Nainen, kannattaako miehen edes yrittää tehä kotitöitä?
En tiedä pitäisikö taas itkeä vai nauraa, ainakin hymyilyttää vähän... Tulin töistä pari tuntia ennen vaimoa ja hyvänä miehenä siinä latasin pyykkikoneen täyteen ja pesemään, muistin vaimon eilen taas valittaneet ruoan teosta joten teinpä siinä ruoan ja salaatin että kun vaimo tulee lasten kanssa kotiin niin on ruoka valmista. No lopulta se pyykkikone sai ne pyykit pestyä tuossa puoli 8 aikoihin ja vaimo ehti ne ennen mua lappamaan kuivausrumpuun. No Johan oli liikaa pyykkiä, näiden kuivaaminen kestää liian kauan, olis pitänyt olla vähemmän ja nopeampi ohjelma, no nurimpäin käännetyt housut olis pitänyt olla oikeinpäin ja pesupussissa, lasten likaisiin vaatteisiin tahranpoistoainetta. Ei ollut kaukana etten ääneen alkanut nauraa sille selostukselle minkä kuulin🤣 just ja just sain hillittyä... Kannattaako sitä miehen edes yrittää tehä mitään? M36v
Kommentit (44)
Kannattaa asua yksin. Silloin ei ole kukaan neuroottinen eukko ruikuttamassa kotitöistä.
Tuollaisen täyspaskan, lapsen legginnsseistä välittävän vaimon kanssa kannattaa nyt toimia seuraavasti. ÄLÄ pese niitä legginssejä oikeaoppisesti lyhyen ajan sisään. Nyt pidät ansaitun puolen vuoden loukkaantumistauon kotitöistä. Sitten yrität taas uudestaan ja viimeistään huomaat että sinulla on ihan paska vaimo, kun olet pilannut lapsen vedenpitävät kurahousut vettä pitämättömiksi pesemällä ne 90 asteessa. Sitten viimeistään on aika jättää kotityöt kokonaan vaimon huoleksi. Miehen ei tosiaan kannata edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja pesen aina täysiä koneita. En käytä pesupusseja. Vaatteet menee just niin päin koneeseen, kun ne on pyykkikorissa. Useimmiten nurinpäin. Maailma pyörii edelleen, vaikka vaatteet pestään nurinpäin.
Osaan muuten vaihtaa autoon renkaat. VT merkinnällä oleva menee VE jne, jotta renkaat kuluu tasaisesti. Pyörimissuuntaa ei ole ja rengasliikekin on osannut ottaa huomioon outside-merkinnät.
On ihan sama miten renkaat laittaa autoon kunhan ne on kunnolla kiinni. Jos ne kuluu, ostetaan uudet. Noin siis miesten logiikalla.
Sama juttu kuin ennen kuivausrumpuja pyykin ripustaminen narulle. Harva mies osasi sen rouvaa tyydyttävällä tavalla tehdä 😂
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on ne omat pienet tehtävänsä.
mies53v
Näinhän se menee. Jos mies mokaa jossain naisten työssä, virheistä osoittaminen kertoo vain naisen pikkumaisesta luonteesta ja siitä, että koko työ on itse asiassa muutenkin aivan jonnijoutavaa puuhastelua. Jos nainen mokaa miesten töissä, se kertoo siitä että nainen on heikompi astia, johon voi suhtatua ylimielisen alentuvalla huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että vaimosi vaihtaisi renkaat autoon päin persettä ja sitten seisoisi siinä suu auki nauraen kun yrittäisit neuvoa mitä tehdä.
Väärin päin pestyt housut eivät ole turvallisuusriski.
Mutta ne voi mennä huonoksi, ja sitten kuluu rahaa ja aikaa kun pitää ostaa uudet. Jonka säästäisi jos kuluttaisi viisi sekuntia niiden kääntämiseen.
Kyllä mä sen ymmärsin että tytön leggingseissä on sellainen vuori sisäpuolella joka kuluu kun niitä pesee nurinpäin, mutta vahinko se oli. Silti mua vähän naurattaa se kuinka aina pitää valittaa vähän.
Siis sä pilaat lapsesi legginssejä ja sitten vedät en tee mitään enää ikinä -itkupotkuraivarit kun vaimos neuvoo miten ne pysyy hyvänä? Myönnä että etsit vaan syytä pudottaa rukkaset. Kun tarpeeksi huonosti tekee, voi hyvällä omatunnolla jättää koko 💩 vaimon hoidettavaksi 👍. Mitäs neuvoi = nalkutti.
Kiva dramaqueen siellä
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kuin ennen kuivausrumpuja pyykin ripustaminen narulle. Harva mies osasi sen rouvaa tyydyttävällä tavalla tehdä 😂
Joo, kun pyykit myttää narulle kuivumattomiksi mytyiksi jotka joutuu silittämään vaikka hyvin laittamalla ei tarvitsisi, niin sillä lailla huomaa hyvin nopeasti saavansa vapautuksen. Uskon että hyvin moni mies käyttää tätä strategiaa enemmän tai vähemmän tietoisesti. Naisen niskassa on enemmistö kotitöistä. Temppu on tehdä hommat sillä lailla että ne LISÄÄ naisen työtaakkaa, mutta samalla voi itse uhriutua jos nainen valittaa asiasta. Esim vaikka mytätä pyykit narulle niin että ne pakko silittää että kehtaa laittaa päälle. Ja sitten ei kun uhriutumaan ja sitä kautta sohvalle makaamaan kun akka kele vaan nalkuttaa vaikka mies parhaansa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja pesen aina täysiä koneita. En käytä pesupusseja. Vaatteet menee just niin päin koneeseen, kun ne on pyykkikorissa. Useimmiten nurinpäin. Maailma pyörii edelleen, vaikka vaatteet pestään nurinpäin.
Osaan muuten vaihtaa autoon renkaat. VT merkinnällä oleva menee VE jne, jotta renkaat kuluu tasaisesti. Pyörimissuuntaa ei ole ja rengasliikekin on osannut ottaa huomioon outside-merkinnät.
On ihan sama miten renkaat laittaa autoon kunhan ne on kunnolla kiinni. Jos ne kuluu, ostetaan uudet. Noin siis miesten logiikalla.
Kyllä sun täytyy olla joko nainen tai joku muun sukupuolinen. Jokainen mies tietää, että talvirenkaissa ja joissakin kesärenkaissa sillä pyörimissuunnalla on todellakin väliä. Riippuu renkaan rakenteesta. Jos on, niin suunta on osoitettu nuolella ja merkinnällä Rotation. Jos et usko niin heitäppä tälläiset renkaat väärinpäin ja mene kovalla vauhdilla sohjoon tai veteen. Saatat yllättyä
Teet omalla tavallasi. Jos ei kelpaa niin hoitakoon itse.
Kokeile vaikka valittaa jostain miten se tekee asiat niin näet että paskamyrsky nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kun pyykit myttää narulle kuivumattomiksi mytyiksi jotka joutuu silittämään vaikka hyvin laittamalla ei tarvitsisi, niin sillä lailla huomaa hyvin nopeasti saavansa vapautuksen. Uskon että hyvin moni mies käyttää tätä strategiaa enemmän tai vähemmän tietoisesti. Naisen niskassa on enemmistö kotitöistä. Temppu on tehdä hommat sillä lailla että ne LISÄÄ naisen työtaakkaa, mutta samalla voi itse uhriutua jos nainen valittaa asiasta. Esim vaikka mytätä pyykit narulle niin että ne pakko silittää että kehtaa laittaa päälle. Ja sitten ei kun uhriutumaan ja sitä kautta sohvalle makaamaan kun akka kele vaan nalkuttaa vaikka mies parhaansa tekee.
Hyväksi havaittuja konsteja on esim seuraavat: kokkaa mutta jätä keittiöön järkyttävä siivo. Ruoanlaiton variaationa hommaa lapsille omalla keittovuorollasi joka kerta surkeinta mahdollista ruokaa ilman mitään ravintoarvoa/vie Heseen, onhan se iskän oma tapa hoitaa asiat. Äiskän tapa on sitten tylsän vastuullisen aikuisen. Ole välittämättä ruokaväleistä jolloin pienet lapset saa hysteerisiä nälkäkiukkukohtauksia. Imuroi mutta jätä imuroimatta vähänkin hankalat paikat.
No siis. "aina pitää valittaa vähän" koska teit hommat huolimattomasti. Ja koet että on kunniamaininnan arvoinen asia että teit normaalin kotityön? Kerroit aloituksessa että vaimo joutuu patistamaan sinua asioissa. Ei ihme että valittaa kun aikuinen mies ei oma-aloitteisesti tee osaansa ja jos tekee niin huolimattomasti. Sinuna ennenkin ehkä häpeisin hiljaa kun et osaa arjen perusasioita saati tee niitä ilmeisesti läheskään yhtä usein kuin vaimonsa. Sitten kysyt kannattaako tehdä? No mitäs kuule aikuinen lasten isä veikkaat pitääkö kotitöitä tehdä? Vissiin et oo ihan ikätasoiseksi kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että vaimosi vaihtaisi renkaat autoon päin persettä ja sitten seisoisi siinä suu auki nauraen kun yrittäisit neuvoa mitä tehdä.
Väärin päin pestyt housut eivät ole turvallisuusriski.
Mutta taskujen tyhjentämättömyys kivistä, pinneistä, avaimista... Rikkoo pesukoneen. Harmittaa se sekin. Housutkin menee nopeammin rikki tai pilalle, jos ne pesee väärin tai väärän väristen kanssa. Miksi haluat pilata vaatteenne?
Mutta anyway.. Mulla mies tekee ruuan ja tekee tosi hyvää ruokaa. Itse pesen meillä pyykit ja teen pyykkihuollon. Hän hoitaa astianpesukoneen ja imuroi, kun minä pyyhin pölyt ja pesen kylpyhuoneen ja vessan sekä korjaan vuotavaa vessaa ja tukkeutunutta kaivoa. Kun hommat jakaa, on aikaa tehdä molemmilla muitakin kuin kotitöitä. Renkaat mies vaihdattaa ja molemmat kannetaan niitä autoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä aikoinaan ratkaisin tämän pyykkiongelman niin, että mies pesi ja ripusti omat pyykkinsä ihan just sillä tavalla kuin halusi, minä hoidin omani. Kun aikansa oli ihmetellyt harmaiksi virttyneitä valkoisia paitoja, pilalle kutistuneita neuleita, muodottomiksi venyneitä treeniasuja ja kestoryppyyn kuivuneita myttyjä, alkoi lamppu pikku hiljaa säteillä siinäkin päässä. No, oli nuori, juuri äidin helmoista maailmaan irronnut ja kehityskelpoinen, joten sai anteeksi. Nykyään osaa, ja jos ei osaa niin kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaimosi on kohtuuton rutkuttaja. Se joka tekee, päättää miten tehdään.
Mun mies ei ole kanssasi samaa mieltä. 🙂
Terveisin sekasyöjän vegaanivaimo.
En tiedä kannattaako, mutta miksi pitäisi tehdä?
Pesin pyykkiä ja sain samansuuntaisia neuvoja avovaimolta. Mielestäni ne kuulosti järkevältä, ei mulla ole mitään fetissiä rikkoa omaisuutta huvikseni. Eikä mun itsetunto ole kiinni pyykinpesuneuvoista ylipäätään.
Yksi eeppisimpiä esimerkkejä mitä olen ikinä täältä lukenut oli sellainen jossa tuore äiti ei edes tajunnut mitä tapahtuu. Naureskeli vain että miten miehet osaaakin olla niin hölmöjä, hänkin oli pyytänyt miestään tuomaan vastasyntyneelle vaatteet kotiin lähtöä varten synnäriltä ja mies oli kaivanut kaapin perältä kulahtaneimmat sukulaisilta saadut lainabodyt, vaikka kaapissa oli niiden edessä iso pinkka uusia puhtaita bodyja. Niiin-pä. Osaako kukaan arvata miksi mies näin teki 🤔.
Mun isä teki kaikkia kotitöitä, ja piti paskasina sikoina ja uusavuttomina apinoina (ihan näillä sanoilla ja pahemmilla) kaikkia, jotka ei osannut pitää itseään ja nurkkiaan kunnossa & puhtaina. Kieltämättä on vaikuttanut miesmakuun, tulee aika instant vauveli-fiilikset miehestä joka ei osaa kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Pesin pyykkiä ja sain samansuuntaisia neuvoja avovaimolta. Mielestäni ne kuulosti järkevältä, ei mulla ole mitään fetissiä rikkoa omaisuutta huvikseni. Eikä mun itsetunto ole kiinni pyykinpesuneuvoista ylipäätään.
Hienosti yhdet ”väärin päin” pestyt leggingsit eskaloituu, nyt on päästy jo tahalliseen vaatteiden pilaamiseen fetissin takia.
Voi kiesus.
Jokaisella on ne omat pienet tehtävänsä.
mies53v