Olen käynyt leipäjonossa jotta sain ostettua teineille joululahjat
Kummankin joululahjoihin meni 150€, eli yhteensä 300.
Lähinnä käyttötavaraa, mutta yksi mieluinen ”turha” lahja kummallekin on.
Emme ole joulukeräyksissä mukana. Teinkö väärin? Leipäjonossa eräs herra valitti kuinka vaikeaa on saada auto parkkiin ja eräs rouva kaivoi lompakkoaan kolehtia varten, jossa oli tukku viisikymppisiä.. että en taida olla ainoa…
Kommentit (48)
Toivottavasti on iloa lahjoista . Hyvät joulut !
Et tehnyt väärin. Hauska kuulla, että lasten lahjat on plakkarissa.
Olisihan siellä helpompi köyhän raihnaisen jonottaa, jos jono olisi lyhyempi. Eli vain köyhille. Mutta ei se auto ja lompakon raha mitään tarkoita. Raha voi olla suurperheen koko kuukauden budjetti ja auto pakollinen kulkemiseen, jos on vaikka joku vamma.
Suomessa on ruokaa ihan liikaa, hyvä vaan, että joku käyttää ylijäämälahjoitukset.
Et tehnyt väärin. Toivottavasti on hyvät joulut teidän perheellä. Ärsyttää tässä yhteiskunnassa lisääntyvä lapsiperheköyhyys eikä suinkaan ne ihmiset jotka joutuu käymään leipäjonossa. Hyväksikäyttäjät erikseen
Hyvää joulua sinulle ja teineille!
Kaikki vastaavat hyväntekeväisyystahot painottavat, että tuotteita voi hakea "jos taloudellinen tilanne niin vaatii". Sinulla on vaatinut. Ei siinä ole mitään väärää.
Täällä on aina parin vuoden ikäisiä 30t katumaastureita piha täynnä.
Teit väärin. Alan kohta itsekin käymään vaikka olen varakas, koska vtuttaa että ensin ostetaan lahjat tai rakennekynnet tai piriä ja sitten itketään ettei ole rahaa. Jonot oikeasti tarvitseville ja hävikit aleruokana pakastinaltaisiin tms. tavallisiin kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää joulua sinulle ja teineille!
Suksi hiiteen 3. polven sossupummi.
Vierailija kirjoitti:
Et tehnyt väärin. Toivottavasti on hyvät joulut teidän perheellä. Ärsyttää tässä yhteiskunnassa lisääntyvä lapsiperheköyhyys eikä suinkaan ne ihmiset jotka joutuu käymään leipäjonossa. Hyväksikäyttäjät erikseen
Vaikuttaa tosi köyhältä kun ostetaan monen sadan lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tosi köyhältä kun ostetaan monen sadan lahjat.
Niin niihin ei olisi ollut varaa jos ei olisi saanut ruokaa muualta. Minusta se ei varakkaallekaan kuulosta. Teini-iässä on myös todella tärkeetä saada esim vaatteita ja tollasta, että ei tarvitse hävetä. Mä oon kyllä edelleen sitä mieltä että oli oikein tehty.
Vierailija kirjoitti:
Teit väärin. Alan kohta itsekin käymään vaikka olen varakas, koska vtuttaa että ensin ostetaan lahjat tai rakennekynnet tai piriä ja sitten itketään ettei ole rahaa. Jonot oikeasti tarvitseville ja hävikit aleruokana pakastinaltaisiin tms. tavallisiin kauppoihin.
Minulla ei ole rakennekynsiä, enkä ole edes kampaajalla käynyt vuosiin. Halusin kuitenkin teineille jotain jouluksi antaa.. poika on kasvanut niin pitkäksi että paidat ovat jääneet lyhyiksi. Hän pitää iron maidenista, joten ostin käyttöön sopivia paitoja.
En jatka leipäjonossa käymistä enää, tai pidän ainakin taukoa.
Ap
Oli typerää siirtää veronpalautukset kesään. Moni olisi tarvinut niitä juuri näin joulun alla maksettuna.
Jaa niissä saa käydä kaikki pummimassa ruokaa että omat rahat säästyy mielekkäämpään asiaan. Täytyy siis itsekkin hakee ruuat sieltä vaikka olisi varaa ostaa kaupasta niin saa järjestettyä itselle paljon isomman loma budjetin
Miten te tuomitsijat, miten aapeen olisi pitänyt toimia? Ostaa ruokaa ja jättää nuorten lahjat ostamatta? Nuoret saivat vaatteita pieneksi jääneiden tilalle. Haloo nyt vähän siihen kateuteen!
Oikein toimittu, olet hyvä äiti kun ajattelet lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten te tuomitsijat, miten aapeen olisi pitänyt toimia? Ostaa ruokaa ja jättää nuorten lahjat ostamatta? Nuoret saivat vaatteita pieneksi jääneiden tilalle. Haloo nyt vähän siihen kateuteen!
Ei se ole kateutta jos käytetään köyhien viimeistä apua hyväkseen että itse saa tuhlata rahat mielekkäämpään asiaan
Siellä käy rapajuopot jotka säästävät rahansa viinaan, mitä itse olen jonon ohi kulkenut.
Saa siellä käydä kuka vaan kehtaa.