Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Join tänään Baileystä vaikka olen raskaana.

Vierailija
25.03.2015 |

Laitoin O´Boyta puolen litran toppiin, ja siihen sekaan laitoin n. 2cl Baileystä.
Tähän mennessä en ole juonut tippaakaan koko raskausaikana, enkä tämän jälkeenkään ota, mutta iski vain ihan törkeä himo, koska se tilkka siin kaakaossa antaa vaan niin täydellisen täyteläisen hyvän maun.
Nam.
Seuraava lasillinen B-kaakaota sitten synnytyksen jälkeen, enää 10vkoa.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:32"]

Mua häiritsee vaan se, että ap taivuttaa Baileystä.

[/quote]

Muakin häiritsi toi ihan suunnattomasti. Baileysiä tai Baileysia, mutta ei Baileystä!

Vierailija
62/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni raskaana oleva juo päivässä sen yli pari-kolme kuppia kahvia päivässä? Moni. Todella moni. Jos tuo määrä ylitetään edes kerran viikossa raskauden ajan, on se varmasti sikiölle vahingollisempaa kuin tuo ap:n nauttima 2cl jotakin kermalitkua. Mutta eihän se kahvi ole niin paha, eihän? Suomessahan jokaisen mummon luona vieraillessa on hyvien käytöstapojen mukaista juoda vähintään se santsikuppi, onhan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"]

Kysyn ihan mielenkiinnosta, enkä kaipaa koko hyeenalaumaa kimppuuni.. jos turvallista rajaa ei ole määritelty, miksi kaikissa neuvolaoppaissa ym. lukee että 1-2 annosta ei aiheuta sikiölle vaaraa?

[/quote]

Mun saamissa oppaissa on nimenomaan korostettu ettei turvallista rajaa ole. Ja sama tieto löytyy ihan netistä kun googlaat lääketieteellisiä julkaisuja aiheeseen liittyen. Et ole vastannut vieläkään miksi se riski piti ottaa? 

Vierailija
64/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:05"]

[/quote]

Muakin häiritsi toi ihan suunnattomasti. Baileysiä tai Baileysia, mutta ei Baileystä!

[/quote] Sori, suomenruotsalaiselle sattuu joskus mokia kun sanoja pitää taivuttaa.

Vierailija
65/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"]

Kysyn ihan mielenkiinnosta, enkä kaipaa koko hyeenalaumaa kimppuuni.. jos turvallista rajaa ei ole määritelty, miksi kaikissa neuvolaoppaissa ym. lukee että 1-2 annosta ei aiheuta sikiölle vaaraa?

[/quote]

Mun saamissa oppaissa on nimenomaan korostettu ettei turvallista rajaa ole. Ja sama tieto löytyy ihan netistä kun googlaat lääketieteellisiä julkaisuja aiheeseen liittyen. Et ole vastannut vieläkään miksi se riski piti ottaa? 

[/quote] Tuo kysyjä ei varmaan ole vastannu koska hän ei ole ap, kenelt varmaan olet kysynyt.
En vain pysty millään uskomaan että pieni tilkka likööriä aiheutaa tuhoa, anteeksi.

Vierailija
66/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

Miksi minä siihen vastaisin? En ole ap. Kysyin vain miksi näin oppaissa lukee, ainakin niissä mitkä minä olen vuosikymmenen puolella saanut ja nyt olenkin kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
67/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"] Kysyn ihan mielenkiinnosta, enkä kaipaa koko hyeenalaumaa kimppuuni.. jos turvallista rajaa ei ole määritelty, miksi kaikissa neuvolaoppaissa ym. lukee että 1-2 annosta ei aiheuta sikiölle vaaraa? [/quote] Mun saamissa oppaissa on nimenomaan korostettu ettei turvallista rajaa ole. Ja sama tieto löytyy ihan netistä kun googlaat lääketieteellisiä julkaisuja aiheeseen liittyen. Et ole vastannut vieläkään miksi se riski piti ottaa?  [/quote] Miksi minä siihen vastaisin? En ole ap. Kysyin vain miksi näin oppaissa lukee, ainakin niissä mitkä minä olen vuosikymmenen puolella saanut ja nyt olenkin kaiken pahan alku ja juuri.

[/quote] Ap pahoittelee, kun hyeena saa vainun se ei päästä helpolla irti =D Jo se että hiukan saatoit hetken haiskahtaa samalta kuin ap on tarpeeksi..... =D

Vierailija
68/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:29"]

Niin mutta kun kukaan täällä ei voi tietää, onko se todella vain tuo yksi kerta mitä on raskausaikana juonut. Ja mielestäni edelleen on todella huolestuttavaa, jos odottelee että pääsee juomaan heti kun vauva on syntynyt. Normaalilla vauvaa odottavalla äidillä on aivan muut odotuksenaiheet. Se pieni vauva on niin pieni ja avuton, että siihen kuvioon ei se alkoholi vaan sovi.

[/quote]

Kukaan ei myöskään tiedä onko ap raskaana, onko hän juonut lainkaan, onko juoma oikeasti ollut baileysia jne. Hänen sanansa on kaikki mitä meillä on.

Vierailija
69/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä panen ap:n miehen kanssa, vaikka tiedän ap;n olevan raskaana.

Vierailija
70/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mammat oikeesti näin noloja??? 2cl bayleisia ja kaikki ihan sekaisin. Mitä se on n. ruokalusikallinen :D Ootte aivopestyjä kanoja ja nyt kyllä hävettää olla nainen... Tiedoksi kaikille, että järjen käyttö on sallittua!!!!

Vierailija
71/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äiti joi kuulemma vain pienen lusikallisen konjakkia raskausaikana. Ei se tosin siihen jäänyt, ensimmäisen kerran jätti minut yksin kun olin 2-vuotias ja lähti baariin. Siitähän se riemu repesi ja minut huostaanotettiin lopulta. Nykyään on ihan täys juoppo, haluaa leikkiä äitiä ainoastaan kun tarvii rahaa tai viinaa. Tippakin saattaa tappaa.

Vierailija
72/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:16"]

Niin mutta kun kukaan täällä ei voi tietää, onko se todella vain tuo yksi kerta mitä on raskausaikana juonut. Ja mielestäni edelleen on todella huolestuttavaa, jos odottelee että pääsee juomaan heti kun vauva on syntynyt. Normaalilla vauvaa odottavalla äidillä on aivan muut odotuksenaiheet. Se pieni vauva on niin pieni ja avuton, että siihen kuvioon ei se alkoholi vaan sovi.

[/quote]

Kukaan ei myöskään tiedä onko ap raskaana, onko hän juonut lainkaan, onko juoma oikeasti ollut baileysia jne. Hänen sanansa on kaikki mitä meillä on.

[/quote]

Ei vaikuta muutenkaan ihan täyspäiseltä ihmiseltä tuo ap. Voi lapsiparka...

Vierailija
73/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:33"]Minunkin äiti joi kuulemma vain pienen lusikallisen konjakkia raskausaikana. Ei se tosin siihen jäänyt, ensimmäisen kerran jätti minut yksin kun olin 2-vuotias ja lähti baariin. Siitähän se riemu repesi ja minut huostaanotettiin lopulta. Nykyään on ihan täys juoppo, haluaa leikkiä äitiä ainoastaan kun tarvii rahaa tai viinaa. Tippakin saattaa tappaa.
[/quote]

Eli jokainen joka ikinä juo lusikallisen alkoholia tulee olemaan alkoholisti?

Vierailija
74/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran Alkossa: Missähän teillä on Beileis. Myyjä oli ihan suu auki että mitä tarkoitat, sitten se muka älysi että Ahaa, tarkoitat Beiliiis. Suostui nirppanokka sitten näyttämään missä ko. putelit oli. 

Vierailija
75/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän pointti tälläkin aloituksella oli? "Kokeilin millaisen paskamyrskyn saan aikaiseksi". Miksi ap ei vaan juonut juotavaansa rauhassa, nauttinut ja antanut olla? Eiku av palstalle paskamyrskyn sekaan vaan. Tosin suomalaisethan peukuttaa aina alkoholinkäytön, suuren tai vähäisen. Oli raskaana tai ei.

Vierailija
76/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:05"]

[/quote]

[/quote] Sori, suomenruotsalaiselle sattuu joskus mokia kun sanoja pitää taivuttaa.

[/quote] Ja tätäkin pitää alapeukuttaa siksi että....? 

Vierailija
77/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lääkärin joka otti silloin tällöin (hyvin) pienen lasillisen viiniä raskaana ollessaan. Sanoi ettei siitä ole sikiölle mitään haittaa.

Vierailija
78/82 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:16"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaikuta muutenkaan ihan täyspäiseltä ihmiseltä tuo ap. Voi lapsiparka...

[/quote] Ja sinä olet täyspäinen kun vedät muutamasta tekstirivistä johtopäätöksiä? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.....

Vierailija
79/82 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:37"]Itse hoidan työkseni alkoholista haittavaikutuksia saaneita vauvoja, ei se mieltä ylennä kun täällä kehuskellaan kuinka uskalsin pikkasen juoda vaikka olen raskaana, häpeä ja nolo olet. Ei se vauva vatsassa sano vastaan vaikka joisit koko pullon mutta oireilee sitten kun syntyy.
[/quote]

2cl on hieman eri asia kuin pullo viiniä saatikka sitten kossua viikossa. Kaikilla ei katsos ole ongelmakäyttöä vaan pystyy kohtuuteen. Ruokalusikallisesta viiniä ei ole vauvalle mitään haittaa, kuten ei kahvikupillisestakaan tai hampurilaisesta. Jos sen sijaan juot litratolkulla kahvia päivässä ja syöt pelkkää mäkkiruokaa, aivan varmasti vauva kärsii. Kohtuus kaikessa, alkoholin tapauksessa 2cl mietoa alkoholijuomaa on ainakin minusta erinomainen kohtuus. Eri asia olisi jos ap olisi kiskaissut vaikka puoli desiä pirtua
[/quote]
Pienikin määrä alkoholia odotusaikana voi olla vaarallista. Lapsiaan vihaavat ottavat sen riskin. Ja ap kaltaisineen on paskaisia saastoja, joilta pitäisi ottaa lapset ja henki pois.

Vierailija
80/82 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAS-lasten elämä on vaikeaa.

Käytä jatkossa ehkäisyä tai pidättäydy kokonaa seksistä.