Miksi osa ihmisistä ei pysty/kykene olemaan työelämässä?
Ei kauan, vain muutaman vuoden ja sitten luistetaan? Mikä ongelma on olla töissä?
Kommentit (64)
Joko laiskoja tai feikkaajia. Kaiken maailman "masennuksia"
Ehkä siksi että, ei terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty.
Lisäksi monet matalapalkka-alan 0h ja pätkätyöt ei motivoi monia.
Olen työelämässä omassa yrityksessäni. Jos ei olisi ollut mahdollisuutta työskennellä näin niin en olisi työelämässä ollenkaan.
En siedä sitä että asioita ei saa tehdä omalla tavallaan enkä sitä että joku muu määrittelee mitä, miten ja milloin teen.
Kun saan päättää asioista itse, olen tehokkaimmillani ja parhaimmillani. Eli päätän nyt itse mihin vuorokauden aikaan teen töitä ja missä.
Näissä loisijoissa on usein vielä sellainen hauska puoli, että he ovat sairaalloisen kateellisia muiden isoista tuloista. Itkevät tuloeroista.
Ovat niin tyhmiä, etteivät tajua hyvin toimeentulevien maksavan heidän loisimisensa.
Toivottavasti Suomeen saadaan oikeistohallitus ja kaikki notkuja potkitaan töihin tai sitten asumaan kaduille.
Vierailija kirjoitti:
Näissä loisijoissa on usein vielä sellainen hauska puoli, että he ovat sairaalloisen kateellisia muiden isoista tuloista. Itkevät tuloeroista.
Ovat niin tyhmiä, etteivät tajua hyvin toimeentulevien maksavan heidän loisimisensa.
Toivottavasti Suomeen saadaan oikeistohallitus ja kaikki notkuja potkitaan töihin tai sitten asumaan kaduille.
Persuja ei äänestä enää kukaan sitten kun huomataan että Persut kannattavat tuloeroja ja sosiaaliturvan poistamista.
Kokoomus kannattaa ammattikoulutuksen alasajoa ja halpatyövoiman tuomista Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työelämästä on tehty täysin epäinhimillistä ja romutettu koko työssäkäynnin idea, eli toimeentulo? Kaikki nämä nollasopimukset, vuokratyöt, määräaikaiset, kokeilut ja palkattomat harjoittelut, joita ketjutetaan.
Mistä lähtien on ollut oikein edellyttää, että ihmiset tekee töitä ilmaiseksi, tai sellaisilla ehdoilla, joilla eivät pysty työllä itseään elättämään? Mistä lähtien on ollut reilua vaatia, että hyvin yksinkertaiseen suorittavan tason työhön pitää olla korkeakoulutus ja vuosikausien kokemus? Sitten itketään työvoimapulaa ja postaillaan 5h/vk työilmoituksia mol:iin. Ja haukutaan työttömät tietty.
Määräaikainen just hyvä, saa hengähtää kotona välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työelämässä omassa yrityksessäni. Jos ei olisi ollut mahdollisuutta työskennellä näin niin en olisi työelämässä ollenkaan.
En siedä sitä että asioita ei saa tehdä omalla tavallaan enkä sitä että joku muu määrittelee mitä, miten ja milloin teen.
Kun saan päättää asioista itse, olen tehokkaimmillani ja parhaimmillani. Eli päätän nyt itse mihin vuorokauden aikaan teen töitä ja missä.
Sama. Minua stressasi aina valtavasti esimiehen antamat deadlinet ja olin silloin myös hyvin tehoton työntekijä. Nyt yrittäjänä työtä ja vastuuta on paljon paljon enemmän, mutta stressiä on itseasiassa paljon vähemmän kun tietää olevansa oman yrityksensä herra. Se tekee myös iloisemmaksi ja minusta onkin mielekästä mennä maanantai aamuna töihin.
Eräs tälläinen sanoi minulle suoraan että ei halua tehdä asioita toisen määräämänä. On hankala ihminen, itsekäs, kaksinaamainen, esittää parempaa ja hyvin materialistinen. Perusti oman yrityksen mutta ei saa työntekijöitä (tunnetaan piireissä), näyttää ettei yritys pääse eteenpäin yksin.
Tosin eräs toinen oli taas liian empaattinen ja väsyi ihan liikaa töissä. Vaihtoi alaa täysin ja nyt jaksaa kun työssä on henkisesti kevyttä.
Kaikilla ei kestä kasetti ja työelämä tuo ensin univaikeuksia ja sitten mielenterveysongelmia.
Mikä ihmeen järki siinä on että tavallinen työpaikka vaatii yksilöltä jotain mieletöntä sitkeyttä ja kestämistä? Mielekäs työ ja toimeentulo ovat kuitenkin ihmisen perustarpeita eikä niiden pitäisi olla mitään olympialajeja.
mut kun vireä politrukki sano että pitää mennä kadulle istumaan. nyt ei naapuritkaan anna mitään lainaks tulee kamala joulu.menen perse jäässä istumaan jos ees politrukki tulisi panemaan.
Olen miettinyt samaa. Tunnen todella monta etenkin naispuolista ihmistä, jotka eivät elämässään vaan kykene normaaliin 37,5h työviikkoon. Liian raskasta.
Koska olen seksi ja rakkausaddikti. Ajattelen seksiä ja naisia koko valveilla olo aikani. Käyn maksullisista helpottamassa oloani. Kokeilin terapiaakin, ei auttanut. Olen saanut potkut mm seuraavista syistä. Yrittänyt iskeä kaikkia naispuolisia työkavereita. Yrittänyt saada pomolta piparia. Vetänyt käteen ruokatunnilla kaikkien nähden..
Vaikeita MT-ongelmia luultavasti. Monilla iäkkäämmillä voisi olla vaikeaa myös olla jaloillaan tai tehdä muuta fyysistä työtä. Talo saattaa olla muuttotappioalueella, olisi liian kallista muuttaa esim uudellemaalle. Siinä muutama syy.
Näyttää siltä että vakavasti sairastuminen maistuisi monelle palstalaiselle. En kyllä ymmärrä miksi? Sen verran kateellista porukkaa täällä on. Onko teillä yleisestikin noin paha olla? En jaksa ymmärtää koska itseäni ei tuollainen katkeruus kiinnosta, toivon sairaille ja työkyvyttömille jaksamista, toivotan myös paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saan päättää asioista itse, olen tehokkaimmillani ja parhaimmillani. Eli päätän nyt itse mihin vuorokauden aikaan teen töitä ja missä.Sama. Minua stressasi aina valtavasti esimiehen antamat deadlinet ja olin silloin myös hyvin tehoton työntekijä. Nyt yrittäjänä työtä ja vastuuta on paljon paljon enemmän, mutta stressiä on itseasiassa paljon vähemmän kun tietää olevansa oman yrityksensä herra. Se tekee myös iloisemmaksi ja minusta onkin mielekästä mennä maanantai aamuna töihin.
No näinpä.
Minullekin suorastaan naurettiin minkä riskin otan kun hyppään ns. tyhjän päälle ja perustan oman yrityksen, koska olin aikoinaan masennuksen vuoksi pitkään sairauslomalla.
No nyt olen jo 5 vuotta tehnyt töitä näin ja masennuksen oireet helpommin hallittavissa kun tiedän että voin tarvittaessa "nollata" silloin kun itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on vain laiskoja. Huh, nyt tiedän ketä täällä pyörii. Tämä selvitti, että täällä pyörii laikat ja saamattomat ihmiset. Sen selvitys onnistui hyvin.
Ai, jos joku ei haluaisi lähteä aamulla töihin, niin tarkoittaa, että haluaa jäädä kotiin laiskottelemaan? Ei kenties tekemään jotain itselleen mielekästä, kuten vaikkapa tarttua moottorisahaan ja kaataa puita, joista sitten tekee polttopuita liiteriin, sensijaan että menisi istumaan kahdeksaksi tunniksi tietokoneen ääreen työpaikalle?
Oletpas yksinkertainen.
Monellako elämäntapatyöttömällä on metsää ja omakotitalo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on vain laiskoja. Huh, nyt tiedän ketä täällä pyörii. Tämä selvitti, että täällä pyörii laikat ja saamattomat ihmiset. Sen selvitys onnistui hyvin.
Ai, jos joku ei haluaisi lähteä aamulla töihin, niin tarkoittaa, että haluaa jäädä kotiin laiskottelemaan? Ei kenties tekemään jotain itselleen mielekästä, kuten vaikkapa tarttua moottorisahaan ja kaataa puita, joista sitten tekee polttopuita liiteriin, sensijaan että menisi istumaan kahdeksaksi tunniksi tietokoneen ääreen työpaikalle?
Oletpas yksinkertainen.
Monellako elämäntapatyöttömällä on metsää ja omakotitalo?
Kuka tässä elämäntapatyöttömistä on puhunut? Puhuin ihan työsskäyvistä ihmisistä, kuten itsestäni, että toisinaan ei jaksaisi/haluaisi töihin mennä, mutta se ei tarkoita että laiskottelemaan jäisi. Toki joskus sekin nappaisi enemmän. Vastasin tosiaan tuon kommentoijan väitteeseen, että tässä ketjussa/tällä palstalla on vain laiskoja ihmisiä.
Kaikk ei kestä loputonta riistoa ja orjuutta. Hyvä niin
Olin 15v töissä suorittamassa vailla saikuttelua ja sitten napsahti, ei hermot kestä enää mitään.