Olen yli kolmekymppinen, en laiha enkä urheilutaustainen nainen ja juoksen Cooperissa enemmän kuin varusmiehet
Toki harrastan liikuntaa säännöllisesti, mutta en ole mikään urheilija enkä ole koskaan ollut.
Kommentit (59)
Katsoin itsekin tuota lukemaa.
Olen kolmekymppinen astmaatikko ja nainen. Silti juoksen yli tuon keskiarvon, jos katsoo kuinka paljon on juossut 12min kohdalla, kun olen lenkillä. Cooperia en ole juossut vuosiin, mutta menisi varmasti vielä enemmän, jos juoksisi vain sen 12min.
Sä juokset vapaaehtoisesti, ne varusmiehet pakotettuina.
Mikäköhän olisi saman ikäluokan naisten ka. tulos? Ai niin, he eivät joudu juoksemaan.
Minä pääsin ekassa testissä jotain 1900 ja juoksin ihan tosissani, tosin liukas keli vaikeutti ja se etten ollut cooperin testiä tai muitakaan juoksutestejä aiemmin tehnyt. 6kk myöhemmin 2645.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pitää vaan ymmärtää, että juoksemalla cooperissa liian hyvin pääsee 12kk hommiin, ja olemalla huono voi selvitä 6kk.. Siksi porukka siellä juoksee niin vähän kuin kehtaa.
Ei kyse ole siitä, ettei porukka jaksaisi juosta. Ne myöhemmät cooperit on sitten jo ihan eri asia, kun intin kesto ja sodanajan homma on määräytyneet, ja ei tarvi enää perseillä välttääkseen ikäviä hommia.
Tuo oli totta silloin kun itse olin intissä, eli 70-luvulla. Nykyisin aliupseerikouluun päästään ja sinne pääsevät vain parhaat eikä ketään oteta vastentahtoisesti.
Tämä. Hirveästi on tunkua aukkiinkin nykyään.
Nää on hauskoja kavereita jotka kävi vaan miehistökoulutuksen, baarissa uhotaan että komppanianpäällikkö kävi oikein kotona kysymässä josko sittenkin lähtisit AUKkiin ja väylä RUKkiinkin oli selvä mut ei kiinnostanut. Kaikki tällaset tyyppit hieman velttoja ja ei niin teräviä.
Naiset ovat vapaamatkustajia yhteiskunnassa. Vain miehet joutuvat uhraamaan henkensä, jos sota syttyy.
Onneksi asun ulkomailla, enkä todellakaan ole tulossa Suomeen puolustamaan suomalaisia naisia, jos pahin toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rapakunnossa oleva sohvaperuna ja juoksen 2400. Miten tuon alle voi edes juosta?
M42
Se on siinä ja siinä. Jos pysyy pysyy juoksumoodissa, eli koko ajan toinen jalka irti maasta, aika vaikea päästä alle 2400 metrin. Kävellen kyllä menee, tai sitten pitää olla aika lyhyet jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikunnan harrastaminen on urheilua. Ap taitaa olla vähän itsekeskeinen höhlä.
En lesoile, ei tuo 2450 ole mikään urheilijan tai varsinkaan juoksijan tulos. -Ap
Ei tosiaan. Juoksin 2850 koulussa ja karvan alle 3000 myöhemmin. Pelkästään normi liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat vapaamatkustajia yhteiskunnassa. Vain miehet joutuvat uhraamaan henkensä, jos sota syttyy.
Onneksi asun ulkomailla, enkä todellakaan ole tulossa Suomeen puolustamaan suomalaisia naisia, jos pahin toteutuu.
Haistapa luuseri home. Itse olen nainen, ja vääntänyt tähän maahan kaksi varusmiestä, eikä ollut mikään puistokävely heidän kanssaan raskaana oleminen, synnyttäminen, imetys, hoito ja kasvatus täysi-ikäisiksi. Usko huviksesi.
Cooperin testi ei kerro mistään mitään. Tupakoiva, huonokuntoinen kaveri juoksi kahden kaljapullon jälkeen 3500 metriä ja risat. Ja vetelät teinit kiskovat helposti 2600 metriä ja jopa 3000 metriä kun niille lyö kunnon panoksen nenän eteen. Pelkkä tahdon kysymys. Itse vihaan juoksua, mutta intissä oli aikoinaan tiedossa kuntoisuuslomaa hyvistä tuloksista. Meiltä oli silloin samassa tuvassa 6 naista ja päätettiin että että jokainen juoksee 3000 metriä. Niin muuten juostiinkin ja vaikka otti koville, niin ei ollut lopulta temppu eikä mikään. Moni muu teki samoin.
Mun anoppi on nyt 63 v ja harrastaa hölkkää ja polkujuoksua. Miehen veli ajautui kerran jotain neljä vuotta sitten suvun kesäpaikassa sanaharkkaan äitinsä kanssa ja tilanne johti vedonlyöntiin jossa äiti ja poika juoksivat cooperin paikallisella kentällä. Miehen veli oli silloin lievästi möhömahainen kolmekymppinen joka oli viimeksi juossut ehkä alakoulussa, jos silloinkaan. Hän juoksi jotain 2600 metriä silkalla pahalla tahdolla ja anoppi pudotteli lähemmäs 3000 metriä ihan helposti, mikä on lähes kuusikymppiselle naiselle kova tulos. Sekin meni kuulemma ihan pahalla sisulla vaikka peruskestävyys hänellä on hyvä. Vauhtikestävyys ei ehkä niinkään.
Kannattaisi käydä muutaman kilometrin hölkällä ennen Cooperin testiä, että saisi sydämeen isomman vaihteen päälle. Sen jälkeen mikään vauhti tai matka ei tunnu miltään. Aina pitää juosta lämmittelyt alle.
Suurin osa varusmiehistä ei edes yritä. Heidät on pakotettu armeijaan ja yrittävät selvitä 6kk kakulla.
Vierailija kirjoitti:
Cooperin testi ei kerro mistään mitään. Tupakoiva, huonokuntoinen kaveri juoksi kahden kaljapullon jälkeen 3500 metriä ja risat. Ja vetelät teinit kiskovat helposti 2600 metriä ja jopa 3000 metriä kun niille lyö kunnon panoksen nenän eteen. Pelkkä tahdon kysymys. Itse vihaan juoksua, mutta intissä oli aikoinaan tiedossa kuntoisuuslomaa hyvistä tuloksista. Meiltä oli silloin samassa tuvassa 6 naista ja päätettiin että että jokainen juoksee 3000 metriä. Niin muuten juostiinkin ja vaikka otti koville, niin ei ollut lopulta temppu eikä mikään. Moni muu teki samoin.
Mun anoppi on nyt 63 v ja harrastaa hölkkää ja polkujuoksua. Miehen veli ajautui kerran jotain neljä vuotta sitten suvun kesäpaikassa sanaharkkaan äitinsä kanssa ja tilanne johti vedonlyöntiin jossa äiti ja poika juoksivat cooperin paikallisella kentällä. Miehen veli oli silloin lievästi möhömahainen kolmekymppinen joka oli viimeksi juossut ehkä alakoulussa, jos silloinkaan. Hän juoksi jotain 2600 metriä silkalla pahalla tahdolla ja anoppi pudotteli lähemmäs 3000 metriä ihan helposti, mikä on lähes kuusikymppiselle naiselle kova tulos. Sekin meni kuulemma ihan pahalla sisulla vaikka peruskestävyys hänellä on hyvä. Vauhtikestävyys ei ehkä niinkään.
Paskapuhetta mutta uskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistapa luuseri home. Itse olen nainen, ja vääntänyt tähän maahan kaksi varusmiestä, eikä ollut mikään puistokävely heidän kanssaan raskaana oleminen, synnyttäminen, imetys, hoito ja kasvatus täysi-ikäisiksi. Usko huviksesi.
Pakottiko joku tuohon? Onko Suomessa laki, joka sinut määräsi ehdottoman vankeustuomion uhalla raskaaksi ja synnyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rapakunnossa oleva sohvaperuna ja juoksen 2400. Miten tuon alle voi edes juosta?
M42
Se on siinä ja siinä. Jos pysyy pysyy juoksumoodissa, eli koko ajan toinen jalka irti maasta, aika vaikea päästä alle 2400 metrin. Kävellen kyllä menee, tai sitten pitää olla aika lyhyet jalat.
Pääsin kerran 10km noin 55min, ei juoksua moneen vuoteen mutta säännöllistä bjj-reeniä kyllä. Vastaisi cooperissa 2200m vauhtia enkä pääse kävellen noin kovaa, mutta olenkin vain 185cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakottiko joku tuohon? Onko Suomessa laki, joka sinut määräsi ehdottoman vankeustuomion uhalla raskaaksi ja synnyttämään?
Jonkun se on kuule tehtävä. Aikuisten maailmassa on niin, että jos kukaan ei tee lapsia, ei ole yhtäkään varusmiestäkään, ihan sama onko lainsäädännöllä asiasta määrätty. Elele sinä siellä lasten maailmassa, jossa ei ole muita ihmisiä eikä omaisuutta suojattavana kuin oma minäminäminä ja minun perse.
Ite juoksen cooperissa noin 1000 metriä. Mutta olenkin läski
M25
M42