Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Suomessa opiskella lahjakkuuden mukaan?

Vierailija
27.03.2015 |

Minusta on hyvää vauhtia tulossa elämänkoululainen ellen jo ole sitä. Olen monta kertaa pohtinut aloittavani opinnot itseäni kiinnostavalle alalle, mutta samantien masennun tietäessäni että joudun leikkaamaan siivun elämästäni ja elämänlaadustani niille. Olen luonteeltani sellainen, että opin tekemällä. Toisekseen haluan että voin omalla aktiivisuudellani vaikuttaa "merkittävästi" opintojeni pituuteen. Olen muutenkin nopea ihminen enkä pidä jahkailusta. Kumpikaan näistä ei ole mahdollista tietääkseni. Tai ainakin edellisen kohdalla pitää alasta ja aikaisemmasta koulutuksesta riippuen istua perse penkissä 2-3 vuotta tai pidempään. Tuntuu että tämä koko opetus systeemi on tehty just päinvastaisille ihmisille kuin minä olen. Otsikossa oleva kysymys siis kiteytettynä tarkoittaa sitä että voiko omiin opintoihinsa ja niiden pituuteen vaikuttaa jos on hyvä kyseisellä alalla tai aktiivinen/nopea oppimaan? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:45"]

Outo tapaus tämä ap. Haluaa kuun taivaalta, mutta ei ole valmis tekemään sen eteen mitään.

[/quote]

Hö, luulin että tämä keskustelu olisi jo pudonnut. Etsin vain minulle sopivia vaihtoehtoja eikä minulla ollut oikein suuntaa josta lähden liikkeelle. Jos minun oppimistyylini ei sovi johonkin opetusohjelmaan niin turhaan tuhlaan kaikkien aikaa pyrkimällä siihen. Esimerkiksi psykologin opinnot kestää yli 5 vuotta. Voin kuvitella että minun elämäni muuttuu radikaalisti tuona aikana, joten en ehkä edes pysyisi tarpeeksi kauan paikallani viedäkseni tutkintoa loppuun. Siksi on parempi että muotoutan unelmani johonkin, joka seuraan mukana ja jota voin toteuttaa paikasta ja ajasta riippumatta. Enkä usko että kukaan ketjussa olijoista haluasikaan minua kyseiseen tai vastaavaan ammattiin. Terveisin: Varmistetusti elämänkoululainen Ap 

Vierailija
22/22 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis ja amk käytäntöpainotteisia, hyviä vaihtoehtoja.Ei teoriaa paljon, ei pänttäämistä.Aika varma työpaikka valmistuttua.Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi