Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua lapsen varpaiden välejä kutittaa hirveästi!

Vierailija
27.03.2015 |

Mitä se voi olla? Iho irtoilee jonkin verran ja vatpaiden välejä kutittaa. Saako apteekista jotain ilman reseptiä???

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sieni-infektio? Niitä voi tulla jos iho hautuu liikaa, etenkin jos ei suihkun jäkkeen kuivaa kunnolla.

Vierailija
2/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieneltä kuulostaa. Eikä se vaadi edes mitään erillistä hautomista, se tarttuu aika helposti esim. uimahallista jne. Apteekista saa ilman reseptiä niitä nopeasti vaikuttavia sienilääkkeitä, mutta en tiedä sopiiko ne lapselle, koska ovat aika tujua tavaraa. Kun hoidat jalkasientä, muista pestä kylpyhuoneen jne lattiat huolella, koska sieni uusii nopeasti ja tarttuu koko perheelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieni se on. Ihan lamisilla meillä hoidettu 12v ekan kerran. Tosin ohjeen mukaan sitä ei saa käyttää alle 18 vuotiaat, mutta ekalla kerralla kukaan ei kertonut enkä lukenut ohjetta.

Vierailija
4/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mun lapsi on 7 v ja harrastaa uimista!
ap

Vierailija
5/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lääkäriin, koska salkasieni lapsella on harvinainen. Saat kunnon ohjeet miten parantaa, ennaltaehkäistä yms.

Vierailija
6/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla syyhypunkki.
Kutina viittaisi enemmän siihen kuin sieni-infektioon.

Vierailija
7/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vie lääkäriin. Itsellä oli lapsesta aikuisille saakka kun vanhemmat eivät tajunneet kunnolla hoitaa pois. Aika veemäinen vaiva joka ei sitten enää helpolla lähtenytkään ja puoli jalkaa oli ihoa ja kynsiä myöten tulehtunut eikä lähtenyt enää lääkäreiden puolivillaisilla lyhytkuureilla. Niin että ottakaa asia vakavasti ja hoitakaa kunnolla. Vaikka huomaan kyllä viestin sävystä että se tuntuu olevan aikomuskin.

Vierailija
8/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:59"]Voi myös olla syyhypunkki.
Kutina viittaisi enemmän siihen kuin sieni-infektioon.
[/quote]
Itseasiassa sienessä sekä kirvely että kutina on sietämätön. Henkkoht ainakin oli. En sano ettei Ap:n lapsella voisi olla syyhypunkki tietysti. -8

Vierailija
9/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se syyhypunkki vain varpaiden väleissä pysyisi. se leviäisi muuallekin.

Vierailija
10/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puhkesi jalkasieni 8-vuotiaana. Juurikin varpaanvälit kutisi ja niissä näkyi vähän niinkuin "nahkanlähtöä". Se on lapsilla harvinaista, mutta on tutkittu että geeniperimä vaikuttaa myös. Meidän koko isän suvulla jalkasientä.. Kiusallinen vaiva, myös fyysisesti, kosmeettisuudesta puhumattakaan.

Vierailija
11/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea tree oil -tippoja suositteli vyöhyketerapeuttini jalkasieneen. On luonnostaan antibakteriaalinen aine, joka voi auttaa siihen sieneen. Aika tujua tavaraa eli ei voi ainakaan lapselle laittaa suoraan iholle, mutta suositteli jalkakylpyä, johon veteen merisuolaa ja pari tippaa tuota öljyä. Ei ainakaan mulla ole enää kutissut :)

Vierailija
12/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa ja taloyhtiön saunatiloissa lämpimästi suosittelen käyttämään varvassandaaleita tai omia puutarhatossuja tai uimatossuja

Vierailija
13/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipumisaikana ja miksei tietysti muutenkin, voisi olla hyvät sellaiset varvassukat joissa jokaiselle varpaalle on oma kolo, niin eivät pääse hautumaan toisiaan vasten ja näin tekemään suotuisia elinoloja uudelle sienelle

Vierailija
14/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

dactarin pulveri on myös hyvä. Mutta lääkäriin kannattaa viedä. Ensihätään pesu, hyvä kuivaus ja puuvillaiset joustavat sukat. Varpaiden väliin voi laittaa pumpulia tai ohuita puuvillakankaan suikaleita. Lampaanvilla/villalanka on parasta. Varpaan välit saavat hengittää ja näin estetään hautuminen.

Vierailija
15/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kauaa ollut eikä ole kovin monessa varpaanvälissä niin tujua lamisilkuuria ei ehkä tarvitse. Meillä kolme vuotiaalle tuli ja käytettiin aamuisin puuterimaistalääkettä ja yöksi salvaa. Sienilääkkeitä kyllä, muistaakseni vihreävalkoinen paketti, en muista nimeä. Lamisiliä ei saa antaa alle 18-vuotiaille, yrittäisin ensin vähän "hellemmällä" kuurilla. Voit myös käyttää lääkärissä tai kysyä apteekista. Itse sain jälkasienen ala-asteella ja alle 10-vuotiaasta minulla on myö ollut yhdessä kynnessä sieni. Kiitos vanhempien, jotka eivät hoidattaneet olen kärsinyt yli kaksikymmentä vuotta rumasta kynnestä enkä sandaaleja käytä koskaan kesällä. Yhden tujun kuurin söin kerran parikymppisenä ja sieni lähti pois tullen takaisin, en voi käyttää enää, koska maksa ei kestä. Hoida sinä lapsesi nyt hyvin!!

Vierailija
16/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että viet lääkäriin ja hoidat asiallisesti!
Vielä yksi kotihoito vinkki: kieputtaa villalankaa varpaiden väliin! Itse käytin villalankaa varsinkin raskaana ollessani lievempiä varpaidenvälien kutinaan ja auttoi paljon. Raskaana ei voinut sienilääkkeitä ajatella. Jalkahoitajilla ja apteekissa on ihan sellaista villaa, mitä voi kieputtaa, mutta laitoin jämä 7 veljestä -lankaa. Minulla on tosi pulleat tiiviit varpaat, käyttäisin mielelläni varvassukkia jos mahtuisi.
Minulle tulee aina välit pahaksi, jos varpaat muhii kosteassa ja jos ei kunnolla kuivaa.

Vierailija
17/17 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:08"]Hyvä että viet lääkäriin ja hoidat asiallisesti!
Vielä yksi kotihoito vinkki: kieputtaa villalankaa varpaiden väliin! Itse käytin villalankaa varsinkin raskaana ollessani lievempiä varpaidenvälien kutinaan ja auttoi paljon. Raskaana ei voinut sienilääkkeitä ajatella. Jalkahoitajilla ja apteekissa on ihan sellaista villaa, mitä voi kieputtaa, mutta laitoin jämä 7 veljestä -lankaa. Minulla on tosi pulleat tiiviit varpaat, käyttäisin mielelläni varvassukkia jos mahtuisi.
Minulle tulee aina välit pahaksi, jos varpaat muhii kosteassa ja jos ei kunnolla kuivaa.
[/quote]

Apteekissa myydään tuota villaa, yleensä siinä hyllyssä missä on rannetuet yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi