Tavaroiden jemmaamisesta kirpputorille
Tuli tuossa taannoin täällä olleesta kirpputorijemmaaja-keskustelusta mieleen tämä:
Eilen kävin illalla Lanttilassa tuomassa paikalleni tavaraa ja siinä järjestellessä huomasin vastapäätä (seinän puoleinen rivi, sisäänkäynnin puolella) olevalle paikalle menevän nuoren naisen, joka kumartui paikkojen väliin ja kaivoi loosin ja seinän välistä jotain. Siellä oli joku korun näköinen, jonka kanssa hän lähti kassalle. Seurasin perässä ja kassajonoon näytti tyttö asettuvan. Kyseisellä paikalla ei ollut kummallakaan alennusmyyntiä ja tavara noudettiin siihen malliin, että tiedettiin varmasti mitä haettiin ja mistä. Ei sinne kukaan vahingossa kyykisty kaivelemaan pölyistä koloa.
Taisi jollain paikalla olla alkanut alennusmyynti. Tavaraa ei varasteta, vaan se jemmataan odottamaan alennusmyyntiä. Jos ei tule, niin jätetään varmaankin jemmaan, jolloin alkuperäinen myyjä luulee sitä varastetuksi. Jossain vaiheessa siivooja laittaa sen sitten roskiin tai SPR:lle meneviin tavaroihin.
Olisin mennyt sanomaan myyjille, mutta rohkeus ei riittänyt ja nainen näki minut, joten pelkään, että omat myynnissä olevat lasiesineet on sen jälkeen rikottu paikalle, jos menen kantelemaan tai paikka on joka päivä sotkettu laittamalla joku takki tavaroiden päälle kostona.
Kommentit (15)
Lukiko sulla otsassa loossisi numero vai mistä nainen olis tiennyt sotkea juuri sun tavarat?
Tässä jälleen yksi syy etten ikinä tule ottamaan myyntipaikkaa jota en ole valvomassa. En myöskään jaksa käsittää näitä "alennusmyyntejä" kirppiksellä, kannattaa laittaa vaan suoraan se hinta millä tavarasta on valmis luopumaan. Kuten taas näemme ihmisten itsekeskeisyys on loputon ja alennusten kyttääminen (johon jotkut ajattelemattomat myyjät ovat ostajat opettaneet) johtaa törkeisiin ylilyönteihin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:10"]
Lukiko sulla otsassa loossisi numero vai mistä nainen olis tiennyt sotkea juuri sun tavarat?
[/quote]
Jos olen käytännössä vastapäätä loosia ja hän näkee minut, niin ei tarvitse olla Einstein, jotta tietää paikkani numeron. Varsinkin kun vastapäinen paikka oli tyhjä.
Myymälävarkaat kostavat lähes aina sen, jos jäävät kiinni (rikkovat pakkauksia, vievät kylmätuotteita lämminhyllyyn tai tekevät muuta kiusaa) kauppiaalle. Olen ollut kaupassa töissä ja tätä tapahtui jatkuvasti. Joskus kun muuta asiaa katsottiin valvontakamerasta, huomattiin, että tuossahan se viime viikon myymälävaras vie sisäfilepaketin karkkihyllyyn ja jättää siihen aivan tarkoituksella.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:16"]
Tässä jälleen yksi syy etten ikinä tule ottamaan myyntipaikkaa jota en ole valvomassa. En myöskään jaksa käsittää näitä "alennusmyyntejä" kirppiksellä, kannattaa laittaa vaan suoraan se hinta millä tavarasta on valmis luopumaan. Kuten taas näemme ihmisten itsekeskeisyys on loputon ja alennusten kyttääminen (johon jotkut ajattelemattomat myyjät ovat ostajat opettaneet) johtaa törkeisiin ylilyönteihin.
[/quote]
Siinä aiemmassa keskustelussa joku pölvästi kyseli onko laitonta jemmata kirpparilla tai kaupassa tuotteita odottamaan alennusmyyntiä. Ilmeisesti Tarjoustalossa aletuotteita laitetaan jemmaan, jotta mammat varmasti saavat omansa, koska firma ilmoittaa alennuksista päiviä etukäteen jaettavassa lehdykässä.
Varmasti kirpparimyyjistä on kivaa, kun esimerkiksi siellä Lanttilassa on pöytien varaustilanne luettavissa netistä. Mammat kyttäävät kenen pöytä on loppumassa ja käyvät sitten jemmaamassa kaikki ne tuotteet, jotka haluavat ostaa alennuksella jonnekin kirpparin rakenteisiin, kun olettavat viimeisinä päivinä olevan -50%:n hinnat. Yhden huonekalun laatikossa oli kerran PS3-peli, kun kokeilin onko laatikko jäykkä vai ei. Vein sen myyjän paikalle, kun ajattelin että joku lapsi on sen sinne tuonut (oli vielä laatikon takaosassa), mutta taisi sekin olla alennusmamman piilopaikka.
Kävin tänään sanomassa Vantaan Lanttilan kassalla asiasta. Kiittivät kohteliaasti tiedosta.
Kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:23"]
Kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta.
[/quote]
AP tarkoittanee tätä keskustelua (jemma ja lanttila hakusanoilla löytyi). http://www.vauva.fi/keskustelu/4408039/ketju/onko_tama_vaarin
Vasemmistolaisten mielestä rikkailta saa viedä vaikka kaiken. Kirpputorimyyjäkin on näille rikas porvari, jolta voi vähän varastaa.
Sen ainoan kerran kun olen Lanttilassa käynyt sattui olemaan viikonloppu, ja kassalle oli puolen tunnin jono! Kyseinen jemmaaja on saattanut kätkeä löytönsä viikolla noudettavaksi välttääkseen jonotuksen (mikä myöskään ei ole reilua).
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:50"]
AP tarkoittanee tätä keskustelua (jemma ja lanttila hakusanoilla löytyi). http://www.vauva.fi/keskustelu/4408039/ketju/onko_tama_vaarin
Vasemmistolaisten mielestä rikkailta saa viedä vaikka kaiken. Kirpputorimyyjäkin on näille rikas porvari, jolta voi vähän varastaa.
[/quote]
Mukavat 217 alapeukkua.
Ainakin jos jemmaa niitä löytökoriin Lanttilassa, niin tavara menee SPR:lle pahimmassa tapauksessa, jos myyjiä laiskottaa. Varmaan helvetin kivaa myyjästä, että joku saatanan ääliö yrittää itselleen hankkia etua ja mokaa siinä niin, että myytävä tuote hävitetään.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:18"]
Sen ainoan kerran kun olen Lanttilassa käynyt sattui olemaan viikonloppu, ja kassalle oli puolen tunnin jono! Kyseinen jemmaaja on saattanut kätkeä löytönsä viikolla noudettavaksi välttääkseen jonotuksen (mikä myöskään ei ole reilua).
[/quote]
Juu tätä meinasin tulla sanomaan, että muitakin syitä löytyy. Itsekin olen joskus jemmannut ihan normi vaatekaupassa jonkun vaatteen vähän sivuun, jos on ollut esimerkiksi viimeinen omaa kokoani ja jostain syystä en ole voinut välittömästi ostaa (esim olen halunnut käydä vielä toisessa kaupassa vertaamassa). Toki palautan vaatteen sitten paikalleen jos en sitä otakaan. Ei se ehkä ihan korrektia käytöstä ole, eikä kirpparilla varsinkaan.
[/quote]
Tuo on rikollista. Katsotaan lieväksi petokseksi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:18"]
[/quote]
Juu tätä meinasin tulla sanomaan, että muitakin syitä löytyy. Itsekin olen joskus jemmannut ihan normi vaatekaupassa jonkun vaatteen vähän sivuun, jos on ollut esimerkiksi viimeinen omaa kokoani ja jostain syystä en ole voinut välittömästi ostaa (esim olen halunnut käydä vielä toisessa kaupassa vertaamassa). Toki palautan vaatteen sitten paikalleen jos en sitä otakaan. Ei se ehkä ihan korrektia käytöstä ole, eikä kirpparilla varsinkaan.
Huhuh noita köyhien huveja..