Äitini lainasi taas viimeiset rahani
Hän juo rahansa ja polttaa tupakkaa ja loppukuuta kohti hänen rahansa ovat aina lopussa, joten hän lainaa minulta. Olen itse hoitovapaalla ja mieheni vaatii kaikista menoista puolet minulta, joten itselläni on erittäin vähän rahaa. Yritin selittää äidilleni, että minulla ei olisi varaa lainata hänelle, mutta hän oli vain itsepintainen. :( Nyt menivät sitten viimeiset rahani.
Kommentit (19)
Noin munkin äiti teki aikoinaan, jouduin jopa panttaamaan omaisuuttani jotta sain lainattua rahaa äitini tuhlailevaan elämäntyyliin. Kunnes opin sanomaan EI. Suosittelen lämpimästi samaa sinullekin.
Jos suhteenne ei tätä kestä niin sitten se ei ole sen arvoista. Meillä ei sitten kestänyt mutta varmaan parempi näin.
Vittu, mitä idiootteja joudut kestämään. Ovatko muutenkin kusipäitä? Lähde lätkimään lapsinesi ja jätä äitis ja miehes keskenään.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:04"]
Onko vaikea sanoa että ei ole rahaa?
[/quote]
Kerroin, että ei ole rahaa, mutta hän tarvitsi jotain lääkkeitä sekä tupakkaa (siis itsehän en ole edes ikinä polttanut tupakkaa, mutta ilmeisesti tupakoitsijoiden on "pakko" saada tupakkaa). Yritin monta kertaa sanoa, että ei ole varaa, mutta hän sanoi, että ei ole ketään muutakaan, jolta pyytää. En halunnut jättää häntä pulaan. Mutta olen vuosien varrella monesti ollut vastaamatta puhelimeen ja pidän puhelintani äänettömällä ainoastaan oman äitini takia (kännipuhelut ja rahankerjäämispuhelut). T. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:09"]
Vittu, mitä idiootteja joudut kestämään. Ovatko muutenkin kusipäitä? Lähde lätkimään lapsinesi ja jätä äitis ja miehes keskenään.
[/quote]
Olen itse tässä miettinytkin, että todennäköisesti äitini suhtautuminen minuun on aiheuttanut sen, että olen ottanut vastaavantyyppisen miehen itselleni. :( T. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:32"]Hän juo rahansa ja polttaa tupakkaa ja loppukuuta kohti hänen rahansa ovat aina lopussa, joten hän lainaa minulta. Olen itse hoitovapaalla ja mieheni vaatii kaikista menoista puolet minulta, joten itselläni on erittäin vähän rahaa. Yritin selittää äidilleni, että minulla ei olisi varaa lainata hänelle, mutta hän oli vain itsepintainen. :( Nyt menivät sitten viimeiset rahani.
[/quote]eikai se nyt väkisin ole voinut lainata? ennemmin tuo kuulostaa ryöstöltä
Et anna rahaa. Hyvin simppeli juttu.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:09"]
[/quote]
Olen itse tässä miettinytkin, että todennäköisesti äitini suhtautuminen minuun on aiheuttanut sen, että olen ottanut vastaavantyyppisen miehen itselleni. :( T. Ap
[/quote]
Hyvä, että ymmärrät noin käyneen. Sinun pitäisi olla hieman itsekkäämpi. Sinut tallataan ihan maanrakoon. Olet onneton, kunnes jämäköidyt ja puolustat itseäsi.
Olisit käynyt ostamassa ne lääkkeet ja topan kääretupakkaa. Alkkikselle ei ikinä parane lainata rahaa, juo sen kuitenkin.
Toinen ratkaisu on, että tosiaan miehes pitää kaikki rahat takanaan, jolloin anoppi voi mennä kysymään vävyltä lainaa.
Sinähän nyt olet itsellesi puun ja kuoren kehittänyt :(
Voi luoja mitä nysviä maailma on pullollaan... ap oma ongelmasi jos olet tuollainen typerä tossu. Onko OIKEASTI niin vaikeaa sanoa, että minun rahani ovat minun?
Otsikon pitäisi siis kuulua: Lainasin äidille taas viimeiset rahani.
Maksaako äitis muuten koskaan takaisin, eli onko se lainaamista vai ihan vaan rahojen antamista?
Tosiasia on että tuo jatkuu niin kauan kun annat sen jatkua. Seuraavalla kerralla sanot ettet enää lainaa senttiäkään. Jos suuttuu ja pistää välit poikki, niin mitä väliä? Haluatko että hän on sinun kanssasi tekemisissä vain sen takia että lainaat rahaa.
Menköön pyytämään sossusta rahaa. Jos nekin ryyppää niin sietää vieroitukseen.
Otsikko harhaanjohtava. Sinä lainasit rahasi äidillesi. Älä ole uhri.
Oma vika, mitäs lainaat. Älä syytä ketään muuta vaan katso peiliin
Kusipää äidin lisäksi sulla on kusipää mies :)
Miksi lainaat äidillesi rahaa?! Sanot, ettei ole tai sanot suoraan, etten anna! Kasvata pallit hyvä nainen!
Se on äitisi ja äidistä ei puhuta rumasti ainakaan julkisesti et puhu. Luulet vaan että äitisi ryyppää kaikki rahat ja tyttärillä on tapana liioitella paljon.
Kasvata itsellesi selkäranka, ja katkaise napanuora äitiisi.
Yksi hyvä keino on tuossa tapauksessa antaa kaikki rahat vain miehen käyttöön. Eihän sinun omat rahasi kuitenkaan riitä edes puoleen yhteisistä ja lapsen kuluista, eikä varsinkaan omiin menoihisi.
Onko vaikea sanoa että ei ole rahaa?