Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. koronarokotus ja huono tiedotus

Vierailija
16.12.2021 |

Kuulun riskiryhmään 2 ja olen monta viikkoa odottanut että tulisi julkisesti tieto siitä koska sen kolmannen rokotteen saa hakea. Alkuviikosta uutisoitiin siitä miten joku on mennyt liian aikaisin hakemaan sitä kolmatta, kun viisi kuukautta ei ole tullut täyteen toisesta rokotteesta. Tänään sain ajan varattua, ja vaikka olen täysin toimintakykyinen ihminen joka osaa lukea ja seurata ohjeita, meni 20 minuuttia saada selville Helsingin kaupungin sivuilta että saako sen rokotteen nyt oikeasti. Ihan helvetin sekavaa menoa. Tämän vuoden puolelle ei ollut aikoja kuin yksi kappale - vuoden viimeisenä päivänä. Se sopii minulle kyllä. Mutta hankalaksi on tehty ja se 5kk ylittyy itselläni reilusti kun missään ei ole avoimesti kerrottu tästä että aikoja saa jo varata. Jos ne haluavat meitä niin rokottaa niin miten on mahdollista että riskiryhmään kuuluvan pitäisi itse tutkia erikseen näitä sivustoja - todella moni ei varmasti toimi kuten minä ja käytä tähän aikaa ja voimia, joko siksi etteivät halua tai siksi etteivät jaksa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä sulkemisajan lähellä Jätkäsaaren ylijääneitä rokotteita.

Hei, osaatko kertoa tästä lisää, jaetaanko oikeasti loppupäivästä ns ylimääräisiä pois ilman ajanvarausta?

Vierailija
22/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Kuulun ykkösriskiryhmään ja kävin kaksi viikkoa sitten influenssarokotuksessa. Kysyin, saisinko samalla sen koronarokotteen. En saanut, koska toisesta rokotteesta pitää olla kulunut vähintään puoli vuotta. Nyt ihan hetkessä tieto onkin muuttunut niin, että kolmannella rokotuksella on kiire, ja viisi kuukautta riittää. 

Ap tässä. Tosi kurjaa että olet juuri tuossa vaiheessa ollut rokotteella kun tätä tietoa ei ole vielä tullut. Harmillinen tosiasia on että tätä tietoa on nyt odotettu viikkoja ja on tiedetty että jossain vaiheessa se tulee. Nyt se on tullut - mutta missään ei kerrottu tästä. Seuraan esimerkiksi Helsingin Sanomia joka päivä, olen ihan tilaaja, mutta tästä asiasta ei ole kerrottu millään tavalla missään.

Ei Hesaria kiinnosta muu kuin pääministerin biletys ja Kokoomuksen galluptulos :D

Olen itsekin selvitellyt tätä ja todennut, että kunnissa on jonkinlainen tiedotusongelma. Ehkä siellä on väsytty jo.

Toisaalta ikävästi osui tämä uusi muunnos joulun alle ja jouluun, kun hoitoväellä piti ansaitut lomat pyörähtää käyntiin. Kolmas rokotekierros aiheuttaa lomien perumisia ja mahdollisesti lakimuutoksia ja kansanedustajatkin on varautuneet tulemaan jouluna töihin, mikä on aika harvinaista.

Eipäs hötkyillä, ei tämä edelleenkään ole pikamatka vaan maraton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, osaatko kertoa tästä lisää, jaetaanko oikeasti loppupäivästä ns ylimääräisiä pois ilman ajanvarausta?

Minä sain sieltä. Olen siinä sopivasti lähellä töissä.

Vierailija
24/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sait kolmannen rokotteen? Kuulostaa helpolta tavalta, mistä tiesit mennä sinne kysymään ja miten käytännössä menettelit kun menit hakemaan rokotteen?

Vierailija
25/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ohjeistus rokottaa niin paljon kuin löytyy rokotettavia. Ennen päivän loppua jää aina yli rokotuspäivänä kipeinä olevien ja aikansa peruuttamatta jääneiden annoksia, koska oireisena ei saa tulla rokotettavaksi.

Vierailija
26/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sait kolmannen rokotteen? Kuulostaa helpolta tavalta, mistä tiesit mennä sinne kysymään ja miten käytännössä menettelit kun menit hakemaan rokotteen?

Sain vinkin. Ei ole synti käydä kysymässä.

Vierailija
27/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Kuulun ykkösriskiryhmään ja kävin kaksi viikkoa sitten influenssarokotuksessa. Kysyin, saisinko samalla sen koronarokotteen. En saanut, koska toisesta rokotteesta pitää olla kulunut vähintään puoli vuotta. Nyt ihan hetkessä tieto onkin muuttunut niin, että kolmannella rokotuksella on kiire, ja viisi kuukautta riittää. 

Ap tässä. Tosi kurjaa että olet juuri tuossa vaiheessa ollut rokotteella kun tätä tietoa ei ole vielä tullut. Harmillinen tosiasia on että tätä tietoa on nyt odotettu viikkoja ja on tiedetty että jossain vaiheessa se tulee. Nyt se on tullut - mutta missään ei kerrottu tästä. Seuraan esimerkiksi Helsingin Sanomia joka päivä, olen ihan tilaaja, mutta tästä asiasta ei ole kerrottu millään tavalla missään.

Ei Hesaria kiinnosta muu kuin pääministerin biletys ja Kokoomuksen galluptulos :D

Olen itsekin selvitellyt tätä ja todennut, että kunnissa on jonkinlainen tiedotusongelma. Ehkä siellä on väsytty jo.

Toisaalta ikävästi osui tämä uusi muunnos joulun alle ja jouluun, kun hoitoväellä piti ansaitut lomat pyörähtää käyntiin. Kolmas rokotekierros aiheuttaa lomien perumisia ja mahdollisesti lakimuutoksia ja kansanedustajatkin on varautuneet tulemaan jouluna töihin, mikä on aika harvinaista.

Eipäs hötkyillä, ei tämä edelleenkään ole pikamatka vaan maraton.

Kuka tässä keskustelussa hötkyilee? Ei Kiuru ole tässä keskustelussa mukana. Tässä on kysymys siitä miksi rokotuksiin ensisijaisesti oikeutetuille ei informoida mitenkään siitä että aika ajanvaraukseen on koittanut.

Vierailija
28/28 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ohjeistus rokottaa niin paljon kuin löytyy rokotettavia. Ennen päivän loppua jää aina yli rokotuspäivänä kipeinä olevien ja aikansa peruuttamatta jääneiden annoksia, koska oireisena ei saa tulla rokotettavaksi.

Tämä kaikki on jo tiedossa eikä tästä ole mitään apua. Onko jotain tiettyjä päiviä joina rokotteita jää enemmän yli ja kannattaisi tulla kokeilemaan, ja miten se käytännössä tapahtuu että joku tulee kokeilemaan onko niitä jäljellä. Yleisesti on ollut jo pitkään tiedossa että ylimääräiset voidaan antaa jollekulle jolla ei ole aikaa, mutta tarkoitatko siis että ne jaetaan tällä hetkellä kelle tahansa joka haluaa rokotteen vai ainoastaan 3. annokseen jo oikeutetuille vai kenelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä