Osaatko antaa neuvoja??!!
Tilanne pääpiirteissään tämä:
- avopari, kolme lasta, yhteinen omistusasunto josta vielä velkaa jäljellä.
- perheen mies epävakaa päihteidenkäyttäjä. Arvaamaton ja väkivaltainen. Muu perhe pelkää häntä.
- perheen äiti on vihdoinkin saanut tilanteesta tarpeekseen kun lapsetkin pyytävät muuttoa pois isän luota.
Perheen äidin ongelma/kauhukuva:
- hänellä ei ole ylimääräistä rahaa, joten ei voi noin vaan vuokrata asuntoa.
- ei todellakaan uskalla sanoa perheen isälle että haluaa eroa, koska pelkää todella arvaamattoman miehen reaktiota.
Miten kannattaisi mielestäsi edetä? eroilmoituksen jälkeen ei yhteiselo tule kysymykseen.
KIITOS JOS OSAAT VASTATA!!
Kommentit (9)
Äiti pakkaa lapset mukaan ja menee aluksi vaikka vanhempiensa luoksi
Ahdistaa sekin ajatus että mies varmaan tuhoaa yhteistä omaisuutta suutuspäissään sillä välin kun puoliso ja lapset ovat evakossa...
:-( ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]Ahdistaa sekin ajatus että mies varmaan tuhoaa yhteistä omaisuutta suutuspäissään sillä välin kun puoliso ja lapset ovat evakossa...
:-( ap
[/quote]
Se on vaan tavaraa
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:04"]
[/quote]
vanhempia ei ole. eikä turvaverkkoa lähellä.
Mitä luulette että auttaako sosiaalitoimisto esim vuokratakuussa niin että sen voi maksaa takaisin kun yhteinen asunto on myyty?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:04"]
[/quote]
vanhempia ei ole. eikä turvaverkkoa lähellä.
[/quote]
Lähe sitten kauas, ehkä jopa parempi
Mä pakkaisin vaivihkaa, pikkuhiljaa ja kiikuttaisin tärkeimpiä juttuja vaikka juuri vanhemmille tai ystävien luo. Jätä kaikki muu, otat vain tärkeimmät.
Lopulta lähette muksujen kans salaa. Tai kenestä tässä nyt sitten onkin kysymys. Kyseletkö ystäväsi puolesta vai oletko itse tuossa vaikeassa tilanteessa...
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:08"]
Mä pakkaisin vaivihkaa, pikkuhiljaa ja kiikuttaisin tärkeimpiä juttuja vaikka juuri vanhemmille tai ystävien luo. Jätä kaikki muu, otat vain tärkeimmät.
Lopulta lähette muksujen kans salaa. Tai kenestä tässä nyt sitten onkin kysymys. Kyseletkö ystäväsi puolesta vai oletko itse tuossa vaikeassa tilanteessa...
[/quote]
kysyn ystävän puolesta. Autan minkä pystyn. majoittaisin luokseni, mutta lasten koulu ja ystävän työ on liian kaukana.
Ainakin tavaraa ystävä voisi varmaan vaivihkaa tuoda sinulle turvaan?
Ensi- ja turvakotiin jos ei muuta paikkaa ole. Itse onneksi sain mennä äidilleni lapsen kanssa siksi aikaa kun asunto löytyi. Äläkä kerro erosta yksin jos mies on väkivaltainen!!!