Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää FB-kirppareilla

Vierailija
27.03.2015 |

Kertokaa pahimpia kokemuksianne facebookin kirppiksistä? Itse olen aika vähän tehnyt kauppoja facen kautta, mutta parin tuotteen myyntiä ja ostoa lukuunottamatta on saanut hermoja kiristellä. 5e tuotetta olisi pitänyt kuskata ympäri kaupunkia kun ostaja "unohtikin" että tapaaminen oli sovittu klo 17 yhden kaupan eteen. Ilmoituksessa sanoin että nouto kotoani tai omien menojen mukaan kulkeutuu keskustaan. Myin seuraavalle jonossa, koska muija alkoi vikistä että tuote pitäisi jättää hänen kotiovelle ja maksaisi sitten tililleni kunhan kotiutuu. Ystävällisesti sanoin myyväni seuraavalle jonottajalle, koska tavara vaihtuu vain käteiseen ja en halua tuhlata bensaa ylimääräisiä ajelemalla. Nainen veti palkokasvin nenäänsä ja laittoi tulikivenkatkuista viestiä takaisin. Yhdellä on lapsi muka sairastunut tunti ennen sovittuja kauppoja, myin seuraavalle.. Hupivarauksia on sattunut paljonkin. Tarjottelin ilmaiseksi jenkkisänkyä noudettavaksi kotoa, tuli ainakin neljä "av, jono, onnistuisiko tuonti?"-kysymystä ilmoitukseen. Ois varmaan pitänyt vielä itse maksaa siitä että olisin vienyt sängyn jollekin..

Mites muut, vieläkö jaksaa ylimääräisiä tavaroita kierrättää fb:ssa? Pahoittelen kappalejaon puuttumista, kännykällä aaveilen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun luksusmerkkejä myyvään ryhmään ja todella menee hermo kun muutamalla myyjällä on tapana laittaa noin 10 miljoonaa peräkkäistä ilmoitusta esimerkiksi kuluneista lastenvaatteista, marketista ostetuista paidoista ja jostakin "merkki on kulunut osin pois, tässä lukee ..KIN, laatuhousut!!" ja sitten upata jokaikistä ilmoitustaan vähintään kerran tunnissa. Varmaan jotain ylläpitäjien tuttuja, en muuten tajuaisi mitenkään, miksi ryhmässä jossa sallittuja merkkejä on rajattu todella tarkasti, sallittaisiin tällainen. 

Ainiin, ja tietty yhdessä ryhmässä on nyt uusi henkilö, jolla ei toimi about mikään somekanava ollenkaan. Hänelle täytyy soittaa/tekstata kaikesta, ja oikeastaan kaikista ilmoituksista löytyy tämä yksinpuhelu viestit tulee parin minuutin välein, kukaan ei kommentoi väliin mitään:

"Myytkö 20 e" (pyyntö tyyliin 70 euroa)

"Soita mulle, otan tän 20 e"

"Myytkö 25"

"Ostaisin tän"

"Soitatko mulle"

"Vapautan kun en saa vastausta"

...... sellaista :D

Vierailija
2/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ihmiset tekevät kauppaa yksityisviestillä eivätkä poista ilmoitusta kun tuote on myyty. Kukaan ulkopuolinen ei siis mitenkään voi tietää, että vaate on jo mennyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tälle mitään voi, mutta vituttaa kun myydään pakettina järjettömän kokoisia vaatekasoja ja sitten on ehkä yksi huono kuva koko kasasta viikattuna, ja "Koko kasa 20€". Ainakin minä haluaisin tietää, mitä ostan!

Sekin ärsyttää, kun upataan omaa ilmoitusta parin tunnin välein eikä uskota ettei kukaan halua niitä paskaisia, kuluneita feikkihousuja vuodelta 95 vaikka maksaiskin vaan kakskyt senttiä...

Vierailija
4/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ärsyttää:

Up!

Up!

;) 

;)

Uppp!!

Voi ymmärrä jo myyjähyvä, kukaan ei ole kiinnostunut ostamaan tuotettasi, eikä se nostelulla mene kaupaksi tämän kolmen kuukauden jälkeenkään.

Vierailija
5/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää, jos myyjä ei ole vaivautunut silittämään vaatetta kuvaa varten. Jotenkin niin turhauttavaa! Esimerkiksi kauluspaitaa saatetaan myydä sen näköisenä että se on ollut tungettuna mytyssä jonnekin kaapin perälle, ja pyyntihinta on kuitenkin melkeinpä ohv:n tasolla koska vaatehan on luonnollisesti uudenveroinen.

Vierailija
6/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onneksi en käytä Fb-kirppareita. Ihmettelen sivusta, minkä säädön ihmiset panevat pystyyn jostain 2 euron kirppiskaupoista.

Vierailija
7/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ärsyttää, näihin törmää varsinkin lastenmerkkivaatteiden kirppiksillä..
"Myydään! Merkkipaita! Paidan printti halkeillut, toisessa hihassa pieni reikä, pesunukkaa, niskassa pari langanpurkua, resoreissa nyppyä ja väri vähän haalistunut mutta MUUTEN TOSI SIISTI!!! Tarjoa :) "

Vierailija
8/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan ilmaiseksi laatikollista esim. lasten vhs-elokuvia. Joltain tulee av ja perään yksäriä tyyliin että onnistuisiko tuonti kun on autoton, ukoton, rahaton ja julkisia kulkee huonosti. No öööööö....???? Kerran vein laatikollisen ilmaiskamaa kun kävi niin sääliksi. Seuraavalla kerralla täytän roskalaatikkoa jos pitää toiselle puolelle kaupunkia kuskailla.

Vierailija
9/49 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ärsyttääkö, vai säälittääkö minua sellaiset, jotka eivät viitsi ottaa selvää, mitä vastaavasta tuotteesta pyydetään uutena/käytettynä. Ei ole kovinkaan monen minuutin homma hakea vaikka torista "telkkari, 40", samsung" ja vaikka gigantin sivuilta uusi vastaava. Vaikka olisit itse maksanut siitä telkkarista viisi vuotta sitten 1000e, ei monikaan varmasti maksa siitä 500 euroa, jos nykyään saa uuden vastaavan (uudemman mallin) 400 eurolla, ja käytetyistä pyydetään 200e. Sitten nää uppailee ilmotuksiaan epätoivosena "up! Muuton alta pois! Hyvä telkkari halvalla, ovh 1000e!!!! Up! Up! :) :) :) up!" ...kumma juttu jos ei mene kaupaksi?

Ja tämä siis koskee ihan mitä vain tuotetta, elektroniikkaa, vaatteita, huonekaluja, astioita, mitä vain.

Itse myin kerran uutta tuotetta, josta olin itse maksanut paria päivää aikaisemmin 100e. Totesin kuitenkin kotona etten tykkääkään siitä, joten pistin fb kirpparille sen myyntiin 50 eurolla. Melko pian tulikin yksi ostaja, joten kun oltiin treffit saatu sovittua (hänen työpaikalleen, meiltä noin 10km päässä) seuraavalle aamulle, poistin ilmoituksen. Aamulla sitten vielä laitoin viestiä, että olisin nyt lähdössä tulemaan, olen siellä 20min päästä. "Asia ok, tulen tuohon pihaan odottamaan! Olihan se hinta 15e?" ......ei, vaan 50e. "Ai kamala! Olen katsonut hinnan sitten ihan väärin! En minä sitten sitä ota!"
Jaa.
Olisi ihan suotavaa, että jos olet jotain tavaraa ostamassa, katsoisit myös sen hinnan. Ei tullut kauppoja 15 eurolla :D

Vierailija
10/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta ihan äskettäin tutustunut näihin fb-kirppiksiin ja myynyt paljon kaikkea ylimääräistä sisustustavaraa ja harrastevälinettä. Kaikki ostajat yhtä lukuunottamatta ovat maksaneet ripeästi ja muutenkin kaupat on menneet sujuvasti. Aivan vieressäni on postin piste, joten olen saanut paketit postitettua käytännössä heti.

Nyt kuitenkin olen odotellut yhdeltä ostajalta maksua jo melkein viikon. Kerran olen jo kysynytkin maksun perään ja kaksi tyhjää maksulupausta saanut. Sairastuin kuluneella viikolla kesken työpäivän mutta halusin siitä huolimatta saada paketin postiin ripeästi ja etsin työpaikaltani sopivan pahvilaatikon ja kuplamuovia. Soitin jopa puolisoni hakemaan minut töistä, kun en sairaana halunnut raahata pakkausmateriaaleja pitkin kaupunkia.

Kaupan kohde on halpa ja tällä hetkellä tekisi mieli lähinnä nakata se pakkauksineeen vaikka roskiin.

Vierailija
11/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:36"]

Selasin juuri yhtä FB-kirppistä ja eteen tuli yksi outona pitämäni asia. Siis se, että tavaroista ei haluta rahaa, vaan niitä vaihdetaan suklaalevyihin tai kahvipaketteihin. Ostajana mieluummin maksaisin sen Juhla Mokka -paketin hinnan ihan kätesisellä, enkä lähde ensin kauppaan ostamaan kahvipakettia, jonka sitten vaihdan johonkin toiseen tavaraan. Miksi sitä kahvipakettia ei voi ostaa itse? Vai onko tuo joku kikka, joka saa tuotteen vaikuttamaan halvemmalta?

[/quote]

Nykyään kun yhä harvempi käyttää enää käteistä rahaa yhtään missään, niin tasarahat ja vaihtorahat voivat olla monelle myyjälle ja ostajalle hankaluus. Joskus oon myyjältä kysynyt onnistuisko maksaminen tilille, ettei tarvitsisi 1) nostaa käteistä ja 2) rikkoa se jossain kaupassa että saisi tasarahan. Tai onnistuisko vaihto vaikka kahvipakettiin, maitopurkkiin tai johonkin suunnilleen saman arvoiseen tavaraan.

Uskoisin kyllä, että vaihtotavaraa pyytävät myyjät kelpuuttaisivat kyllä ihan käteisenkin? Ei ole tullut ikinä mieleen kysyä.

[/quote]

Noup. Kerran ostin jotain pleikkarin ohjainta ja myyjä halusi maksuksi Aarrearkku-karkkipussin. Kysyin että kelpaako 5€, kun en viitsisi lähteä karkkipussin takia ihan toiseen suuntaan kauppaan. Ei käy, piti saada se karkkipussi, vaikka tarjosin enemmän käteistä.

Vierailija
12/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että leffoja ja kirjoja myydään paketteina. On varmaan äärettömän pieni mahdollisuus, että jotain ostajaa kiinnostaisi oikeasti ne kaikki leffat tai kirjat yhdessä paketissa, joten miksei niitä voi myydä yksittäin?

Just luin facebookista ilmoituksen 50 kpl elokuvia yht. 80e, ei kappalehintaa. Kuka muka maksaa 80e leffapaketista, jossa on ehkä muutama kiinnostava leffa?

Vierailija
13/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:02"]

Olen vasta ihan äskettäin tutustunut näihin fb-kirppiksiin ja myynyt paljon kaikkea ylimääräistä sisustustavaraa ja harrastevälinettä. Kaikki ostajat yhtä lukuunottamatta ovat maksaneet ripeästi ja muutenkin kaupat on menneet sujuvasti. Aivan vieressäni on postin piste, joten olen saanut paketit postitettua käytännössä heti.

Nyt kuitenkin olen odotellut yhdeltä ostajalta maksua jo melkein viikon. Kerran olen jo kysynytkin maksun perään ja kaksi tyhjää maksulupausta saanut. Sairastuin kuluneella viikolla kesken työpäivän mutta halusin siitä huolimatta saada paketin postiin ripeästi ja etsin työpaikaltani sopivan pahvilaatikon ja kuplamuovia. Soitin jopa puolisoni hakemaan minut töistä, kun en sairaana halunnut raahata pakkausmateriaaleja pitkin kaupunkia.

Kaupan kohde on halpa ja tällä hetkellä tekisi mieli lähinnä nakata se pakkauksineeen vaikka roskiin.

[/quote]

Et kai lähettänyt pakettia ennen maksua? Niin ei kannata ikinä tehdä.

Vierailija
14/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:02"]

[/quote]

Et kai lähettänyt pakettia ennen maksua? Niin ei kannata ikinä tehdä.

[/quote]

En! Paketti nököttää siis edelleen olkkarini lattialla ja haluaisin sen asap pois.

Vierailija
15/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä olen mielelläni ihan kuskannut vaatetta kaupungille, kun vaunujen kanssa bussilla ilmaseksi pääsee, mutta se, et vaatteista tingitään vaikkakin TUON ne, niin se ärsyttää kun muutenkin myynyt kerran käytettyjä ehjiä ja tahrattomia vaatteita muutamalla eurolla... Sitten sattui tapaus, että oli treffit kaupan pihassa niin nainen ilmestyi siihen ja sanoi, että hänellä ei ole rahaa mukana, olin aika huuli pyöreenä.. Osti sitten kaupasta muutamalla eurolla juoman minulle, vaikka kaupasta en olisi tarvinnut mitään.

Vierailija
16/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:45"]OSTAJISSA ärsyttää

että kun myy täysin uusia vaatteita jiiden ovh esim 200e, pyynti 20e...silti vaaditaan sitä sun tätä mittaa ja lisäkuvia. Jos myyn 10% hinnalla niin en ala mittailemaan. Jos ei noin kelpaa niin annan jollekulle tutulle ilmaiseksi tai nakkaan roskiin.

Se että luvataan tulla esi klo 13.00 ja tullaan viisi tuntia myöhemmin, seuraavana päivänä t ei ollenkaan.

MYYJISSÄ ei ole ollut valittamista.

YLLÄPITO keksii mitä kummallisempia sääntöjä joita ei sitten kuitenkaan itse noudata. Mm kalevalakoru myyntien ylläpito on täysin perästä.
[/quote]
Ovh:sta viis, kyllä mun mielestä 20€ kirppisvaatteesta on täysi oikeus kysellä mittoja. Alkaisi epäilyttää jos myyjä kieltäytyisi.

Vierailija
17/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin mennyt muuten, mutta yksi ostaja ajoi autollaan kävelyteitä pitkiin meidän pihaan, vaikka parkkikselta olisi ollut ihan lyhyt matka. Pihassa kuitenkin leikkii lapsia, eikä sinne saisi ajaa autolla. Ei tulis itselle mieleenkään ajella kävelyalueilla. Olin aika sanaton kun ostaja soitti ovikelloa.

Vierailija
18/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:11"]

se, että leffoja ja kirjoja myydään paketteina. On varmaan äärettömän pieni mahdollisuus, että jotain ostajaa kiinnostaisi oikeasti ne kaikki leffat tai kirjat yhdessä paketissa, joten miksei niitä voi myydä yksittäin?

Just luin facebookista ilmoituksen 50 kpl elokuvia yht. 80e, ei kappalehintaa. Kuka muka maksaa 80e leffapaketista, jossa on ehkä muutama kiinnostava leffa?

[/quote]

Oon joskus ostanut vastaavanlaisia paketteja ajatuksella, että myyn sitten itse yksittäin ne pois, joista en tykkää. Tämä toki edellyttää sitä, että pakettihinnan on oltava aivan naurettavan pieni! Eli tyyliin 50 leffaa ja 10-20e, niin ei jäisi harmittamaan vaikka joukossa olisi vain 5 kiinnostavaa leffaa enkä saisikaan muita myytyä.

Toisaalta en kyllä ole ikinä ostanut leffoja tai kirjoja, sillä niitä ei ikinä tule toista kertaa katsottua tai luettua, mutta joitain vaate- ja sisustuspaketteja olen tuolla periaatteella ostellut.

Vierailija
19/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana on kaikki sujunut hyvin, enimmäkseen olen ostanut lastenvaatteita, lasten elokuvia ja joitain astioita. Olen hakenut sieltä, mihin myyjä on ehdottanut eikä mahdottomia hakuehtoja tai hakuaikoja ole tullut vielä vastaan. No kerran olin jo ostanut ja maksanut tuotteen, ja myyjästä tiesin ettei hän sillä hetkellä ole koneella, niin kuvan alle alkoi tulla "jono, ostan jos ei mennyt jo, joko meni? Jonon jono" - kommentteja, joissa sitten hermostuttiin kun myyjä ei vastaa mitään. Sanoin itse, että maksoin tuotteen jo, ja silti senkin kommentin alle tuli vielä yksi "jonoon" - kommentti :D

Myyjänä olenkin sitten törmännyt todella ärsyttäviin tyyppeihin.

"Av saisko mittoja" kun ne mitat on kuvatekstissä. Kerran yksi kysyi jotain haalarin kokonaismittaa, kun kuvatekstissä erikseen oli niska-haara ja haara-lahkeensuu mitat, kun edellisellä kerralla joku oli halunnut ne erikseen. Sitten nämä "Hei tuotko sadan kilometrin päähän kotiovelle huomenna kello kymmenen illalla", kun kuvassa lukee että NOUTO. Ohareitakin yllättävän moni tekee. Ja todella paljon ärsyttää "voitko varata lapsilisiin asti". Silloin on tehnyt mieli kommentoida, että älä osta jos ei sinulla heti ole varaa. 

Kerran myin festarilippuja FB:ssa, ja sain niin uskomattomia viestejä että meinasi mennä usko koko ihmiskuntaan. 

Vierailija
20/49 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en tiedä oletteko muut kokeneet tätä, mutta joskus on käynyt niin että olen esimerkiksi ollut koneella viimeisen kerran illalla kello kuusi, ja kun aamupäivällä sitten seuraavan kerran avaan FB:n, minua on jo vihaisena tägätty vastaamaan kysymyksiin. Hyvä ettei maine yhdellä kirpparilla tämän takia mennyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä