Mulla on oksettavan väriset hiukset!
Siis nythän on kovasti muotia kasvattaa oma väri hiuksiin. Noh, niinpä minäkin perässä, nyt jo reippaasti korvien yli oma väri eli voisi sanoa, että hiukset ovat jo värjäämättömät lähes kokonaisuudessaan. Olen siis värjätty vaaleaverikkö ollut koko aikuisikäni aikaisemmin. Jo alusta asti hiusten väri oli karmea. Lohduttauduin sillä, että juurikasvu näyttää aina tummemmalta ja pahemmalta kuin onkaan (osittain totta). Ja että koko pituudessa väri on oikeasti kuulemma kaunis ja vivahteikas jne. Oma väri siis juurikin perus tummanvaalea maantie. Mutta mitä vielä! Edelleenkin tämä on kauhea, harmahtava ja likaisen värinen! Ja värjäämättömänä myös oikeasti likaantuu nopeammin. Luomu- ja palasaippuat kokeiltu, ei auta. Nyt jelppiä ja vinkkejä tai ennen kesää vetyperoksidi taas kutsuu! Auttaako sitruunahuuhtelut, aurinko, mikään muu kuin kampaajan tuoli?
Kommentit (16)
Älä tee niin isoja muutoksia. Ei maantienharmaasta seuraava askel ole vetyperoksidi vaan just sen verran värikkäämpi versio omasta ettei inhota.
Itse taistelin yli vuosikymmenen sen asian kanssa että olisin halunnut olla tumma ja tulinen, vaikka tukka on maantienvärinen. Kamalat juurikasvuongelmat jne. Nyt olen löytänyt värin joka on parempi kuin omani mutta niin lähellä, että voin olla värjäämättä puolikin vuotta ilman että se näyttää kovin huomiotaherättävältä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:11"]En tiä, painin saman asian kanssa. Väritkään ei enää toimi. Hoh hoijaa.
[/quote]
Millaiset värit ei enää toimi?
Darling, ei ole olemassa rumanvärisiä hiuksia. Kaikki riippuu naamasta ja meikistä. Miksi et värjää jos et tykkää omastasi? Sinuna sävyttäisin hiukset, jollakin kauniin ruskean sävyllä. Tai jos olet kokeilunhaluinen, niin punertavalla. Tai otat paria eri sävyistä raitaväriä, sekin auttaa jo paljon. Värjäämätön tukka tosiaan likaantuu nopeammin. Väri antaa ryhtiä. Ei kai sinun pidä pitää tietynlaisia hiuksia vaikka se olisi muotia?
Mäkin lähdin tähän mukaan. Mun oma väri on kivempi, kuin muistin. Ongelmana on vain se, että olen värjännyt tumman ruskeaksi ja oma väri on sellainen kullan vaalea blondi ja mun hiukset yltää puoleen reiteen. Mä en tahtois millään leikata näitä, ne on paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset, ei mikään hiirenhäntä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:15"]Älä tee niin isoja muutoksia. Ei maantienharmaasta seuraava askel ole vetyperoksidi vaan just sen verran värikkäämpi versio omasta ettei inhota.
Itse taistelin yli vuosikymmenen sen asian kanssa että olisin halunnut olla tumma ja tulinen, vaikka tukka on maantienvärinen. Kamalat juurikasvuongelmat jne. Nyt olen löytänyt värin joka on parempi kuin omani mutta niin lähellä, että voin olla värjäämättä puolikin vuotta ilman että se näyttää kovin huomiotaherättävältä.
[/quote]
Kiitos vinkistä! Onko kuitenkin kampaajan laittama kestoväri sulla? En vaan voi käsittää, mikä väri vois olla tarpeeksi lähellä tätä, mutta kuitenkin kivan värinen. Huomaa varmaan, että oon niin kypsänä peilikuvaan nyt. :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:17"]Mäkin lähdin tähän mukaan. Mun oma väri on kivempi, kuin muistin. Ongelmana on vain se, että olen värjännyt tumman ruskeaksi ja oma väri on sellainen kullan vaalea blondi ja mun hiukset yltää puoleen reiteen. Mä en tahtois millään leikata näitä, ne on paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset, ei mikään hiirenhäntä.
[/quote]
Niin ja mä lähdin tähän mukaan lähinnä siksi, kun sain allergisen reaktion väristä. Ei uskalla enää värjätä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:17"]Darling, ei ole olemassa rumanvärisiä hiuksia. Kaikki riippuu naamasta ja meikistä. Miksi et värjää jos et tykkää omastasi? Sinuna sävyttäisin hiukset, jollakin kauniin ruskean sävyllä. Tai jos olet kokeilunhaluinen, niin punertavalla. Tai otat paria eri sävyistä raitaväriä, sekin auttaa jo paljon. Värjäämätön tukka tosiaan likaantuu nopeammin. Väri antaa ryhtiä. Ei kai sinun pidä pitää tietynlaisia hiuksia vaikka se olisi muotia?
[/quote]
Ei pidä. Mutta blondina (ei vetyperoksidivalkoisena sentään) näytän freesimmältä ja tartten vähemmän meikkiä. Omassa värissä naama kaipaa paljon enemmän meikkiä, hassua sinänsä, kun kerran naturellia lookia tässä kai haen. Mutta kuten sanoit, miksei värjätä, jos paremmalta näyttää. Ainakin annoin omalle värille mahdollisuuden.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:15"]Älä tee niin isoja muutoksia. Ei maantienharmaasta seuraava askel ole vetyperoksidi vaan just sen verran värikkäämpi versio omasta ettei inhota. Itse taistelin yli vuosikymmenen sen asian kanssa että olisin halunnut olla tumma ja tulinen, vaikka tukka on maantienvärinen. Kamalat juurikasvuongelmat jne. Nyt olen löytänyt värin joka on parempi kuin omani mutta niin lähellä, että voin olla värjäämättä puolikin vuotta ilman että se näyttää kovin huomiotaherättävältä. [/quote] Kiitos vinkistä! Onko kuitenkin kampaajan laittama kestoväri sulla? En vaan voi käsittää, mikä väri vois olla tarpeeksi lähellä tätä, mutta kuitenkin kivan värinen. Huomaa varmaan, että oon niin kypsänä peilikuvaan nyt. :D
[/quote]
En mä väitä että se olisi "kivan" värinen, mutta ihmisen on joskus vain tyydyttävä osaansa... Kyllä mun nykyinen värini on aika tylsä keskiruskea, ei mikään filmitähtitukka, mutta keskiruskea on kuitenkin parempi kuin se aiempi hiirenharmaa, ja toisin kuin siinä mun tummassa ja tulisessa tukassani (mukamas), jossa juurikasvu näytti pälvikaljulta, nyt juurikasvu näyttää vain siltä että juurethan nyt on aina keskiruskeassa tukassa vähän eriväriset kuin latvat jotka ovat jo auringon kellastamat.
Kehotan kysymään kampaajalta vinkkiä värisävystä ei niinkään sillä kulmalla että mikä näyttäisi parhaalta vaan sillä että mikä takaisi pitemmät värjäysvälit.
Onko muut huomanneet, että värjäämätön tukka likaantuu huomattavan nopeasti? Vinkkejä tähän kellään?
Mulla on ollut 15v oma väri. Aluksi oli tosi kiva, sellainen vaalea hunajainen, mutta kai se on vanhuus iskenyt tai jotain, kun nykyisin on ihan kauhea. Oikein sellainen tunkkaisen ja likaisen värinen. Kovasti tekisi mieli värjätä, mutta en jaksa sitä kierrettä mikä siitä tulee.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:32"]
Onko muut huomanneet, että värjäämätön tukka likaantuu huomattavan nopeasti? Vinkkejä tähän kellään?
[/quote]
Mulla ei ainakaan. Miten se väri siihen vaikuttaisi? Värjättänyt sitä ei ehkä huomaa vain niin helposti, kun hiukset on kiiltävemmät koko ajan. Värjäämättömät ei ole monestikaan niin kiiltävät puhtaana.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:34"]Mulla on ollut 15v oma väri. Aluksi oli tosi kiva, sellainen vaalea hunajainen, mutta kai se on vanhuus iskenyt tai jotain, kun nykyisin on ihan kauhea. Oikein sellainen tunkkaisen ja likaisen värinen. Kovasti tekisi mieli värjätä, mutta en jaksa sitä kierrettä mikä siitä tulee.
[/quote]
Oiskohan se mullakin sitten, että oon vaan liian vanha tähän omaan väriin. Mutta saman kanssa painin. Melkein kuuden viikon välein (maks. kaks kuukautta) olis sitten pakko käydä värjäämässä...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:32"]Onko muut huomanneet, että värjäämätön tukka likaantuu huomattavan nopeasti? Vinkkejä tähän kellään?
[/quote]
Oma kokemukseni on päinvastainen. Värjätty tukka oli kokoajan hirvee rasvapallo. Nyt vähän rauhottunu kun on oma väri.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Mulla ei ainakaan. Miten se väri siihen vaikuttaisi? Värjättänyt sitä ei ehkä huomaa vain niin helposti, kun hiukset on kiiltävemmät koko ajan. Värjäämättömät ei ole monestikaan niin kiiltävät puhtaana.
[/quote]
Kampaajakin tämän mulle todisti. Mulla oli siis vaalea väri ja ainakin se kuivattaa ja turvottaa hiusta, joten ei rasvoitu niin nopeasti sitten. En tiedä, päteekö muihinkin väreihin.
Itse olin pitkään värjäämättä kunnes sain viikonloppuna ahaa elämyksen ja värjäsin kaupan väreillä punertavan ruskeaksi tukan ja täytyy sanoa että tykkään kovasti. Väri antaa kasvoille tietynlaista hehkua ja piristää kummasti. Vedin vielä kammalla värjäyksen aikana jolloin sain kivoja raitoja hiuksiini.
En tiä, painin saman asian kanssa. Väritkään ei enää toimi. Hoh hoijaa.