Kotona maitoa, jauhelihaa, perunoita, sipulia. Mitä tekisitte ruuaksi?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"paimenen paistos" 😂
Keksikää lisää hifi-nimiä. Jauheliha-muussivuoka.Ei se ole mikään hifi-nimi, vaan suora käännös englanninkielisestä shepherd´s piestä. Aikalailla samanlainen ruoka kuin tämä meidän jauhelihaperunasoselaatikkomme.
Jauhelihaperunasoselaatikossa jauheliha on sekoitettu perunamuusin joukkoon, shepher's piessa ei.
Niin? Minähän sanoinkin, että AIKALAILLA samanlainen. En sanonut, että TÄYSIN samanlainen. Sillä nyt ei merkittävää eroa ole onko lihat muussin joukossa vai alla.
No, ei ole minusta kovinkaan samanlainen. Jauhelipa-perunasoselaatikossa ei ole muuta kuin perunamuusi ja jauheliha, kun taas shephard's piessä on yleensä jonkinlainen kastike, jossa on vihanneksiakin mukana.
Jaa, kyllä minä monesti laitan muussilaatikkoon myös kasviksia mukaan. Herneitä, porkkanaraastetta, mitä milloinkin. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä kumpaakaan, joten aivan turhaan yrität nillittää. Samantyyppinen ruoka on kyseessä.
Eli teet ruokaa omasta päästä. Kaikki sotku käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"paimenen paistos" 😂
Keksikää lisää hifi-nimiä. Jauheliha-muussivuoka.Ei se ole mikään hifi-nimi, vaan suora käännös englanninkielisestä shepherd´s piestä. Aikalailla samanlainen ruoka kuin tämä meidän jauhelihaperunasoselaatikkomme.
Jauhelihaperunasoselaatikossa jauheliha on sekoitettu perunamuusin joukkoon, shepher's piessa ei.
Niin? Minähän sanoinkin, että AIKALAILLA samanlainen. En sanonut, että TÄYSIN samanlainen. Sillä nyt ei merkittävää eroa ole onko lihat muussin joukossa vai alla.
No, ei ole minusta kovinkaan samanlainen. Jauhelipa-perunasoselaatikossa ei ole muuta kuin perunamuusi ja jauheliha, kun taas shephard's piessä on yleensä jonkinlainen kastike, jossa on vihanneksiakin mukana.
Jaa, kyllä minä monesti laitan muussilaatikkoon myös kasviksia mukaan. Herneitä, porkkanaraastetta, mitä milloinkin. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä kumpaakaan, joten aivan turhaan yrität nillittää. Samantyyppinen ruoka on kyseessä.
No ei varmasti ole yhtä ja oikeaa tapaa, mutta shephard's piessä nyt kuitenkin on se jauhelihakastike, toisin kuin suomalaisessa jauhelihaperunasoselaatikossa, eikä se, että pitää jo sen perusteella noita aika erilaisina ruokina, ole mitään nillittämistä. Älä ota kierroksia tällaisesta asiasta.
En minä kierroksia ota. Yritän vain ratakiskosta vääntää sinulle, mitä tarkoittaa aikalailla samanlainen. Se ei edelleenkään tarkoita identtistä. Kastike ei muuta muussilaatikkoa täysin eri ruuaksi.
Ei ratakiskosta ole apua jos on täysin väärässä, kuten sinä olet.
Ymmärrät kyllä itsekin sitten kun olet molempia ruokia maistanut.
Eri.
Olen tosi usein syönyt shephard's pieta, suomalaista versiota en kouluajan jälkeen niin usein, ja niiden makumaailmat ovat niin erilaisia, että etenkin sen takia niitä varsinkin on pitää "aika lailla" samanlaisina.
Koiranruokaa. Paitsi älä laita koiralle sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet sellaisen asian perunaviipaleista laatikkoruuassa, että jos tekee ihan ohuita viipaleita, ne jää helpommin vähän sellaiseksi raaoiksi eli koviksi, kun taas hiukan paksummat viipaleet tulee pehmeiksi? Minä laitan perunaviipaleet aina aika paksuina viipaleina, lähemmäs sentin paksuisia.
Ihan päinvastoin. Kyllä meidän uunissa ja pannulla ohuet kypsyvät nopeammin : D
Nyt sain hyvän idean! Tee paimenen piirakkaa, voit laittaa mausteekai vitunmehua ja perserasvaa
Vierailija kirjoitti:
Keität pernat, paistat jauholihan. Haarukalla pernat mössöksi, sipali murskaksi, sekoitat kaikki yhteen, sekaan tilkka maitua ja voita. Ja mausteita mielen mukaan. Ääntä kohden lopuksi.
Pohojalaanen ilmoittautui paikalle.
Shepherd's pie tehdään muuten lampaanjauhelihaan, nautaversio on cottage pie. Tämäkin ero lipesolaan. Ohis.
No ei sitten keitetyt perunat ja jauhelihakastike tullut mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"paimenen paistos" 😂
No ei varmasti ole yhtä ja oikeaa tapaa, mutta shephard's piessä nyt kuitenkin on se jauhelihakastike, toisin kuin suomalaisessa jauhelihaperunasoselaatikossa, eikä se, että pitää jo sen perusteella noita aika erilaisina ruokina, ole mitään nillittämistä. Älä ota kierroksia tällaisesta asiasta.
En minä kierroksia ota. Yritän vain ratakiskosta vääntää sinulle, mitä tarkoittaa aikalailla samanlainen. Se ei edelleenkään tarkoita identtistä. Kastike ei muuta muussilaatikkoa täysin eri ruuaksi.
Eri.
Voi lapsikulta. Olen syönyt molempia jo ennen kuin sinä olet syntynyt. Ei se muussin ja jauhelihan sekoitus täysin erilaiksi muutu, vaikka sinne lisää kasviksia ja kastiketta. Saman ruuan eri muunnoksia molemmat. Voihan siihen suomalaiseen versioonkin laittaa kasviksia tai vaikka kastikettakin. Jauhelihakastikkeen jämät toimii ihan yhtä hyvin muussilaatikossa kuin pelkkä jauhelijakin. Sitäkin tullut maistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"paimenen paistos" 😂
Eri.
Olen tosi usein syönyt shephard's pieta, suomalaista versiota en kouluajan jälkeen niin usein, ja niiden makumaailmat ovat niin erilaisia, että etenkin sen takia niitä varsinkin on pitää "aika lailla" samanlaisina.
Että mitä?!?!
Eri.