Miten teidän mielenterveytenne kestää Facebookin kirppariryhmiä??
Mä olen jäsen paikallisissa kirppisryhmissä, ja roskalavaryhmissä ja parissa muussa ja harkitsen vakavasti että mikään ei ole ryhmissä olemisen arvoista. Ilmeisesti sama dyykkariporukka päivystää ryhmässä 24/7, ja kiimassa varaavat kaikki mahdolliset tavarat, jotka kuitenkin mielivaltaisesti vapauttavat sitten armollisesti toisille harakoille.
Käytännössä se menee niin, että ryhmien idioottisääntöjen takia jengi varailee tuotteita loputtomasti, ja sitten varmistellaan "isännältä" tai "hallitukselta" että voiko ostaa jonkun kahden euron lapion, ja roikotetaan varausta tuntikaupalla. Välissä on kymmenen "jonossa", ja sitten kun dyykkari nro. 1 vapauttaa tuotteen (niin ne aina tekee) niin kakkosesta ja kolmosesta ei kuulu enää mitään, ja myyjä huhuilee epätoivoisesti neljättä varaajaa.
Lopulta koko paska palautuu uudestaan myyntiin, kun kukaan täyspäinen varaaja ei jaksa odottaa että koska se oma vuoro tulee. Pari ihan hyvää pokaa on mennyt itseltä vain siksi , että mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa istua päivät pitkät koneella kyttäämässä laittaako joku sen etsimäni tuotteen myyntiin. Sitten kun laittaa, huomaan että nämä ikivaraajat ovat jo haaskalla ja pompottelevat myyjää.
Ja auta armias jos myyjä ei reagoikaan ALUSTAVAAN VARAUKSEEN ja poistaa tuotteen (joku on siis laittanut viestin että haen tämän NYT), niin jo ollaan huutamassa ja vaatimassa ryhmästä poistoa koska myyjä huijaa. Milloin se on muka noin päin kääntynyt, että tuotteen myyjällä on joku saatanan velvollisuus roikottaa tuotetta varattuna jollekin Pike-pitkäaikaistyöttömälle, ja antaa Piken päättää meneekö kama kaupaksi?
Mä olisin ostanut ihan suorilta jo parikin tuotetta jos olisin ennättänyt jossain helkkarin välissä ALUSTAVASTI varata tuotteen, sitten olin jonossa kuudentena tai jtn. ja lopulta kyllästyin kyttäilemään.
Jos tulee kirppisryhmä missä varaaminen on kiellettyä, menen sinne heti. Mä en just sen takia edes myy siellä, koska pää ei kestä näitä idiootteja jotka varaa fiilispohjalta kaiken eivätkä kuitenkaan osta mitään. En tiedä onko paikkakuntakohtaisia eroja, mutta Pohjois-Karjalan ryhmissä tällaista kokemusta näkyvillä.
Ja jos jotain siellä myisin, niin möisin ensimmäiselle ostajalle, enkä todellakaan varailisi yhtään mitään kenellekään. Olen aivan varma, että ryhmien säännöt on laatineet tyypit jotka alustavasti varailee ihan kaikkea, ja palauttelevat tuotteita kauppaan ja kuvittelevat että kirppisasiakas on aina oikeassa.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:33"]
Tätä ketjua lukiessa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kun kesäloma koittaa, niin käytän yhden päivän siihen, että luon kymmenen valeprofiilia Facebookiin ja alan laittamaan myyntiin kamaa jota mulla ei ole ja vain siksi, että saan seurata popcornit suupielistä rapisten, kuinka himohamstraajat nylkevät toisiaan jonkun vitun kymmenen euron Nipsu-mukin takia. Ehkä heitän löylyä kiukaalle vielä tekeytymällä tosiostajaksi, joka kiilaa jonon ohi esittäen, että tuntee myyjän ja on täten etuoikeutettu tuotteeseen.
Aika kovia myytäviä on myös Ikean Malm-lipastot, ne kun menee vaikka alkuperäisellä hinnalla koska hei, ne on MALM LIPASTOT ja niitä ei saa enää uutena mistään. Eiku....
[/quote]
Peukku tälle :D voin vain kuvitella nettiraivon näppisten takana kuka mukin vie :D :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:29"]
Pää kestää oikein hyvin, ei ole mitään ongelmia. Jos joku varaa tuotteen, varatkoon. Mikään tavara ei ole niin tärkeä, että minun olisi pakko saada se. Jos erityisesti etsin jotakin, laitan etsitään-kansioon ilmoituksen.
Suurin osa niistä tavaroista, joita olen itse myynyt/vaihtanut/lahjoittanut on mennyt tunnin sisällä ja ensimmäiselle Ostan tai Av huutajalle. Tuntuu, että ap:n ongelmana on huonot ryhmien ylläpitäjät, jotka eivät saa ryhmiä pidettyä toimivina. Vaihtamalla paranee, joko ryhmän ylläpito vaihtoon tai ap vaihtaa parempiin ja toimivampiin ryhmiin.
[/quote]
Jatko-osa: kirppisryhmistä saa myös paljon huvia ja iloa, kun osuu sopivasti lukemaan taistelua siitä, kuka varasi ensin ja millä lyhenteelle tahraisen ja reikäisen merkkipaidan. Draama-kuningattaret vauhdissa riepujen perässä, joita en suostuisi lapsilleni pukemaan vaikka saisin maksun siitä.
Mä oon tykännyt säännöttömästä fb-kirpparista. Ei nillitä ylläpitäjät ja saa myydä kenelle haluaa eikä kenelläkään ole valittamista. Siitä vaan itse kukin luomaan oman kotikaupunkinsa säännötön kirppis :)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:44"]
http://www.feissarimokat.com/2014/04/muumimukimarkkinat/
Neljä palasina myytävää muumimukia perkele 25e?? "lähtee 25 eurolla". Niin lähtee, nimittäin roskiin.
[/quote]
Jessus. Joku pyytää 55€ korvattomasta mukista, jonka korva ei edes ole tallessa takaisin liimattavaksi... Aivan älytöntä. Ei kai kukaan idiootti maksa rikkinäisestä muumimukista tuollaista summaa??
"annetaan säkillinen lastenvaatteita". "onhan varmaan kaikki ehjiä?" Av yv jono. No jos siellä on nyt se yksi reikäinen body niin sen saa varmaan roskiin itsekin.
Myin 40 e maksanutta hyväkuntoista tyttöjen villakangastakkia ja pyysin 6e ideana et pääsee siitä eroon. No ostajille piti lähettää viittä eri mittaa, säätää hakupäivän kanssa jne. Totesin et mun aika on kalliimpaa kuin toi hupi.
Mulla menee hermo myös, vaikken edes ole missään hulluimmilla kirppiksillä mukana. Oon jo ollut jonkin aikaa käymättä niissä ryhmissä, ja täytyy sanoa ettei ole ikävä.
Noin yleisesti täytyy sanoa että hintojen nousu on ollut älytön, muistan kuinka vuosi-pari sitten monellakin kirppiksella (merkkivaatejutut ehkä pois lukien) oli todella alhaiset hinnat ja ainakin näillä paikallisilla se meininki, että kierrätetään = pääasia että pääsee tuotteesta eroon kun ei itse käytä. Nyt on enemmän tätä että myydään satasen merkkilenkkarit käyttämättöminä kahdeksalla kympillä ja H&M:n topit kympillä. Itselleni toi kierrätysmeininki sopi paremmin niin ostajana kuin myyjänä.
Jonkin verran on myös sitä, että myynti muuttuukin kesken kaiken huutokaupaksi. Myyjä siis pyytää tuotteesta kympin, joku tekee varauksen, tulee jonoa, sitten joku älypää keksii että hänen on pakko saada tuote ja tarjoaa kaksikymppiä. Yhtäkkiä myynnistä onkin tullut huutokauppa ja tuotteen hinta kohonnut pilviin. Useimmiten myyjä sitten rahankiilto silmissään päättääkin myydä tuotteen eniten tarjoavalle, eikä sille ekalle varaajalle (joo, kyseessä "rento" kirppis, jossa ei liikaa sääntöjä. Ja niiden sääntöjen mukaan myyjä saa myydä kelle haluaa. Oon ollut ryhmässä mukana alusta asti, ja silloin sääntö oli, että myyjä saa myydä kelle haluaa, kunhan kertoo sen selkeästi ilmoituksessa. Eikä ala kesken kaiken muuttamaan hintaa tai myyntitapaa tms. Jostain syystä tuo on vain unohtunut).
Huomasin itsestäni, että siitä kirppisryhmien selailusta meinasi välillä tulla ihan pakkomielteistä, ja aina löysi jotain kivaa ostettavaa. Päätin vähän rajoittaa ja elämänlaatu ei ole ainakaan mitenkään huonontunut, päinvastoin :)
Minä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että joku "av" päihittää kaikki muut maininnat. Tästä on useat silloin tällöin kyselleet ylläpidolta mielipidettä, mutta kuulemma liian hankalaa jos saisi sanoa "ostan, otan, minulle tämä, tulen hakemaan, jne.". Että pitää laittaa se "av" niin kaikki tietää kenelle tavara menee. Av = alustava varaus, joka siis päihittää sen että joku on ensin kirjoittanut: ostan tämän, tulen hakemaan heti, minulle tämä.
En ymmärrä mitä vaikeaa on ymmärtää sanoja: Ostan, otan, minulle tämä.
Sitten on jatkuvasti jollain paha mieli ja tulee tappelua tavaroiden alla kun joku ei ole hoksannut tuota av:ta vaan laittanut ostan, ja toka tai kolmas kirjoittaa av ja ylläpito tulee huomauttamaan että tavara tälle av:n kirjoittaneelle.
Minäkin olen menossa myymään livekirpparille ihan sen takia, että netin kirppisryhmissä ei ole kaikki ihan niinkuin pitäisi...minusta tuntuu että etenkin lastenvaateryhmissä ylläpitäjien kaverit ym. sisäpiiri ostavat lähinnä toisiltaan, esim. minä pyysin kolmea euroa Espritin virheettömästä paidasta eikä mennyt kaupaksi, mutta aina kun uppasin tuon ilmoitukseni, kasa tiettyjä ihmisiä uppasi omansa jotta minun ilmoitukseni "hukkuisi"...itse sitten maksavat 20€ jostain tahraisesta, puklurättiä muistuttavasta paidasta.
Minusta tuntuu, että elän jossain kuplassa. En ole facebookissa, enkä ole koskaan ollutkaan. Tämä Aihe vapaan menokin tuntuu sivistyneeltä touhulta noihin teidän juttuihinne verrattuna. HUHHUH!
Ei kestäkään. Jatkuvaa nälvimistä, haukkuja ja turhaa vääntöä. Kuuluin Anna! Vaihda! Osta! Myy!-kirppikseen. 1 ylläpitäjä muodollisuussyistä, 10 000 jäsentä. Oli kunnon eläintarha. Mut jopa 60-v nainen otti silmätikukseen kun osallistuin keskusteluun kirpparisivulla hinnoista ja niiden järjettömyydestä nykyään. (Käytetty toppi 15e jne...) nainen jostain syystä luuli että puhun hänestä , vaikka hän ei ollut aikaisemmin edes mukana ollut keskustelussa ja alkoi pommitella minua aivan sairailla viesteillä. Uhosi jokaiseen myynti-ilmoitukseenikin. Uhkasi tulla paikan päälle. Haukuttu jopa rumaksi :---- D
Feissarikirppikset on aivan saatanasta. Olen fiilistellyt, että lloisin kymmenen feikki FB-profiilia ja laittelisin noihin kirppariryhmiin ilmoituksia tyyliin "myydään muumimukikokoelma eurolla" ja toosa märkänä seuraisin miten kirppisharakat lehahtaisi haaskalle nanosekunnissa varailemaan ja toisiaan nokkimaan. Ihan vaan siksi, että saisi edes jotain hupia tuosta vitun hulluudesta.
Ei kestä ei, toria vielä jotenkin sietää mutta nuo facen kirpparit on ihan helvetistä.
Feissarimokista löytyy aika hulvatonta settiä näiltä kirppareilta.
Liityin paikalliseen kirppisryhmään, mutten ole uskaltanut tehdä siellä elettäkään. En tajua koko touhusta mitään ja parempi että pysynkin pois, kun näitä juttuja lukee. Tavaraa olisi vaikka kuinka paljon, mutta annan ne mielummin vaikka anopille, joka pitää kirppispöytää toisinaan.
Liian monimutkaista touhua nelikymppiselle.
Meidän paikalliskirppiksellä on varaaminen kielletty. Silti kaikki varailee. Turhauttavaa. Itse kilttinä ihmisenä sitten jonottelen josko tää eka kyselee mieheltään joka tulee ens viikolta matkoilta, kun olisin itse voinut hakea tavaran viiden minuutin päästä. Hullua.
Mielenkiinnosta muuten kyselen, että onko tämä ihan muissakin maissa näin suosittua myydä Facen kautta, vai ihan suomalainen ongelma?
En ikinä ole myynnyt taikka ostanut noiden ryhmien kautta. Sen sijaan seurailen sivusta huvittuneen ;) eniten kuitenkin ärsyttää nämä jotka myyvät täyttä paskaa normi hinnalla. Kun ei sitten kukaan innostu edes kommentoimaan "AV YV" tai kilometrin pituinen jono, sitä samaa ilmoitusta uppaillaan kuukausi tolkulla! Yhdestä ryhmästä lähdin, koska oli samat kaksi naista jotka jyräsivät muiden ilmoitukset omien ilmotusten uppailulla heti jos joku erehtyi nostamaan tai lisäämään ilmoituksen.
Laatumerkkien flea market. Siinä vasta ryhmä jossa sääntöjä!
Pää kestää oikein hyvin, ei ole mitään ongelmia. Jos joku varaa tuotteen, varatkoon. Mikään tavara ei ole niin tärkeä, että minun olisi pakko saada se. Jos erityisesti etsin jotakin, laitan etsitään-kansioon ilmoituksen.
Suurin osa niistä tavaroista, joita olen itse myynyt/vaihtanut/lahjoittanut on mennyt tunnin sisällä ja ensimmäiselle Ostan tai Av huutajalle. Tuntuu, että ap:n ongelmana on huonot ryhmien ylläpitäjät, jotka eivät saa ryhmiä pidettyä toimivina. Vaihtamalla paranee, joko ryhmän ylläpito vaihtoon tai ap vaihtaa parempiin ja toimivampiin ryhmiin.