Ensioireet kysely/gallup!
Hei!
Keskustelimme ystäväni kanssa, joka juuri teki +testin, raskauden ihan ensimmäisistä oireista, joista nainen usein vain " tietää" + tulevan...
Nämä listasimme sellaisina, joista olemme kuulleet tai itse kokeneet:
-palelu
-rintojen turpoaminen, tummuminen yms.
-alavatsan " tuntemukset"
-tihentynyt virtsaamisen tarve
-kova väsymys
-nivusten seudun " tuntemukset" (täällä sivustolla joku ainakin mainitsi)
-mielialamuutokset (näitä nyt tietty tädin lähestyessäkin on aina..)
-päänsärky
Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia ja missä vaiheessa?
Jo ennen testausta?
Muita " tiedossa" olevia " oireita" ?
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja syysiloa!
Kommentit (10)
...raskauksissa ihan ensimmäiset oireet olivat (jo ennen +testiä)
-" metallinen" maku suussa
- pissa haisi oudolta, erilaiselta vessassa käydessä.
+testin jälkeen alkoi väsymys ja nippailut, sekä rintojen arkuus. Phoinvointi tuli vasta rv6-7
toinen tosin päättyi toissa päivänä keskenmenoon rv 7. Mutta viikkoa ennen kuukautisten alkamista alkoi armoton väsymys. En olisi millään jaksanut olla hereillä. Sen jälkeen tuli tukkoinen olo, rinnat alkoi aristamaan ja alavatsaa kiristi tietyllä tavalla. Noista osasin arvata, että olen tullut raskaaksi =) Taitaa aika monella olla nuo samat oireet?
eli kun olen ollut raskaana, on lämmöt nousseet loppukierrossa 37,1-37,3:een. Jos en ole ollut raskaana, on lämmöt pysyneet 37 asteen alapuolella koko kierron ajan.
Piisku ja osanottoni km:n vuoksi. :o(
Toivottavasti voit " hyvin" olosuhteisiin nähden?
Mitä oireet sinulla tuli km:n alkaessa? Tiesitkö heti mistä oli kysymys? Itsellänikin niitä ollut 3, joskin kyllä onnistunutkin raskaus, mutta tiedän, että ne on rankkoja...
Voimia ja jaksamista!
...nimittäin:
-armoton närästys :o)
(itselläni oli kolmannen raskauden eka ja " pirullisin" oire)
Lisää kommentteja ja kokemuksia olisi kiva kuulla ja erityisesti siitä, miten aikaisin olette ne kokeneet?
Itsellä on alkanut tulla kaikki oireet kun näitä on lukenut, vaikka ei " pitäis" olla raskaana tai ainakaan oireilla vielä kun on vasta kp 22/29 menossa... :o) (hih-me naiset...)
mulla oli vatsa ihan sekaisin. Tiesin että jotain on meneillän vaikken koskaan ollut ollut raskaana. Pahoinvointi alkoi sitten heti rv6, oksensin vuorokauden ympäri 3 vk, pahaa olo kesti 2kk.
Nyt kp 19/? eikä vielä mitään tuntemuksia, mutta olen aika varma että ensi viikolla " tunnen" jos olen raskaana tai ei, ainaskin viimeksi oli niin vahva tuntemus. Saa nähä :-) voihan se olla ihan erillaista tokalla kerralla
Mie oikeastaan tiesin koko ajan, ettei kaikki ollut hyvin.. En tiedä miksi, mutta sellainen tunne vain oli. Se tunne vain vahvistui, kun kävin ekassa ultrassa, eikä siellä näkynyt oikeastaan mitään. Tai siis sikiöpussi oli viikkoihin nähden liian pieni. Siitä viikon päästä alkoi todella niukka vuoto, mutta lääkärit ei ottaneet sitä vakavasti, vaan sanoivat olevan normaalia. Sittenpä oireetkin loppu kuin seinään, ja oli tosi normaali olo.
Tän viikon tiistaina sit alkoi vuotelemaan jo paljon enempi, ja tuli hyytymiäkin mukana ja sitten jo lääkärikin oli sitä mieltä, että ei kaikki ole hyvin ja ultrassakaan ei näkynyt mitään, vaikka periaatteessa viikoilla 7 jo pitäis alkio näkyä eli tuulimuna se tais olla. Keskiviikkona sit tuli kaikki loputkin ulos, ja nyt vuotelee tuota limakalvoa pois.
Surullista kuulla, että siullakin on ollut noin monta keskenmenoa.. toivottavasti saat pian nauttia raskaudesta loppuun asti :) Me varmaan nyt pari kuukautta annetaan tilanteen rauhoittua, ja sitten ehkä jo uskalletaan yrittää uudelleen.
Kisumama:
Piisku ja osanottoni km:n vuoksi. :o(
Toivottavasti voit " hyvin" olosuhteisiin nähden?
Mitä oireet sinulla tuli km:n alkaessa? Tiesitkö heti mistä oli kysymys? Itsellänikin niitä ollut 3, joskin kyllä onnistunutkin raskaus, mutta tiedän, että ne on rankkoja...Voimia ja jaksamista!
Onko teillä ollu eri oireita eri raskauksissa?
Mulla yksi lapsi ja oireet oli
Armoton väsymys pari viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua.
rv 6 eteenpäin pahoinvointi joka kesti loppuun asti.
Nyt haaveissa pikkukakkonen.
Kp 41 tänään. Testi näytti kp 38 negaa.
Jos raskaana oisin niin ei kyllä oo mitään merkkiäkään.
Kummaa närästystä ollu mitä ei yleensä ole.
Tai sit kuvittelen vaan :)
...ainakin minulla ollut jokainen raskaus erilainen. Ekassa ei oikeastaan oireita, tokaa en oikein muista, mut kolmannessa ihan armoton väsymys!!! Nukahtelin istualleni jo viikko ennen testiä. Neljännessä ei oikeastaan muuta kuin tuhruvuoto joka vain jatkui ja hieman ällö olo, niin ja ihan hirvee närästys. Joten siksi en itse ainakaan oireista tai varsinkaan niiden puuttumisesta uskaltaisi päätellä mitään.
Nyt itseasiassa mietin kovasti, että mistä johtuu, että (kp 23/28), että varsinkin vasemmalle puolelle alavatsaan ja nivuseen vihloo kummasti. Ovulaatio oli sillä puolella ainakin tuntemusten perusteella. Vihlonu on jo 4 pv, välillä enempi välillä vähempi ja tietty kuvittelee jo kaikenmoista, kiinnistyskivuista tuulimunaan. Mutta taitaa olla paras yrittää pitää järki kädessä (hmmm ei ihan helppo juttu), ja huolehtia jos on huolehtimista vasta sit jos täti ei tuu (mut luulen kyllä et tulee). Sekavaa argh!
Plussaonnea sitä toivoville ja odotusiloa jo raskautuneille! Ja laittakaahan lisää vastauksia...
ja jo ennen kuin raskaus nakyi edes verikokeissa! Tunsin siis jo muutama paiva hedelmoittymisen jalkeen pienta pistelya rinnoissa, ihan (tosi) kevytta pahoinvoinnin tapaista ja nipistelya alavatsassa, ei siis kipua vaan sellaista nipistelya, etta ' nyt siella jotakin tapahtuu' . Kavin heti verikokeessa, koska keskenmenohistorian jalkeen on tarkeaa huomata raskaus aikaisessa vaiheessa, verikoe oli viela negatiivinen, mutta raskaustesti osoitti plussaa muutama paiva kuukautisten normaalin alkamispaivan jalkeen.
Eli kylla nainen voi huomata raskautensa jo tosi, tosi aikaisin!