Tätäkö te rasistit todella haluatte?
http://www.hs.fi/kaupunki/a1427346668905?jako=6c3260e3ddd2a5821addd6d5ebdf0d0f&ref=og-url
Uutisesta puuttuu tekijän etninen tausta!!!! Se olisi nyt tarpeen, miksi HS ei julkaise sitä?
Kommentit (54)
Poliisilla on säännöt mitä kerrotaan missäkin tilanteessa. Ihan sama mitä yksittäinen hyysäri ajattelee. Persut on vain niin yksinkertaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:31"]
Mä en usko, että kuski oli oikea suomalainen, tuntuu oudolta, että oikea suomalainen ajaisi jonkun päälle tahallaan. Veikkaisin tekijää joko natsi-luuseriksi tai rasisti-persuksi. Uhri on vain ollut niin shokissa, että ei ole huomannut katsoa tarkemmin ja luullut oikeaksi suomalaiseksi tai ihmiseksi.
[/quote]No näitä suojatiellä tahallaan yli uutisiahan on joka kuukausi.
[/quote]
No ajatellaan että näin olisi. Emme silti normaalit ihmiset pysty näitä tekoja käsittämään, "miksi joku tekisi näin, MIKSI?" Se että uutisessa esitetään sivullisesti yhtenä motiivivaihtoehtona rasismin, ei pitäisi loukata ketään. Se ei ole fakta, kukaan ei ole niin väittänytkään, mutta se on yksi mahdollisuus joka tuodaan meille lukioille esiin, että pääsisimme lähemmäs vastausta siihen kysymykseen MIKSI.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:43"]
Mä en usko, että kuski oli oikea suomalainen, tuntuu oudolta, että oikea suomalainen ajaisi jonkun päälle tahallaan. Veikkaisin tekijää joko natsi-luuseriksi tai rasisti-persuksi. Uhri on vain ollut niin shokissa, että ei ole huomannut katsoa tarkemmin ja luullut oikeaksi suomalaiseksi tai ihmiseksi.
[/quote]
No ajatellaan että näin olisi. Emme silti normaalit ihmiset pysty näitä tekoja käsittämään, "miksi joku tekisi näin, MIKSI?" Se että uutisessa esitetään sivullisesti yhtenä motiivivaihtoehtona rasismin, ei pitäisi loukata ketään. Se ei ole fakta, kukaan ei ole niin väittänytkään, mutta se on yksi mahdollisuus joka tuodaan meille lukioille esiin, että pääsisimme lähemmäs vastausta siihen kysymykseen MIKSI.
[/quote] tarkoittanet lukiJoille?
[/quote]
[/quote]
Aivan totta, mutta minua ärsyttää kun jotkut pitävät rasisteja ihmisinä, saati suomalaisina. Nuo friikit eliöt eivät kuulu Suomen luontoon, ne ovat haitallisia tuholaiselukoita.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:46"]
[/quote]
[/quote] tarkoittanet lukiJoille?
[/quote]
Kyllä :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:31"]Haha, ainoa valittamisen aihe uutisen innoittamana näyttää olevan se, että miksi nyt sanotaan ulkomaalaistaustainen eikä silloin kun syyllinen on ulkomaalaistaustainen (tiedoksi kaikille, että kyllä se yleensä lukee niissäkin uutisissa). Miksette hyvät ihmiset ole järkyttyneitä että tällaista tapahtuu? Jos kyseessä olisi kantaperäinen lapsi, täällä haukuttaisiin tekijää kuin tekijää alimpaan helvettiin. Miksette voi vain myöntää itsellenne että olette rasisteja ja ihonvärillä on teille merkitystä???
[/quote]
Voihan ulkomaalaistaustainen olla vaikka Venäjältä tai Ruotsista kotoisin. Uhrin ihonväriä ei kerrottu uutisessa. Ja tottakai tällaiset sattumukset ovat kauheita, hulluja riittää kotimaisissakin.
Tästä on juuri ollut kova hulabaloo mm. miesasiamiesten toimesta, tekijän ihonväri ja sukupuoli pitää aina ilmaista, jos siis kyse on värillisestä tai naisesta, valkoihoinen heteromies on se sorretuin osapuoli aina ja kaikkialla eikä ole tarpeen leimata kaikkia valkoisia heteromiehiä lapsen yliajajiksi tai raiskareiksi, vaikka tämä ei päde muihin ryhmiin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:49"]
Tätäkö te suvakit haluatte?
[/quote] Mua niin OKSETTAA kun mä näen vilauksenkin tuosta tyypistä. Ylimielisin ja vastenmielisin ihminen mitä tunnen ja yksi iso syy siihen etten halya somaleihin edes tutustua.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:49"]
Tätäkö te suvakit haluatte?
[/quote] Mua niin OKSETTAA kun mä näen vilauksenkin tuosta tyypistä. Ylimielisin ja vastenmielisin ihminen mitä tunnen ja yksi iso syy siihen etten halya somaleihin edes tutustua.
[/quote]
Miksi? Mua ainaki nauratti tuon läppä :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:49"]Tätäkö te suvakit haluatte?
Somali joka on homojen puolella, ihmettelee homovastaisia mielipiteitä ja trollaa Seppo "Natsitervehdys" Lehtoa? KYLLÄ KIITOS!!! Ihan loistava video, sai nauraa! :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:39"]
Hyvä alku. Parempi olisi ollut jos neekerihuoran saatanasta sikinnyt äpäräpenikka olisi neliraajahalvautunut loppuelämäkseen.
[/quote]
Muistatko ne somalinaiset jotka sosiaalisessa mediassa huoritteli raiskauksen uhria. Olet officially 100x pahempi tai vähintäänkin samaa tasoa. Tätähän sinä et valitettavasti kykene näkemään.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:35"]
Hyysärithän on aina sanonut ettei tekijän etnistä taustaa saa kertoa kenellekään. Oma vika jos olet hyysäri.
[/quote]
Niin mutta miksi palstarasistit eivät nyt huuda että tekijän etninen tausta on kerrottava ja että hesari pimittää tietoja.
[/quote] Mielestäni etsittäesssä jotakuta olisi AINA hyvä kertoa KAIKKI MAHDOLLISET tuntomerkit. Mutta jos poika ei tuntenut ajajaa niin miten he voivat tietää että kuski oli suomalainen, selitäppä mulle se???