Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän henkilökohtainen avustaja kuulu pakkorokotettaviin?

rokottamaton avustaja
16.12.2021 |

Vähän huvuttaa jos näin on. Ihan samalla tavalla avustajat ovat tekemissä asiakkaiden kanssa kuin sairaanhoitajat, lähihoitajat jne.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole hoitsu.

No en ole minäkään, vaan laitoshuoltajana sairaalalla. Mua haluttais kovasti pakkorokottaa

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että tää koskettaa jotain 241325 eri ammattiryhmää eikä vaa niitä kuuluisia hoitsuja?

Laitoshuoltajilla on sentään jonkinlainen kontakti potilaisiin. Toisin on sotelaitosten isojen keittiöiden työntekijöillä, jotka eivät potilaita/asukkaita näekään käytännössä koskaan. Jotenkin silti rokotusvaatimus on saatu ujutettua sinnekin. Olen itse 3x rokotettu, mutta en näe tässä mitään järkeä.

Vierailija
42/51 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Laki koskee riskiryhmän hoitajia. Avustajalla ei ole hoitoalan koulutusta. Ei ole hoitaja. On työsuhteessa usein avustettavaan suoraan.

"Tartuntatautilakiin tehdyn muutoksen myötä vakavan koronavirustaudin riskiryhmään kuuluvaa vammaista henkilöä lähikontaktissa avustavalla henkilökohtaisella avustajalla tulee lähtökohtaisesti olla joko:

koronarokotteen antama suoja taienintään 6 kuukautta aikaisemmin sairastetun ja laboratoriovarmistetun taudin antama suoja COVID-19-tautia vastaan.

Työnantaja voi käyttää avustajana vain erityisestä syystä henkilöä, joka ei näitä edellytyksiä täytä"

Laki koskee myös siivoojia sosiaalipalvelualalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole kaikilla edes mitään hoitoalan koulutusta, joten ei ole pakko. Eikä se duuni herkkua ole, usein jopa aivan perseestä, monella avustettavalla ei ole todellakaan varaa alkaa painostaa asialla kun uutta avustajaa ei välttämättä ihan heti löydy.

Vierailija
44/51 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, kuuluuko avustettava riskiryhmään vai ei. Jos ei avustettavina ole riskiryhmäläisiä, niin ei ole pakko ottaa rokotetta.

Tässä taas valeinformaatiota. Avustajan pitää olla rokotettu.

Olet väärässä.

https://heta-liitto.fi/korona/koronaukk/henkilokohtainenapujakoronaroko…

"Laki koskee kaikkien sosiaali- ja terveyden huollon palvelujen kaikkia tehtäviä, joihin liittyy lähikontaktin aiheuttama tartuntariski COVID-19-taudin vakaville seuraamuksille alttiille asiakkaille tai potilaille. Laki ei siis koske tilannetta, jossa asiakas tai potilas ei kuulu ns. riskiryhmään. 

Jos työhön ei kuulu lähikontaktia riskiryhmään kuuluvaan potilaaseen tai asiakkaaseen, ei työntekijältä voi edellyttää koronarokotetta tai sairastettuun tautiin perustuvaa suojaa. Työntekijältä ei siis voi edellyttää todistusta rokotteista tai sairastetusta koronasta. Näissä työsuhteissa työ jatkuu siten kuin ennenkin. "

Vierailija
45/51 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin sekoa. tuolla heta-liiton sivuilla on että avustettavan taas ei tarvitse ottaa rokotetta, vaikka onkin työnantaja. 

en ole tähän mennessä sairastanut pienintäkään flunssaa saati koronaa, niin en myöskään rokotteita ota. Ja sillä siisti, kuolen vaikka nälkään.

Vierailija
46/51 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että ylipäänsä keltään sitä voi vaatia, kun tutkimukset osoittavat että niillä rokotteilla voi suojella vain itseään. Eli hyvin on osalle saatu aivopestyä faktat pieleen ja vielä lakimuutoskin tehtyä sen perusteella!

Vierailija
47/51 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ehtii varmaan menemään ohi ennen kuin ne saavat rokotemetsästysprosessinsa siihen pisteeseen, että käyvät läpi henkilökohtaisia avustajia...

Vierailija
48/51 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ole kaikilla edes mitään hoitoalan koulutusta, joten ei ole pakko. Eikä se duuni herkkua ole, usein jopa aivan perseestä, monella avustettavalla ei ole todellakaan varaa alkaa painostaa asialla kun uutta avustajaa ei välttämättä ihan heti löydy.

Itse olen Spesion palkkalistoilla ja teen vain lomien sijaisuuksia.

Kyllä Spesio vaati tämän vuoden alusta koronatodistuksen.

Ja ymmärrän täysin, käyn kuitenkin avustamassa monisairaita ihmisiä.

Vierailija
49/51 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, oli tullut se työpaikka uudelleen hakuun, jonka avustaja alkoi vaatia rokotteita. Ei edes tietoa onko riskiryhmää vai muuten vain pelkoinen vaatimassa laittomia pääsyvaatimuksia. Olen siis se kakkossivulla kirjoittanut työnhakija joka joutui perua haastattelun. Siinä nyt saa ihmetellä mistä avustaja näille syrjäkylille.

En ikimaailmassa olisi voinut kuvitella että veljessota tulee uudelleen! Sillä onhan tämä täyttä sotaa ilman fyysisiä aseita, "sinä et ole meidän joukkoa ja vaarannat Suomen turvallisuuden".  Ilmeisesti olen punainen ja saan tosiaan kuolla nälkään ilman että se ketään liikuttaa, koska olenhan niin alhainen olento. Aseina on nähtävästi pelkoraivo ja omamielipidemitäolenkuullutlääkäriensuusta. Lääkäri ei ole kaikkitietävä Jumala.

Olen kyllä vakavasti huolissani ihmisten ajattelukyvystä.  Täytyy tosiaan ihmetellä samoin kuin joku jo tässäkin ketjussa, että minne unohtui se väite "jos olet rokotteen ottanut, olet suojassa". Rokote ei siis toimi, jos ihmiset ovat näin peloissaan.

Vierailija
50/51 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan mitään pakota, mutta voi olla ettei ole vaan töitä.

Vierailija
51/51 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaheeta. Moniko on palkattomalla?