Mieleni valtaa suru ja epätoivo, kun katson kymmenen vuorokauden sääennustetta.😢
Henki salpautuu kauhusta, kun katson tuota pakkasjaksoa. Vihaan talvea ihan suunnattomasti. Itkettää. Pystyisipä muuttamaan johonkin muualle. Mitä järkeä on asua maassa, jossa suurin osa vuodesta on pelkkää paskaa.
Kommentit (64)
Suomessa on ok olla ehkä touko-syyskuu. Muu aika silkkaa hel vettiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pörssisähkö?
On, mutta puulämmitys onneksi.
Kestä vielä 10 päivää, sitten lauhtuu.
Mulla ei ole aikaa tunteilla, ja pakko sinne on syöksyä, joten kaivan kelkkahaalarin esiin. Sieltä kuoriutuu pukkarilla kuin höyryävän lämmin perhosentoukka kotelostaan. Pääsee paljon helpommalla kuin kerrostamalla.
No, ny on talvi 🌨 minkäs teet
Ei taida vain olla ns lämpimiä maita missä on töitä.
Jotkut tekee Norjassa kolme viikkoa töitä, kaksi vapaalla pätkää.
Asua voi missä vain 🤔
Norjan sää pahempi kuin Suomen
Kaikki Suomen 4 vuodenaikaa ovat ihania. Myös talvi pakkasineen. Täytyy vain pukeutua lämpimästi, kun lähtee ulos. Kaunista ja valoisaa on lumi, kuuraiset oksat: hienoja valokuvauksellisia maisemia. Kevätkin tuntuu paljon upeammalta, kun ensin on ollut lunta ja pakkasta. Itse en voisi kuvitella asuvani jossain ikuisen kesän maassa.
Talvi on perseestä, mutta ei se oikein valittamalla miksikään muutu. Sisua kehiin kyllä se kevät pian koittaa ja helmikuussa aurinkokin alkaa jo selkeästi lämmittää ainakin päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomen 4 vuodenaikaa ovat ihania. Myös talvi pakkasineen. Täytyy vain pukeutua lämpimästi, kun lähtee ulos. Kaunista ja valoisaa on lumi, kuuraiset oksat: hienoja valokuvauksellisia maisemia. Kevätkin tuntuu paljon upeammalta, kun ensin on ollut lunta ja pakkasta. Itse en voisi kuvitella asuvani jossain ikuisen kesän maassa.
Talvi näyttää kauniilta kyllä, jos voi ikkunan takaa lämpimästä vain katsella. Silloin kun pitää mennä kävellen joka paikkaan, eikä ole autoa tai joukkoliikennettä, tämä on kyllä aika pepusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi näyttää kauniilta kyllä, jos voi ikkunan takaa lämpimästä vain katsella. Silloin kun pitää mennä kävellen joka paikkaan, eikä ole autoa tai joukkoliikennettä, tämä on kyllä aika pepusta.
Ohis, mutta minä herään paremmin päivään kun kävelen töihin 20 min pakkasella. Siinä unihiekat viimeistään karisee silmistä.
Äläs ny, ruskea rasvaa aktivoituu kunnon pakkasella ja pian -10 asteessa voi kävellä shortsit jalassa.
Talvihan on ihan parasta aikaa. Ja niin kaunista! Lähde ulos sieltä kotoasi niin näet miten ihana talvi on. Hiihtämään, luistelemaan ymv. Paljon vaan vaatetta päälle.
Normaalia talvea eletään, tosin lunta on tavallista vähemmän ainakin täällä päin Savoa. Eilen oli kaunis aurinkoinen päivä. Sain hienoja luontokuvia.
Mulla on varmaan joku astma tai sydänvika, kun en pysty kunnolla edes hengittämään näillä pakkasilla ulkona.
Kesällä sitten valitat että on liian kuuma.
Suru ja epätoivo? Nyt vähän malttia ylisanoihin. Koetko Suomen talvesta myös traumaattisen kriisin? Miksi et sitten muuta sellaiseen maahan jonka ilmasto sopii sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Normaalia talvea eletään, tosin lunta on tavallista vähemmän ainakin täällä päin Savoa. Eilen oli kaunis aurinkoinen päivä. Sain hienoja luontokuvia.
Juu, normaali talvi, mutta jos vihaa talvea niin ei se paljon lohduta.😅
Kerrankin kunnon talvi. Ihan turhaa valitusta.
Oletpa herkkä ja uniikki.