Mikä auttaa yöheräilyyn?
Minä nukahdan helposti, mutta herään aamuyöllä klo 2-4 aikaan enkä saa nukuttua sen jälkeen. Mikä siihen auttaa? En haluaisi mennä lääkäriin ja kysyä unilääkereseptiä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämen hakkaamisen lisäksi olen hikinen. Hiukset ovat ainakin päänahasta hiestä märät.
Selvä vaihdevuosien oire. Itse olen herännyt aamuöisin koko elämäni, ja nyt vv pahentaa tilannetta. Sydämen muljahtelu, yöhikoilu ja yöherääminen ovat kaikki vv oireita. Mene lääkäriin, ehkä verikokeet ja korvaushoito.
19-vuotiaalla vaihdevuodet? Höpö höpö. Itselläni oli 40 v nuo oireet ja johtuvat kilpparin vajaatoiminnasta. Loppuivat kun sai lääkityksen.
Nykyään harvon tulee edes unilääkkeitä lekurilta. Laittavat yleensä mirtatsapiinia tai melatoniinia vaan.
Tosin kyllä nuo toimii monilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenelläkään ole tästä kokemuksia?
Ikävä kyllä on kokemuksia. Lisäksi nuorin lapsi (ikä, missä pitäisi jo nukkua yöt hyvin) heräilee myös.
Melatoniinia olen kokeillut, osa merkeistä ok, mutta viimeisimmällä kokeilulla heräsin parina aamuna kovaan "toispuolipäänsärkyyn". Saattoi tietysti olla muitakin syitä kivulle.
Jätä kaikki kofeiinipitoiset nautintoaineet pois elämästä, kahvi ja tee ainakin kokeeksi.
Stressihän tuota tekee,ja siihen auttaa stressin poistaminen, mutta se on hankalampi juttu sitte.
Ei sitä yöllä tartte sokeria syyä yms. Jossain harvinaisessa asiassa ehkä .
Toki hyvät elintavat vaikuttaa nukkumiseen aina.
Yöllistä hypoglykemiaa epäilen. Verensokerit alhaalla. Kokeile pitää sängyn vierellä esim.mehulasi tai hedelmä ja juo/ syö se, jos heräät.