Hematoomasta, onko toistunut?
Minulla oli ekassa raskaudessa hematooma kohdussa ja nyt mietin että onkohan kuinka yleistä että on myös toisessakin raskaudessa?
Taas kun tuntuu tulevan epämääräistä vuotoa...
Kommentit (2)
jäntevän tytön!! Mutta tosiaan, siinä oisko ollu viikolla 8-9 alkoi runsas vuoto, niin runsas että hakeuduin lääkäriin. Olin ihan sata varma, että oli keskenmeno. Mutta kyseessä olikin hematooma n. 8*1 cm. Vuotoa jatkui parin kolmen viikon ajan ja yltyi kun liikuin. Olin ulkomailla ja ohjasivat vuodelepoon ja lisäksi piti syödä lääkettä, joka jotenkin vaikutti verenvuotoon. Mutta kun Suomessa, kättärillä, kerroin näistä " hoidoista" niin väittivät olleen vanhanaikaisia, ja että heillä neuvottaisiin ottamaan vain vähän rauhallisemmin, jos sitäkään. Ja olin silloin samoilla viikoilla kuin sinä nyt ja sanoivat ettei hematoomasta enää oli mitään haittaa.
Hei. En nyt varsinaisesti osaa vastata tuohon uusiutuvuuteen, mutta mulla on nyt toisessa raskaudessa hematooma kohdussa, joka on vuotanut koko raskauden ajan. Nyt siis menossa rv 19+0. Ensimmäisessä raskaudessa ei siis mitään vastaavaa ja meni ihan oppikirjojen mukaan.
Ihan mielenkiinnosta kyselisin että miten sinulla edellinen raskaus meni ja minkäkokoinen hematooma oli? Minulla hematooma nyt vasta lakannut kasvamasta ja vähän pienentynyt edellisestä. Viime kontrollissa koko taisi olla jotain 5x3 cm tai jotain sitä luokkaa.
Ei ole oikein tuttavapiirissä vastaavaa kenelläkään ja tuli itsellekkin aluksi kuin salama kirkkaalta taivaalta että häh, mikä hematooma?
Mutta hyvää jatkoa ja toivottavasti sinulla tässä raskaudessa menee kaikki hyvin ja selviät ilman suurempia vuotoja.
Shande