Saako ravintolassa tilata alkoholia jos pöydässä alaikäisiä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kysyykö joku ihan tosisaan tällaista? No tottta kai saa. Kyllä me ainakin aina juomme viinit ruoan kanssa, ja lapset on myös aina mukana ravintolassa...
No hei Sääntö-Suomi, ihan järkevä kysymys. Onhan noissa anniskelulaeissa edelleen kaikkia hauskuuksia.
Näimme kerran ravintolassa, kun yhden lapsiperheen vanhemmille ei tarjottu enää alkoholia heidän päihtymysasteensa vuoksi. Siinä oli ravintolan vastaavalla selkärankaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikissa ravintoloissa siinä tilanteessa, että kaikki osapuolet ovat nuoria. Esimerkiksi Amarillossa koko nuoren seurueen paperit tarkastetaan vaikka vain yksi tilaisi alkoholia.
Toki, mutta sen jälkeen täysikäiset saa sitä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
On sitä käynyt hullumpaakin. Oma 25-vuotias tyttäreni yritti ostaa yhden puolen litran tölkin olutta kaupasta. Hän ei itse juo olutta, mutta hänelle tuli kaveri kylään, joka tykkää oluesta. Hänen taakseen kassajonossa sattui kaksi täysin tuntematonta 13-15-vuotiasta tyttöä omien ostosten kanssa. Tyttärelleni ei myyty tätä yhtä olutta, koska ei voitu olla varmoja, etteikö se ole näille tytöille.
Turun ylioppilaskylän Siwassa tapahtui kans vähän omituinen juttu.
Kello oli varttia vaille yhdeksän illalla kun ajattelin vielä lähteä hakeen karkkia ja limsaa kaupasta.
Mulla oli yöhousut jalassa ja laitoin vaan takin päälle ja crocsit jalkaan.
Kaupassa näin tutun joka oli täydessä tällingissä lähdössä baariin, juteltiin siinä matkalla kassoille.
Myyjä kysyi paperit tutulta ja hän näytti ne, sen jälkeen pyysi myös minulta, eihän mulla tietysti niitä mukana ollut.
Kaverin siiderit jäi siihen. Käsittämätöntä
On sitä käynyt hullumpaakin. Oma 25-vuotias tyttäreni yritti ostaa yhden puolen litran tölkin olutta kaupasta. Hän ei itse juo olutta, mutta hänelle tuli kaveri kylään, joka tykkää oluesta. Hänen taakseen kassajonossa sattui kaksi täysin tuntematonta 13-15-vuotiasta tyttöä omien ostosten kanssa. Tyttärelleni ei myyty tätä yhtä olutta, koska ei voitu olla varmoja, etteikö se ole näille tytöille.