** JOULUNSTAROJEN PERJANTAI-SUNNUNTAI**
Pääsinpä aloittamaan pinon minäkin taas vaihteeksi.
Alla linkki eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8344414&p=&mpage=1&tmode=…
Viimeisessä eilisessä viestissä pohdittiin sitä, olisiko juuri Kultikutri ollut haastattelussa eilisessä Elämä lapselle -konsertissa. Viikot täsmäsivät minunkin mielestäni ja mietin ihan samaa. Minä vain muistelen, että Kultsin vauva olisi ollut vähän pienempi: painoa olisi ollut vähemmän ja pituuttakin vähän vähemmän. Lisäksi vauva oli syntynyt viikko sitten, tosin onhan itse haastattelu voitu tehdä jo ajat sitten.
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Eilen kyllä supisteli vähän, kun olimme esikoisen kanssa monta tuntia liikkeellä ostoksilla. Mukavalta kuitenkin tuntuu aloittaa taas normaaliarki sairasloman jälkeen. Saa vain nähdä, kuinka pitkään sitä herkkua kestää.
Oikein hyvää perjantaita ja viikonloppua jouluntähtösille!
Kommentit (22)
Taidan kirjoittaa ensimmäistä kertaa toukokuun jälkeen...
Viikkoja on jo 29+2, laskettu aika joulukuun 1.
Kuulumisia: sokerirasitus takana, kaksi arvoa ylittyi, joten huomenna käyn neuvolassa hakemassa ohjeet ruokavalioon ja kotimittaukseen.
Sitten parin viikon päästä äitiyspolin konsultaatio.
Tämä on mulle uusi juttu, yksi lapsi jo on, mutta silloin en käynyt edes tuossa testissä, eikä ollut mitään oireita - niinkuin ei kyllä nytkään.
Kesällä oli kovastikin harjoitussuppareita, nyt ei ole ollut moneen viikkoon, sen sijaan yöt on hankalia: yhdellä kyljellä 3-4 tuntia sikeää unta, sitten vaihdan kylkeä ja nukun pari tuntia, sitten on kumpikin jalka ja lonkka niin puutunut ja kipeä, etten enää saa nukutuksi. Tunnin verran jos pysyttelee jalkeilla, niin vois taas mennä takaisin nukkumaan, mutta sitten pitääkin jo kohta herätelllä muksu ja lähteä töihin. Väsyttää, tiedätte varmaan tunteen :)
Nyt meni vähän valitukseksi ja omaan napaan tuijotteluksi. Toivottavasti vuodot pysyvät aisoissa ja supistukset rauhoittuvat, kellä ne vaivat nyt olivatkaan.. onnea myös kultakutrin vauvalle, mikähän tilanne sitten lieneekään.
Voi Iituli noita vuotoja, toivottavasti ovat edelleen ohimeneviä inhotuksia! Joku kärsi verenpaineen alhaisuudesta, voimia sinulle! En edes osaa kuvitella, minkälaista olisi elää moisen vaivan kanssa! Muutenkin kaikki supistelevat ja liitoskivuosta yms kärsivistä hurjasti tsemppiä! Itse en voi kuin olla kiitollinen siitä, miten hyvin menee... Heti kun työt loppui niin loppui supparit yms vaivat (tai sitten esikko vaan pitää niin kiireisenä, ettei ehdi miettiä...), tulehdus tosin uusi eli aloitoin oma-aloitteisesti taas lääkkeen kun en jaksa asiasta hermostua enää, tulihan ne testit kertaalleen otettua ja se on pääasia.
Hieno homma Heini, että duunit helpottaa. Oletkin pitänyt itsesi kiireisenä koko raskauden ajan. Nyt onkin oiva aika hengähtää ja kerätä voimia loppuraskautta, synnytystä ja vauva-aikaa varten! Tiesittekö muuten, että raskaus vastaa maratonia ja synnytys toista moista eli ei murhetta jos ei ehdi liikkumaan hulluna, kyllä tämä kasvava keho pitää omastaan huolta- näin ainakin väittää serkkuni ja minä ainakin hyvillä mielin jaksan muistuttaa niin itseäni kuin lähimmäisiäkin tästä " faktasta" , jonka lähteestä ei tosin ole tietoa ;-)
Siitä päästiinkin painoon... Sitä oli viime neuvolassa rv 23 tullut jo 8kg!!! Nyt tosin tuntuu, ettei paljon ole voinut tulla, sillä esikko pitää liikkeessä ihan koko ajan. Huomenna on aamulla neuvola, eli siellä selviää tarkemmin. Tulen sitten viimeistään illalla kertomaan niitä kuulumisia.
Meillä oli asunnosta eka näyttö tänään ja hyvin oli mennyt, saa nähdä päästäänkö (?) muuttopuuhiin vielä ennen joulukuuta...
Nyt iltapalalle ja nukkumaan, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Tiina 28+3