Kannattaako noita valtiolle.fi -palvelun paikkoja edes hakea?
Puhun nyt siis asiantuntijatehtävistä, tiedottamisesta jne. EN sotilaista, poliiseista jne. Eli, mikä on kokemuksenne, onko ne paikat oikeasti edes auki, vai onko siellä vaan muodon vuoksi paikat, jotka on pakko laittaa auki mutta se ihminen on jo talossa?
Kommentit (7)
Miten kunnilla ja valtiolla on varaa rekrytoida. Eikö niiden pitänyt leikata.
Kahden vuoden kokemuksella voin sanoa, että ne ovat ihan vain läpällä siellä. Ei pääse edes haastatteluun.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:58"]Miten kunnilla ja valtiolla on varaa rekrytoida. Eikö niiden pitänyt leikata.
[/quote]
niin, kunnilla on lakisääteisiä tehtäviä noin 600 joten pakko olla tekijöitäkin.
Olen ollut muutaman kerran rekrytoimassa ja ihan tarkoituksella on julkinen haku, ei siis valmiiksi ketään valittuna. Mutta: moni työ valtiolla on sellaista, että on oltava kokemusta valtionhallinnosta. Jos ei ole - ei jatkoon.
Usein ihminen on jo talossa sisällä, muttaerikoisosaamista vaativissa töissä näin ei välttämättä aina ole. Ja pätevin pitää aina valita, ja vastauskirjeessä saat valitun tietoosi,joten tarkista ainakin hänen taustansa vähintään googlesta. Vahinko vain, että työpaikkailmoitukset on usein modifioitu niin, että valmiiksi katsottu henkilö täyttää kaikki kohdat ja työnkuvaa onvoitu hieman vääristää, jotta kohdalle osuisi...
Ei ne kaikki automaattisesti ole jo valmiiksi sovittuja. Silloin kun itse olin kunnallisella puolella töissä, niin oli siellä vähintään puolet ihan aidosti auki olevia paikkoja tai ainakin niihin tuli ihan kokonaan uusi ihminen (joissakin tapauksessa tuli uusi tyyppi silti, vaikka talon sisältäkin olisi hakija ollut).