HUS:in diagnostiikkajohtaja kehottaa vain kaksi rokoteannosta saaneita riskiryhmäläisiä välttämään kontakteja, mikäli toisesta rokotuskerrasta on kulunut yli 3–4 kuukautta!
THL, STM tai hallitus ei ohjeista näin. Ketä pitäisi uskoa?
Kommentit (31)
Noniin, tässä tasoitetaan tietä sille, että kohta uutisoidaan tarvittavan rokotusvälin olevan 3kk.
Nämä korona-ajan uutiset ovat aina edenneet samalla kaavalla. Ensin joku on heittänyt "ohimennen" jonkin tietyn ajatuksen ilmoille ja hetken päästä siitä on tullut vaadittava rajoitus/toimenpide/sääntö.
Riskiryhmäläiset halutessaan suojsutukoot vaikka eristäytymällä, mutta muiden kannattaa jatkaa elämää ja boikotoida passipaikkoja. Niin päästään takaisin normaaliin kun omikronikin on pelkkä nuha.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläiset halutessaan suojsutukoot vaikka eristäytymällä, mutta muiden kannattaa jatkaa elämää ja boikotoida passipaikkoja. Niin päästään takaisin normaaliin kun omikronikin on pelkkä nuha.
Juuri näin. En ymmärrä miksi koko yhteiskunnan pitäisi olla edelleen polvillaan, riskiryhmienhän pitäisi nyt olla rokotteineen suojassa? Jos joku rokotteesta huolimatta pelkää voi itse eristäytyä kotiinsa ja vältellä kontakteja sen sijaan että terveet, hyväkuntoiset ihmiset joutuvat tämän vuoksi lopettaa harrastukset ja kaiken muunkin normaalin elämän.
Muistakaa myös että kolmas rokote alkaa tehota vasta viikon kuluttua rokotuksesta. Malttia, vähentäkää kontakteja. Käyttäkää järkeänne.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, tässä tasoitetaan tietä sille, että kohta uutisoidaan tarvittavan rokotusvälin olevan 3kk.
Nämä korona-ajan uutiset ovat aina edenneet samalla kaavalla. Ensin joku on heittänyt "ohimennen" jonkin tietyn ajatuksen ilmoille ja hetken päästä siitä on tullut vaadittava rajoitus/toimenpide/sääntö.
Ei koske järkeviä asioita. Rajoilla ei ole vieläkään omakustanteista pakkokaranteenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. En ymmärrä miksi koko yhteiskunnan pitäisi olla edelleen polvillaan, riskiryhmienhän pitäisi nyt olla rokotteineen suojassa? Jos joku rokotteesta huolimatta pelkää voi itse eristäytyä kotiinsa ja vältellä kontakteja sen sijaan että terveet, hyväkuntoiset ihmiset joutuvat tämän vuoksi lopettaa harrastukset ja kaiken muunkin normaalin elämän.
Olen rokotettu riskiryhmäläinen ja kanssasi ihan samaa mieltä. Ymmärrän ihan itsekin pysyä poissa paikoista, joissa on korkea tartuntariski. Jos on ihan pakko mennä jonnekin (lääkäriin tms), käytän ffp3-hengityssuojainta. En käy edes kaupassa vaan tilaan ostokseni kotiinkuljetuksella. Mun takiani ei kenenkään muun tarvitse rajoittaa elämäänsä, osaan rajoittaa omaani ihan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläisiä on paljon työelämässä eikä nämä voi eristäytyä kotiinsa.
Rokotteen teho alkaa laskemaan 3 kk kuluttua viimeisimmästä pistoksesta
Siksi rokote on uusittava 3 kk välein
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös että kolmas rokote alkaa tehota vasta viikon kuluttua rokotuksesta. Malttia, vähentäkää kontakteja. Käyttäkää järkeänne.
Vasta 3 viikkoa rokotetusta katsotaan rokotesuojan alkaneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske järkeviä asioita. Rajoilla ei ole vieläkään omakustanteista pakkokaranteenia.
Totta. Tuon nyt pitäisi olla ihan perusedellytys jos meillä kerran leviää kamalan vaarallinen virus jota vastaan suunnitellaan jopa pakkorokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotettu riskiryhmäläinen ja kanssasi ihan samaa mieltä. Ymmärrän ihan itsekin pysyä poissa paikoista, joissa on korkea tartuntariski. Jos on ihan pakko mennä jonnekin (lääkäriin tms), käytän ffp3-hengityssuojainta. En käy edes kaupassa vaan tilaan ostokseni kotiinkuljetuksella. Mun takiani ei kenenkään muun tarvitse rajoittaa elämäänsä, osaan rajoittaa omaani ihan itsekin.
Niin minäkin olen kahdesti rokotettu riskiryhmäläinen ja käyn päivittäin töissä. Suosittelet siis minulle työttömyyttä ja yhteiskunnan elätiksi heittäytymistä? Tehdäänpä kaikki noin miljoona työelämässä olevaa riskiryhmäläistä niin.
Aika paljon näitä riskiryhmäläisiä ilmaantunut kun meilläkin näköjään jo lähes 11% ottanut kolmannen rokotteen. Oletteko kaikki näin sairaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei elämää kestä niin paikka on eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen kahdesti rokotettu riskiryhmäläinen ja käyn päivittäin töissä. Suosittelet siis minulle työttömyyttä ja yhteiskunnan elätiksi heittäytymistä? Tehdäänpä kaikki noin miljoona työelämässä olevaa riskiryhmäläistä niin.
Suosittelen sulle kirurginmaskin sijasta hengityssuojainta, kun olet töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näitä riskiryhmäläisiä ilmaantunut kun meilläkin näköjään jo lähes 11% ottanut kolmannen rokotteen. Oletteko kaikki näin sairaista?
Siinä on kuule yli 60-vuotiaat ja lyhyellä välillä kaksi rokotetta saaneet mukana. Älä huoli, kyllä sinäkin väistämättä joku päivä olet riskiryhmää, pelkästään ikäsi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei elämää kestä niin paikka on eläke.
Ai kun kiva, sinä siis maksat esim. astmaatikolle eläkkeen?
Kua kantaataakn vastuun tuosta pelottelusta ja ahdistuksesta, joka riskirymäläisille voi koitua (ja juuri joulun alla)?
Ei pelko ainakaan terveyttä edistä.
Vierailija kirjoitti:
Omikron on LIEVÄ. !!
Eipäs ole sanoo uudet tutkimukset UK:sta!
Lääkeyhtöiden maksama pelle tuokin. Eipä muut juuri julkisuuteen pääsekään.