Taatusti kukaan muu ei tappele miehen kanssa tästä asiasta!
Hitto kun suututtaa...
Yleensä lasten pukeutumisesta tapellaan lasten kanssa. Vanhemmat haluaisi että lapsi pukeutuu lämpimästi ja lapsi kiukuttelee ja haluaa lähteä liian vähissä vaatteissa.
Vaan meilläpä on ihan omanlainen kuvio! Minä haluan pukea lapset lämpimästi. Lapset haluavat pukeutua lämpimästi. Mies haluaa itse pukeutua lämpimästi. Mutta tuo mies ei anna lasten pukeutua lämpimästi. Siis uskomatonta, mutta totta.
Sitten tapellaan, minä ja lapset vastaan hän, mitä lapset päälleen laittaa. Lapset haluavat lämpöisen puseron takin alle, mutta mies karjuu, että kyllä ohut paita riittää, MUUTEN KUOLET SINNE KUUMUUTEEN! Mä en oikeasti kestä tätä enää. Joudumme salaa pukeutumaan, piilottelemme mikä pusero takin alla, ettei tuo hullu hirmulisko tule repimään niitä pois.
Konkreettinen esimerkki äsken: Mies lähti viemään lasta ulos. Hänen vaatimuksensa lapsen pukeutumisesta oli ohut trikoopaita ja tuulitakki. Lapsi halusi väliin paksun puseron, mutta mies ei suostunut. Karjui hulluna että "lapsihan juoksee siellä, sille tulee kamalan kuuma, se kuolee siihen kuumuuteen". Minä käskin tuon urpon pitää turpansa kiinni ja tappelun kautta saimme lapselle enemmän päälle.
Itse tuo ukko pukee pitkät kalsarit, verkkarit ja ulkohousut ja on tyytyväinen. Mutta lasten pitää värjötellä tuulitakeissa.
Ei helvetti tämä voi olla aina tällaista.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:20"]
Mitä pitää tehdä kun lapsi saa kilarit jos autossa yrittää vähentää vaatetusta? Lapsi istui 3h autossa toppa vehkeissä,lapaset niiden päällä rukkaset,kypärä huppu ja karvalakki päässä,mutta mitään ei saanut ottaa pois ei hattua,ei hanskoja eikä edes vetoketjua avata??? lähtiessä oli kylmä että piti laittaa hyvin päälle,ja parit lyhyemmät automatkat sama homma.
[/quote]
Nää on just näitä... Muutama samanlainen hullu on minunkin lähipiirissäni, joidenka mielestä lapsi pitää pukea täyteen toppavarustukseen sen takia, että se kävelee 10 metriä pakkasessa talosta autoon... Sehän voi muuten paleltua! (ja ihan terve lapsi kyseessä) Mutta ei ap:n tapauksessa ole kyse tästä kuitenkaan.
Hienoa. Vanhemmat riitelee lapset kuuntelee. Taitaa olla lapsille kiva leikki kyseessä myös. "Salaa puetaan ettei hirviö tule". Ja samalla puhutaan lapselle siinä pahaa isästä. Kenen puolella lapsi on jo? Ei riidellä lasten kuullen. Ulos menette riitelemään, lapset kuulee toiseen huoneeseen kaiken. Ja ne ymmärtää vaikka olis vaan pari vuotta vanhoja.
Me ollaan miehen kanssa saatu tappelu aikaan mm. siitä, että pitääkö hammasharja kastella ennen hampaidenpesua, vai ei.