Voiko koronarokotuksen ottaa jos on ollut flunssassa juuri?
Ja jos on vielä rokotuspäivänäkin?
Luin että kuumeessa ei voi mennä, mutta muuten ei haittaa vaikkaolisi koronakin samaan aikaan tai ollut juuri?
Mulla on ollu flunssaa (ei kuumetta, ei särkyjä, ei kurkkukipua), tiistaina ois kolmas koronarokote.
Huomenna voin ostaa koronakotitestin, mutta ihan tavallista flunssaa ja köhää mietin että pitääkö siitä parantua ensin täysin?
Anteeksi että kysyn, ärsyttää itseäkin jo kaikki korona-aloitukset kun oikein muuta ei enää meinaa ollakaan, ja nyt teen itse yhden. 😬
Kommentit (19)
kysy terveysasemalta sen sijaan että kysyt täältä, tollo
Ei nyt saa mennä oireisena. Sehän kysytään siinä ovella. Ja kannattaa varmistaa, jos onkin korona, niin ei ole hyvä ottaa kolmatta heti. Se voi olla rokotetulla tosi lievä, oireetonkin tietty.
Testiin ja peru aikasi ajoissa, että joku muu saa sen.
Minä olin just parantunut ja menin. Tiistaihin on vielä aikaa. Peru maanantaina, jos vielä tuntuu sairaalta.
Mutta koronan sairastaminen vastaa kolmatta piikkiä. Ei sitä heti kannata ottaa.
Voi tulla voimakkaammat oireet siitä rokotteesta jos menee kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Teen kotitestin. Ja siirrän aikaa jos on positiivinen.
Halusin vain tietää että pitääkö tavallisen flunssan takia siirtää vai ei.
Kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista ni ei ole helppo tietää
Ap
Minkä tahansa rokotteen ottaminen, ei vielä sairaudesta täysin toipuneena, on todella tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin just parantunut ja menin. Tiistaihin on vielä aikaa. Peru maanantaina, jos vielä tuntuu sairaalta.
Näin varmaa teen, mutta mieluummi peruisin netin kautta ni se pitää perua 48h aikasemmin.
Katotaan nyt millai olo kohenee. Enää ei ole kuin köhäkohtauksia. Viime viikol oli räkää ja nenä tukossa.
Ap
Kyllä, minkä tahansa puolustusjärjestelmää rasittaneen tekijän takia on järkevää siirtää 1-2 viikolla. Normaalisti ihminen kestää rokotteen hiukan heikossakin jamassa, ei vielä täysin toipuneena, mutta joku harva ei kestä, ilman pysyviä neurologisia ongelmia. Miksi riskeerata?
Menee jopa 2 viikkoa parantua flunssasta täydin. Vaikka oireet kestäis n. 3 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä minä aina tunnollisesti perun aikani mihin vaan, jos en pääsekään paikalle. 👍
Ap
Et tarvitse mitään testejä. Kun siirrät ajan joulun jälkeen, ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt saa mennä oireisena. Sehän kysytään siinä ovella. Ja kannattaa varmistaa, jos onkin korona, niin ei ole hyvä ottaa kolmatta heti. Se voi olla rokotetulla tosi lievä, oireetonkin tietty.
Riippuu missä rokotetaan. Toisen rokotteen sain neuvolan tiloissa, ei siellä kukaan seiso ovella.
Urheiluhallilla kun otin ensimmäisen, siellä oli vartiot vastassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse mitään testejä. Kun siirrät ajan joulun jälkeen, ja sillä selvä.
Näin yritän nyt tehdä.
Kiitos kaikille vastauksista. Parempi tosiaan mennä vasta kun köhäkin poissa.
Siirrän heti aamul, tai jo tänää jos jaksan enää tiirailla salasanoja. 😴
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varmaa teen, mutta mieluummi peruisin netin kautta ni se pitää perua 48h aikasemmin.
Katotaan nyt millai olo kohenee. Enää ei ole kuin köhäkohtauksia. Viime viikol oli räkää ja nenä tukossa.
Ap
"Samanaikainen sairaus
Rokotteen antamista on lykättävä, jos rokotettavalla on akuutti vaikea kuumesairaus tai akuutti infektio. Lievä infektio ja/tai matala kuume eivät ole syy viivästyttää rokottamista."
Lähde: https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/comirnaty-ep…
Riippuu siitä et minkä kasvin juuri olit
Ei flunssaan ole rokotetta.