhöjen kohdalla ole peli täysin menetetty.
[/quote]
Samoilla linjoilla :D
Tanskassa rokotukset on aloitettu vuonna 2009 ja noin pitkä viive tuli haittavaikutusepäilyissä. Muistakaa nyt sitten ne, joiden lapset on rokotettu vuonna 2013, että tältä palstalta EI saa myötätuntoa sitten muutaman vuoden päästä, kun vahinkoja aletaan yhdistää rokotteeseen. Voin todeta jo ennakkoon, että mitäs otitte.
Niin, voi vaan kysyä että Happy now?
Koko lääketiedeinstituutiohan on suurta huijausta! En käsitä miten tavalliset ihmiset voivat olla tyytyväisiä tähän ammattikunnan tarjoamiin paskaisiin ja ylikalliisiin palveluihin. Onko teillä kaikilla vajaaälyisyyttä, vai mikä teitä vaivaa? Eihän missään tutkimuksissa ole edes todistettu että yksikään rokote toimisi. On olemassa rokotejournaleja, missä rokotteita tutkitaan, mutta ei niissä mitään ole todistettu että rokotteet toimivat. Toimivat lähinnä hiekkalaatikkona rokotetutkijoille, jossa piehtaroidaan ja saivarrellaan kaikenlaista.
Hullut rokotevastustajat. Onpas ne hulluja jotka osaa epäillä. Toodella hulluja
Eihän tupakkakaan aiheuttanut mitään sairauksia tupakkayhtiöiden mukaan.
Ensin rokotetaan ja sitten tutkitaan. Kiva.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 08:51"]
Ensin rokotetaan ja sitten tutkitaan. Kiva.
[/quote]
Pääasia että se tuotti paljon rahaa
Osallistuin 12 vuotta sitten luokkakaverini kanssa hpv-rokotetutkimukseen, missä meille annettiin k.o. rokote. Meitä tutkittiin aktiivisesti kolmen vuoden ajan ja viisi vuotta tutkimuksen loppumisen jälkeen meidät kutsuttiin vielä ns. jälkikontrolliin. Kerroin jälkitarkastuksessa että minulla on tutkimuksen loppumisen jälkeen diagnosoitu ms-tauti ja tällä entisellä luokkakaverillani crohnin tauti. Molemmat autoimmuunisairauksia. Hoitaja hymähti ja sanoi kirjaavansa asian ylös. Mitään sen enempää ei kysytty, eikä asiasta ole ollut muutenkaan mitään puhetta missään. Itse epäilen suuresti, että rokote edesauttaa autoimmuunisairauksien puhkeamista jos on niihi taipuvainen... Toivoisin että tätä tutkittaisiin enemmän.
"Jostain" on luotettava lähde:-D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:32"]
Joo, ei tule ainakaan meidän tytöille tuota rokotetta. Luin jostain jo pari vuotta sitten että rokotteen virus voi jotenkin tarttua esim. aivojen verisuoniin ja aiheuttaa tukoksen tms.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:29"]
Osallistuin 12 vuotta sitten luokkakaverini kanssa hpv-rokotetutkimukseen, missä meille annettiin k.o. rokote. Meitä tutkittiin aktiivisesti kolmen vuoden ajan ja viisi vuotta tutkimuksen loppumisen jälkeen meidät kutsuttiin vielä ns. jälkikontrolliin. Kerroin jälkitarkastuksessa että minulla on tutkimuksen loppumisen jälkeen diagnosoitu ms-tauti ja tällä entisellä luokkakaverillani crohnin tauti. Molemmat autoimmuunisairauksia. Hoitaja hymähti ja sanoi kirjaavansa asian ylös. Mitään sen enempää ei kysytty, eikä asiasta ole ollut muutenkaan mitään puhetta missään. Itse epäilen suuresti, että rokote edesauttaa autoimmuunisairauksien puhkeamista jos on niihi taipuvainen... Toivoisin että tätä tutkittaisiin enemmän.
[/quote]
Ei voi olla totta! Jättääkö ne sen tutkimatta?
Onneksi tanskalaiset on sen verran suoraselkäistä porukkaa ettei ne kato kaikkea kusetusta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:29"]
[/quote]
Ei voi olla totta! Jättääkö ne sen tutkimatta?
Onneksi tanskalaiset on sen verran suoraselkäistä porukkaa ettei ne kato kaikkea kusetusta.
[/quote]
Meidän pitää ehdottomasti saada "neutraali" tutkiva laitos suomeenkin.
Hyvä että tanskalaiset tutkii!