Mikä ärsyttää FB-kirppareilla
Kertokaa pahimpia kokemuksianne facebookin kirppiksistä? Itse olen aika vähän tehnyt kauppoja facen kautta, mutta parin tuotteen myyntiä ja ostoa lukuunottamatta on saanut hermoja kiristellä. 5e tuotetta olisi pitänyt kuskata ympäri kaupunkia kun ostaja "unohtikin" että tapaaminen oli sovittu klo 17 yhden kaupan eteen. Ilmoituksessa sanoin että nouto kotoani tai omien menojen mukaan kulkeutuu keskustaan. Myin seuraavalle jonossa, koska muija alkoi vikistä että tuote pitäisi jättää hänen kotiovelle ja maksaisi sitten tililleni kunhan kotiutuu. Ystävällisesti sanoin myyväni seuraavalle jonottajalle, koska tavara vaihtuu vain käteiseen ja en halua tuhlata bensaa ylimääräisiä ajelemalla. Nainen veti palkokasvin nenäänsä ja laittoi tulikivenkatkuista viestiä takaisin. Yhdellä on lapsi muka sairastunut tunti ennen sovittuja kauppoja, myin seuraavalle.. Hupivarauksia on sattunut paljonkin. Tarjottelin ilmaiseksi jenkkisänkyä noudettavaksi kotoa, tuli ainakin neljä "av, jono, onnistuisiko tuonti?"-kysymystä ilmoitukseen. Ois varmaan pitänyt vielä itse maksaa siitä että olisin vienyt sängyn jollekin..
Mites muut, vieläkö jaksaa ylimääräisiä tavaroita kierrättää fb:ssa? Pahoittelen kappalejaon puuttumista, kännykällä aaveilen.
Kommentit (49)
Itse ostan ja myyn lähinnä naisten vaatteita ja kaikki mennyt onneksi tosi hyvin. Vähän ärsyttävää on vaan kun monilla on todella kova kiire saada rahat tilille, mutta oman postituksen kanssa ei sit kiirehditäkään niin paljoa... Just ostin yhdeltä myyjältä vaatteen ja kerroin maksavani huomenna kun pääsen kotiin pankkitunnuksien ääreen. Luulin että tämä oli ok, mutta illalla olikin laittanut minut myynti-ilmoitukseensa tyyliin "maksua odotetaan henkilöiltä x, y ja z, voisitteko vastata yv:hen!". Ja en ollut edes saanut mitään uutta viestiä sen jälkeen, kun myyjä oli kuitannut tuon ilmoitukseni siitä, että maksan seuraavana päivänä..? No ei siinä mitään, voihan sitä väärinkäsityksiä sattua. Viikon odottelin vaatteita, kunnes myyjä laittoi viestiä, että oli kokonaan unohtanut postittaa paketin ja vie sen heti postiin... Vähän ärsyttävää, että eka annetaan ymmärtää että itselläni olis ollut ongelmia maksaa nopeasti, ja sitten itse unohtaa kokonaan postittaa paketin :/
Selasin juuri yhtä FB-kirppistä ja eteen tuli yksi outona pitämäni asia. Siis se, että tavaroista ei haluta rahaa, vaan niitä vaihdetaan suklaalevyihin tai kahvipaketteihin. Ostajana mieluummin maksaisin sen Juhla Mokka -paketin hinnan ihan kätesisellä, enkä lähde ensin kauppaan ostamaan kahvipakettia, jonka sitten vaihdan johonkin toiseen tavaraan. Miksi sitä kahvipakettia ei voi ostaa itse? Vai onko tuo joku kikka, joka saa tuotteen vaikuttamaan halvemmalta?
Mulla on kyllä tullut tavaksi täällä Pirkanmaan kirppiksillä kysellä, onnistuisko tuonti keskustaan tai tänne lähinurkilleni myyjän omien menojen mukana, vaikka myytävässä tuotteessa olisi mainittuna 'nouto'. Huonekalujen ja isompien tuotteiden kohdalla toki ymmärrän, ettei sellaisia kiinnosta lähteä kuskaamaan mihinkään (en itsekään lähtisi, enkä sellaisille edes tuontia kysele) mutta jos kyseessä on joku kevyt ja pieni, esim huivi, jonka kuvittelisi helposti kulkevan mukana niin tottakai varmistan "tuonnin" mahdollisuuden.
Tosin mainitsen jo ostoviestissäni, että noudan kyllä kotiovelta jos keskustaan tuonti ei onnistu. Ei siis jää siitä kaupat roikkumaan mutta nouto keskustasta olisi tottakai minulle paljon helpompi, kuin usean bussin vaihto ja vieraan osoitteen etsiminen vieraassa kaupungissa.
Ärsyttää muuten myyjät, jotka eivät automaattisesti mainitse lemmikkitaloudesta tai tuotteiden likaisuudesta ja vioista. Ei sitä aina ostajana muista varmistaa, että kyseessä on varmasti ehjä ja toimiva tuote ennen noutoa... Kiva sitten reissata toinen tunti paikallisbussilla tyhjin käsin kotiin kun tuote ei vastannutkaan odotuksia. Vastaavasti ei aina muistu mieleen varmistaa talouden kissatilannetta, sillä meillä ei olla allergisia, mutta kissamme herkästi reagoi toisten kissojen hajuun omalla reviirillään.
OSTAJISSA ärsyttää
että kun myy täysin uusia vaatteita jiiden ovh esim 200e, pyynti 20e...silti vaaditaan sitä sun tätä mittaa ja lisäkuvia. Jos myyn 10% hinnalla niin en ala mittailemaan. Jos ei noin kelpaa niin annan jollekulle tutulle ilmaiseksi tai nakkaan roskiin.
Se että luvataan tulla esi klo 13.00 ja tullaan viisi tuntia myöhemmin, seuraavana päivänä t ei ollenkaan.
MYYJISSÄ ei ole ollut valittamista.
YLLÄPITO keksii mitä kummallisempia sääntöjä joita ei sitten kuitenkaan itse noudata. Mm kalevalakoru myyntien ylläpito on täysin perästä.
Ärsyttää niin paljon, että sovituista tapaamis-/noutoajoista ei voida pitää kiinni ja ihmisiltä tuntuu puuttuvan kaikki normaalit käytöstavat.
Just tällä viikolla sovin yhden tavaran noudon klo 20. Aluksi noutajaa ei näy missään ja sitten n. klo 20.20 tulee viesti, että "lähden just, oon siellä 10min kuluttua". Sitten odottelen ostajaa saapuvan vielä 20 min, kunnes tulee viesti, jossa ostaja kysyy osoitetta (jonka siis olin kertonut jo aikaisemmin), ja mitä tuotteista pitikään maksaa, ja "ai ei mulla olekaan tasarahaa, onko sulla antaa vaihtorahaa kaksikymppisestä?"
Lopulta se noutaa tavaran n. yhdeksän aikaan ja mua vituttaa kun en ehdi enää kauppaan, joka meni kiinni klo 21
TURHAAN VARAAJAT ja KAUPAN PERUJAT (perutaan kun ei olekkaan rahaa tms) pitäisi kaikki bannata!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:36"]
Selasin juuri yhtä FB-kirppistä ja eteen tuli yksi outona pitämäni asia. Siis se, että tavaroista ei haluta rahaa, vaan niitä vaihdetaan suklaalevyihin tai kahvipaketteihin. Ostajana mieluummin maksaisin sen Juhla Mokka -paketin hinnan ihan kätesisellä, enkä lähde ensin kauppaan ostamaan kahvipakettia, jonka sitten vaihdan johonkin toiseen tavaraan. Miksi sitä kahvipakettia ei voi ostaa itse? Vai onko tuo joku kikka, joka saa tuotteen vaikuttamaan halvemmalta?
[/quote]
Nykyään kun yhä harvempi käyttää enää käteistä rahaa yhtään missään, niin tasarahat ja vaihtorahat voivat olla monelle myyjälle ja ostajalle hankaluus. Joskus oon myyjältä kysynyt onnistuisko maksaminen tilille, ettei tarvitsisi 1) nostaa käteistä ja 2) rikkoa se jossain kaupassa että saisi tasarahan. Tai onnistuisko vaihto vaikka kahvipakettiin, maitopurkkiin tai johonkin suunnilleen saman arvoiseen tavaraan.
Uskoisin kyllä, että vaihtotavaraa pyytävät myyjät kelpuuttaisivat kyllä ihan käteisenkin? Ei ole tullut ikinä mieleen kysyä.
Mulla on vaan hyviä kokemuksia. Yksi jätti noutomatta ja sitten seuraavana päivänä pahoitteli. No en vastannut mitään ja hänelle en enää myy mitään. Turhat varaukset ja liian suuret hinnat välillä ihmetyttää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:14"]
Eniten ihmetyttää se, miten kiireisiä ostajat ovat, eli ei ole aikaa tulla tekemään kauppoja. Varsinkin kun kyse on kaupunginosakirppiksestä, jossa kävellenkin aikaa kuluisi max. vartti. Kovasti siis halutaan ostaa, mutta kun on lasten harrastukset, lasten synttärit, lomapäivä, siivouspäivä, kauppapäivä yms. niin ei vaan päästä hakemaan tavaraa. Erityisesti ihmetyttää se, että jos on joka tapauksessa kuskaamassa lasta harrastuksiin tai käymässä ruokakaupassa, niin eikö siinä voi samalla koukata pari korttelia hakemaan kirppistavaraa!?
Noh, melkein aina nämä kiireisetkin ostajat pääsevät lopulta kaupantekoon minun luo, mutta välillä kiristää hermoja säilytellä jos jonkinlaista nyssäkkää nurkissa ostajaa odottamassa... Silloin aina päätän lopettaa kirppistelyn ja kuskata kaiken suoraan UFFin laatikkoon...
[/quote]
Joo, en minäkään ymmärrä miksi nämä kiireiset haluavat tehdä kauppaa fb-kirppiksellä. Monet myyjät ovat myös kiireisiä, joka päivä täynnä ohjelmaa klo 21 asti ja eivät ymmärrä jos myyvät vauvanvaatteita että kukaan ei halua tulla enää siihen aikaan noutamaan.