PALSTA TOHTORIT! mitä ihmettä nyt?
Kahdentoista maissa iski töissä sellainen väsymys, että menin vain istumaan lattialle ja nukahdin samantien . Pomo lähetti kotiin. . Kotona sammui heti sohvalle ja heräsin noin klo 14 jolloin päätin lähteä kauppaan. Autossa alkoi paha olo ja kova selkä särky, vatsaa alkoi myös vääntää ja kouristaa. Ajattelin, että " jaa se on sitte mahatautikin! " mutta kun pääsin kotiin ja söin varovasti jugurttia, selkää lakkasi särkemästä ja vatsassa vääntämästä. Päästelen kyllä JÄRKYTTÄVÄN hajuisia tuhnuja, maha on turvonnut ja oikealta puolelta kosketus arka. Lisäksi päätä särkee kamalasti!
Vatsatauti? Umpisuoli? Vai mitä ihmettä? :O
Kommentit (11)
No tuohan voi olla mitä tahansa! !! Norosta sappeen, ärtyvästä suolesta ruokamyrkytseen
Joku virus varmasti, sun elimistö taistelee sitä vastaan
Vatsatautia veikkaisin. Onko kuumetta? (voi olla vatsatauti vaikkei olisi kuumettakaan). Voi tietysti olla periaatteessa mitä vaan umpisuolesta lähtien, joten jos kivut lisääntyvät, mene päivystykseen.
Mulla oireili mahatauti samalla tavalla. Lapset sairastuivat ensin ja oksentelivat alkuun rajusti. Minulla alkoi noin kuten sinulla. Järkyttävä, aivan hirvittävä väsymys. Iski aamulla heti herättyäni. En lähtenyt kesken töiden kotiin, mutta ruokatauolla nukuin hetken pää työpöydällä (en ikinä muuten nuku päiväunia) ja iltapäivällä huimasi niin, etten pysynyt pystyssä vaan tein työtä rullailemalla tuolillani huoneessa eri pisteisiin :) Lisäksi tuli lihassärkyjä ja päänsärkyä ja iltapäivällä nousi kuume, joka kyllä laski jo seuraavaksi aamuksi. Viisi päivää oli hyvin kuvottava olo enkä juuri syönyt mitään. Oksentelua minulla ei ollut, mutta vatsa oli vähän löysällä. Miehellä oli suurinpiirtein samat oireet, hänkään ei oksennellut. Mutta tosiaan päällimmäinen oire minulla oli se hirveä väsymys.
Minulla oli nuo oireet ja sen jälkeen nousi hetkessä korkea kuume, jonka jälkeen voimakas kurkkukipu. Kesti noin 3 päivää.
Voimakkaissa vatsakivuissa menet tietenkin päivystykseen.
Vatsatauti, ollut nyt paljon liikkeellä.
Mulle kyllä tuli raskaus myös mieleen..
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:44"]Minulla oli nuo oireet ja sen jälkeen nousi hetkessä korkea kuume, jonka jälkeen voimakas kurkkukipu. Kesti noin 3 päivää.
Voimakkaissa vatsakivuissa menet tietenkin päivystykseen.
[/quote]
Samoin minulla. Vatsakipuja, ripulia ja oksettava olo.
Olet juonut vettä riittävästi? Tosin noroakin on liikkeellä.