Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTAAPEROIDEN PERJANTAIPILEET...

15.09.2006 |

Väsyttää!

Mätin eilen mielihaluissani riisikakkuja ja barbacue dippiä!

Ja tietenkin nyyhkin elämä lapselle konserttia kahtoen.. Myöhemmin lisää =)

syksy tullut..

Rv 5+2

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuliinille pahoittelut ja suuren suuri hali:(

Minäkin katsoin eilen sen elämä lapselle ja itkin tihrustin sit koko illan silmät punaisena. Hymyilytti, kun luin viestejänne.....kyllä nää hormoonit meitä nyt pyörittää:) Onneksi teho osastokin jäi tauolle, kun sekin tuli katsottua itkee tihrustaen, onneksi tuo ukko kulta ymmärtää.

Iloisia ultra kuulumisia oli kiva lukea:)

Nyt tuli vieraita pitää lopettaa, etten jää vielä kiinni palataan;)))

Lalla ja purnukka rv7

Vierailija
22/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

morjens kaikkille,

minulla ja Pikku Härällä oli ihan hieno päivä. Koko viikon vaivannut pahoinvointi häipyi ja sitten kaiken huipuksi me päästiin osallistumaan yhden draamasarjan kuvaamiseen. Ja keväällä kuulemma saamme katsoa itsemme(toisin hyvin lyhyessä episoodissa) maikkarilta :)

Ultraan ollaan menossa ensi torstaina vain sen takia, kun siinä päivänä minulla olisi muuten ollut magneettikuvaus, josta olen useamman kerran puhunut esimieheni kanssa. Magneettikuvaus ei kuitenkin toteudu raskauden takia. Olen esimieheni kanssa erittäin hyvissä väleissä, joita en halua pilata, ja aion siis ilmoittaa hänelle raskaudestani siinä päivänä, mutta ennen sitä käyn ultrassa. Mitäs sille nyt voi, minun huolet vain yhtäkkiä siirtyivät yläpäästä alapäähän.

Kaikkea uutta jo ainakin 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet. On mukava kun tulee noita loppukuun lasketun ajan kans olevia, ei tarvii yssikseen siel olla =)

Joku kysyikin serkuksista niin ollaan puhelimes saatu tietää raskauksista, mut nickien ja tietojen perusteella arvattiin toisemme.

Tää on niin ihanaa!!! Mä oon oikeesti aivan onnesta soikeana. Esikoista kun odotan niin kaikki on niin ihmeellistä ja ihanaa. Pitkän yrityksen jälkeen kaikki odotus palkitaan. Jokainen päivä on ollut ihana kaameasta olosta ja kivuista huolimatta. (taitaa olla paljon onnellisuushormooneja kropassa kun niin positiivisesti ajattelen.)

Monta kertaa päivässä ajattelen että " mä olen raskaana =) "

Joku kyseli alkuraskauden ultrasta, niin minä olen käynyt jo kerran kun oli kipuja liikaa. Käskivät polilta menemään tarkistamaan tilanteen. Kaikki hyvin toistaiseksi. Ensi keskiviikkona on uudelleen tarkastus ja silloin on taas hcg- verikoe ja ultra. Mutta nyt otettujen arvojen mukaan on ainakin kohdunsisäinen raskaus. Vielä ei varmuutta onko siellä yksi vai kaksi, kun kp 14 ultrassa oli 2 follikkelia.

Muuten odottajat varmaan menee alkuraskauden ultraan vain tarkistaakseen ja varmantaakseen tilanteen. Jos sydämen syke kuuluu ja ultrassa alkio näkyy niin on 90% että kaikki menee hyvin.

Noista raskausviikkojen laskemisesta.. Onko jollain jotain nettisivua tai muuta tiedossa missä voi laskea kun...

Jos kp 1-7 olisi rv 1

kp 8-14 rv 2

kp 15-21 rv3

kp 22-28 rv 4

kp 29- 36 rv 5 Olenko oikeassa?

Eli kp = kiertopäivä ja 1kp on aina ensimäinen vuotopäivä.

Ja sitten neuvolassa raskausviikot lasketaan sikiön koon mukaan? Ei kiertopäivistä... Eli jos ovulaatio on ollut vaikka kp 20 eikä kp 14 niin silloin viikkoja on oletettua vähemmän.

Toivottavasti joku saa selvää...

Mutta nyt saunaan...

[color=blue] mukavaa viikonloppua kaikille toukokuisille! [/color]

Vierailija
24/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita googleen " raskauskiekko" niin löydät vastaukset...

Toivottavasti jompikumpi noista toimii...

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Noista saa tarkan tiedon esim. ovulaation perusteella...

Vierailija
25/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa palata tänne vauvapuolelle takaisin tuolta Yahoosta, jotenkin tämä on kotoisampi paikka ja jos täältä joku itseni tunnistaa niin ihan vapaasti.

Hassuliinille ja Pikku-Tyypille jaksua:(

Joku puhui Swifferdusterin Magic eraserista, todella tehokasta! Meillä puhdisti seinän kuulakärkikynästä ja vei myös osan maalista mennessään:) Kannattaa olla tosi varovainen tapetin kanssa.

Nyt on ollut muutamana päivänä jatkuvaa kuvotuksen tunnetta, joka hellittää ainoastaan syödessä, mutta palaa sitten taas noin kymmenen minuutin päästä. En nyt voi kuitenkaan syödä kymmenen minuutin väleinkään. No, itsepähän toivoin enemmän oireita:) Eilen mies paistoi porsaankyljyksiä ja paistetun lihan (rasvan) haju etoi niin, että jäi koko ruoka syömättä. Nyt tekee mieli ainoastaan kaikkea kylmää ja raikasta (kylmiä viinirypäleitä, kylmää vesimelonia, sitruunasorbettia, kylmää appelsiinimehua) eikä lämmintä ruokaa ollenkaan.

Jotain piti kommentoida, mutta pää kumisee tyhjyyttään.

Kolmeplusyks ja 7+2

Vierailija
26/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan aina olla päivän viiminen kirjoittaja:) Nää viimepäivät on vaan menneet niin hulinalla eteenpäin, ettei ole koneelle päivänaikana paljoa kerennyt olla. Iltasella vasta ehtii selaamaan jonkinverran. Nooh ehkä tää kiirus helpottaa kun synttärit on ohitse eikä tarvitse enään niiden takia stressata ja viettää kaikkea vapaa-aikaansa leipomuksien ääressä.

Hassuliinille pahoittelut ja halaus:/ ja Pikkutyypille myös tsemppiä, hyvä että saatte kuitenkin asiat hoidettua miehen kanssa, vaikka erotulikin. Ja Onnipapuselle myös kiitos synttärionnitteluista ja onnea maanantaiseen ultraan:)

Täällä myös eilen vuodatettiin konsertin aikana, ja pakko oli keskeyttää katsominen kun niin paha mieli tuli niistä sairaista lapsista:( Ja myös 45min dokkari oli todella liikuttava, sitä en paria minuuttia pidempään katsonut, koska teki niin pahaa, kun sääli iskee päälle:/

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti kun ei voi vielä kertoa raskaudesta kenellekkään.Tai saisihan sitä kertoa, mutta haluan odottaa sydänääniin/ultraan asti. On jotenkin huijari olo kokoajan itsellä kun salailee. Musta vaan tuntuu että ihmiset arvaa aika nopeasti raskauteni sillä röökääminenhan loppui taas kuin seinään. Luulen ainakin että äitini aavistelee jo jotain. Kovasti olen yrittänyt selitellä polttamattomuuttani vedoilla yms. mutta luulen että kohta se arvaa kuiteskin:)

Eipä tänne kummempia tänään, nukkumaan taidan lähteä kun on aamulla aikanen herätys.

Hyviä öitä kaikille toiv. Vuokko ja pikkanen rv 5+5