Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhmätyöt on yhtä helvettiä!

Vierailija
26.03.2015 |

Neljän hengen ryhmässä pitäisi tehdä palautettava työ joka vaikuttaa paljon yhden 10-pisteisen kurssin arvosanaan.

Yksi, minä, haluaa tehdä kaikki kunnolla ja saada hyviä arvosanoja. Yhdelle riittää läpipääsy koska "arvosanoilla ei kuitenkaan ole merkitystä". Kaksi muuta olisi periaatteessa kiinnostuneita, mutta ei koskaan suostu tulemaan laitokselle hetkeäkään ennen luentojen alkua ja häipyy täältä heti kun vaan voi. Jos päivän aikana ei ole luentoja, tullaan opiskelijaruokalaan syömään joskus puolenpäivän jälkeen ja sitten laitokselle juoruamaan. Ellei sitten lintsaa kokonaan. Ei puolta puhettakaan että voisi sopia mitään palaverejä, eikä mitään tietoa mitä (jos mitään) muut tekee.

Mitä helvettiä? Miten tällaisten kanssa kuuluu voida opiskella?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google drive on todella kätevä ryhmätöiden teossa. Sinne vaan teet pohjan ja liität kaikki ryhmäläiset mukaan (edellyttää g-mailin sähköpostiosoitetta). Jokainen voi tehdä työtä silloin kun huvittaa ja muut näkevät toisten tuotokset sieltä. 

Tai sitten käytte keskustelua fb:ssä ja jaatte tehtävän niin, että jokaiselle tulee joku osio, mistä kirjoittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on vaan tosiasiassa tapa säästää. Se on karu totuus. Vähemmän opetusta, opiskelijat opettavat toisiaan. Pelottavaa:( mut näin meillä ainakin sote:llä
amk:ssa.

Vierailija
24/25 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis yliopistosta kun joku huutelu, niin meillä ollut 9 "projektia" tällä lukukaudella, niistä voi sit vaan lätkiä hyväksyntöjä niin voi taas vähentää opetusta:(

Vierailija
25/25 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaiset tuntemukset ollu tässä viimiset kolme vuotta. Niin huvittavaa seurata miten joka ryhmätyössä on aina ne samat roolit joka henkilöllä. Joltain on just mummon lonkka murtunut kymmenettä kertaa sopivasti ryhmätyön aikaan ja sitä pitää mennä auttelemaan, toinen taas herää koko ryhmätyön vaihteeksi viimisenä iltana ym..

Mut sit taas on toinenkin puoli. Sillon kun itse ollut näiden “kympin oppilaiden” kanssa samassa ryhmässä, niin mua on pidetty lusmuna, vaikka oon tunnollinen ja aina tehnyt ryhmätöissä kaiken mitä vaaditaan, usein jopa enemmänkin. Ne on niitä ihmisiä näin kärjistäen, jotka suurin piirtein  arvostelee toisen ihmisarvon koulumenestyksen perustella. He ei pysty käsittämään, et ihmiset on erilaisa, tulee eri taustoista ym. Kaikki ei pysty jokasta ryhmätyötä alottamaan viikkoja etukäteen ja satsamaan monia tunteja siihen.

Kuitenki monet käy samaan aikaan töissä, on muitakin ryhmätöitä ym.

Ehkä tarkastelisin omaakin käytöstä, ootko iian perfektionsti, ei siinäkään varmaan mitään vikaa mut ehkä tulevaisuuttakin ajatellen; kumpi on tärkempää tiimityötaidot ja ehkä vähän vaisumpi lopputulos, vai että kaiken haluu tehdä aina itse ja plaaa loppuun. Yksi “kympin oppilas”, jonka kanssa paljon tehnyt ryhmätöitä, ei ikinä luota toisten osaamisen vaan haluaa aina lopuksi koota yksin koko työn. Kyl siinäkin aika aliarvioitu olo tulee. J

Sinuna/ryhmänä laatisin tarkat deadlinet, jolloin jokasen osuus pitää olla valmis, jonka jälkeen yhdessä kokoisitte koko työn. Jos sekään ei auta, ni ehkä sitte kysyt jos saa tehdä koko työn yksin. Jollei käy, niin ehkä vähän relaisin, muutaman ryhmätyön huonompi arvosana ei varmastikaan kaada sun koulumenestystä, jos muuten oot saanut hyviä arvosanoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän